Enhän ole tuhonnut sisäelimiäni

Olen 28 vuotias

Erosin 3.12.2012 tyttöystäväni kanssa, ahdistuin aivan tajuttomasti.

Join melkein 3 viikkoa välillä oli selviä päiviä mutta välillä tuli vedettyä hirveät överit. Olen ollut nyt selvinpäin 5 päivää enkä ole ottanut tippaakaan.

Ihan alaselässä on vasemmalla ja oikealla puolella kipua, voi johtua että olen venäyttänyt selkänikin koska alselässä on skolioosi syntymästä saakka.

Vatsaan ei koske, virtsatessa ei koske virtsa on normaalia ja uloste on normaalia, ei koske päähän, en ole oksentanut kertaakaan nyt enkä juomisenkaan aikana.

ajattelin käydä lääkärillä ottamassa jotain testejä varmuuden vuoksi koska en ole koskaan juonut niin montaa päivää ja on vähän ahdistava olo. vai onko syytä edes käydä ?

Todennäköisesti et ole, ellet ole samanaikaisesti alkoholin kanssa ottanut panacodia tai muita lääkkeitä, jotka rasittavat maksaa. Se alaselkäkipu voi johtua tuosta mainitsemastasi skolioosista (jonka tyyppisestä olen itsekin kärsinyt nuorempana) sekä siitä, että olet nukkunut huonoissa asennoissa 3 viikkoa putkeen harrastamatta mitään liikuntaa… Mutta käy ihmeessä lääkärillä jos asia sua vaivaa. Mulla ei ole noin pitkää ryyppyputkea ikinä ollut, pisin oli viikon joskus 5 v. sitten ja hieman vastaavankaltaiset oireet hävisivät viikon kuluttua juomisen lopettamisesta.

Ok. en ole lääkkeitä enkä muitakaan huumeita tuona aikana enkä koskaan ottanut.

Soitin kerran terkkarille ja nainen sanoi jos ei koske vatsaan (kuulemma huomaisi sen en soittaisi vaan olisin tulossa päivystykseen jo) ja eikä ole kuumetta ( ei ole ) … ei virtsakipuja eikä kiveksiin satu niin ei ole kuulemma mitään hajonnut.

Taidan käydä huomenna terkkarilla ihan oman mielenrauhan takia.

Kannattanee myös tsekauttaa maksa-arvot samalla, niistähän sen näkee parhaiten :wink:

Heippa! voin melken 100 prosenttisella varmuudella sanoa että et ole saanut tuhottua tuossa ajassa sisäelimiäsi “pelkällä” alkoholilla.Jos asia vaivaa käy a-klinikalla ilmaisissa testeissä. Mutta ei kannata jatkaa tuota meininkiä, sillä ennen kun kropassa alkaa tulla vaurioita niin muunlaisia ongelmia alkaa esiintyä sosiaalisessa elämässä ja sielä päänupissa jne. blaa blaa blaa… kokemuksesta puhun sielukkaan herkällä rinta soundilla. Tsemppiä.

Tuskin on mitään pysyvää vahinkoa tapahtunut, mutta kannattaa kuitenkin varmaan käydä lääkärissä katsomassa maksa-arvot ym. Ihan jo omankin mielenterveyden takia.

Kyllä se viinakin voi tehdä pahaa jälkeä, olen kyllä niitäkin “uhreja” nähnyt.

Olen aikoinaan saanut pelkällä alkolla itseni TODELLA huonoon kuntoon, ja se ei ollut enää mukavaa. Psyyke petti, ja sisäelimet huusivat apua!

Tuskinpa sinulla mitenkään erityisen paha tilanne on, mutta kyllähän vaikkapa kesäloman aikana saa ihan helpolla juotua jo itselleen esim. akuutin haimatulehduksen, joka onkin jo hengenvaarallinen tila. Ei niitä ongelmia ja sydänsuruja sinne pulloon kannata paeta, sieltä ne tuijottavat takaisin ja tekevät vain enemmän kipeää…

AP tässä terve

Kävin yksityisel lekurilla mehiläisellä lääkärillä juttelemassa ottivat labras verikokeet jossa oli maksa-arvot ja munuaiset ja 2 muuta en tiedä mitä ne 2 muuta oli. Noh onneks ei ollut mitään. lääkäri soitti ja kerto että kaikki arvot on ihan normaalit eikä taritse murehtia asiaa. huokaisin helpotuksesta ja kiittelin lekuria tiedosta.

Mutta aika omituista että otin varmaan 15-18 päivää enemmän tai vähemmän mukia ja kaikki arvot on normalisoitunut noin viikossa??, tiedä sitten onko ne edes ollut paljoa koholla. kova krapula oli kyllä 2 päivää ton putken jälkeen.

Ainakin sai asiasta nyt mielenrauhan ja pystyy vähän levollisemmin nukkumaan seuraavan yön.

Vois pitää korkkia nyt kiinni vähän pidempään ettei rupee maistumaan taas.

kiitos kaikille vastanneille.

Hyvä että näin, se lääkärikäynnin hinta on pieni raha maksaa mielenrauhasta. Jos tuota ei tee kauhean usein, niin kyllähän se nuori keho palautuu helposti, mutta teepäs säännöllisesti niin…

“se lääkärikäynnin hinta on pieni raha maksaa mielenrauhasta”

Tää on niin totta. ei sitä rahaa tossa miettinyt sekunttiakaan kunhan sai tiedon vaan asiasta.