En se ollut minä

Niin. En se ollut minä, en tälläkään kertaa.
Se oli päihdeongelma, sairaus, tauti. En minä ole lainkaan sellainen mikä minusta päihtyneenä tai niiden himoisena tulee. Olen syytön, syyntakeeton. Verrattavissa siihen että tapan jonkun ja saan lievennystä tuomioon syyntakeettomuuden vuoksi.
Olinhan se, olin se minä. Tälläinen mätäpaise minä olen. Tämä “tauti” on minua, minussa aina. Ei katoa koskaan. Tämä ei ole jotain minkä voi leikata irti, se on kuin iho minussa. Ei raittiit vuodet ole minkään arvoisia. Ne pyyhkiytyy pois yhdessä illassa. Lähtiessä sinulla on kaikkea ja palatessa ei enää mitään. Nousu ja tuho. Päihteet maksaa paljon enemmän kun rahaa.
Jos minä kysyn itseltäni, niin minähän olen raitis. Pikku lipsahdus sillon tällön. (montako päivää välissä…?) Ja tajusin tämän vasta eilen. Aika hyvin itseäni vedätän.

Ja tunteiden kuolio. Vapauttavaakin, ei tarvitse kärsiä rakkauden tähden kun ei ole enää tunteita joilla rakastaa.

Kiitos, äkänen, kommentistasi, minulle on omassa rimpuilussani alkkiksen läheisenä apua näkövinkkelistäsi.

Hyvä jos oli! Todella toivon että jokainen päihderiippuvaisen kumppani miettisi ja pariinkin otteeseen, mitä annettavaa päihdeongelmaisella sinulle on?
Itsellä alkanut jälleen raitis jakso tuon edellisen kirjoitukseni jälkeen. On saanu nauraa, on saanu itkeä, tullut mietittyä ja paljon. Mieli on maassa, pää sekaisin ajatuksista mitkä hyppii ja pomppii kuin viallinen lähetys.
Himoja on ollut ja olen itkenyt ne pois.
Pallo on hukassa, kuka minä olen? Mitä täällä tapahtuu?