En selviä vieroituksesta

Taustalla vaikea masennus, paniikkihäiriö jne. Erosimme miesystävän kanssa 3viikkoa sitte…
En jaksa tätä… olen ollut yli vuoden subutex koukussa, ja tiedän että en pysty lopettamaan yksin. Pyysin monesti mieheltä että lopetetaan nyt yhdessä, ja nyt kun yhtäkkiä jätti ja muutti pois niin en tiedä mitä tehdä. On edelleen ostanut minulle napin kun tarvin, mutta tiedän edessä olevan vieroituksen ja etten tässä mielentilassa pysty siihen. Eikä ole varaa enää jatkaa…
Miettinyt paljon jos vaan ottaisi isot annokset subua, 7,5mg rivatrilia ja viinaa ja samalla hirttäytyis…
Ei ole enää mitään miksi elää enkä edes pysty sen jälkeen mitkä velat exä jätti mulle. En selviä tästä…

Hei!
Kiitos viestistäsi. Näkisin asian niin, että sinun kannattaa hakeutua päihdepalveluiden piiriin. Sinulla on sekä tuo subukoukku, ero ja velat yhtäaikaa, joten ammattillista apua kannattaa tilanteessa hakea. Vai oletko jo hakenut?

Olin kerran alkoholivieroituksessa. Tämän jälkeen minua kohdeltiin täysin eri tavalla kun hain apua mielenterveysongelmiin. En tiedä uskallanko enää hakea apua. Mitä jos onnistun pääsemään koukusta, jos en enää saa apua masennukseen jonka vuoksi ensinnäkin aloitin käytön.
Olen hoitoalan työntekijä, jos saan merkinnän huumeista en ehkä saa enää töitä? Voiko työnantaja saada tietää? En ole tällähetkellä siis tietysti työsuhteessa…

Suosittelen hakeutumista hoitoon. Tieto ei mene ns. tuleville työntantajille. Toipumiskokemus on tällä alalla jopa plussaa. Sitähän voi ammatillisesti sitten hyödyntää.