En tiedä sopisiko tämä parhaiten vähentäjiin, koska en kuitenkaan ole lopettamassa näillä näkymin vaikka olisi se kiva jos pystyisi elämään ilman alkoholia.
Mutta miten helvetissä pystyy olemaan hakematta ankeuteen iloa, jota mistään muualta ei saa? Selvinpäin olen ollut nyt kuukauden enkä huomaa olossani kertakaikkiaan mitään muutosta aiempaan. Nyt vaan ei ole edes sitä hetken pois pääsyä kaikesta paskasta ja riittämättömyydestä. En minä näe elämässä yhtään mitään merkitystä, koska en riitä tälle maailmalle enkä itselleni. Vaikea löytää mitään sisältöä mikä täyttäisi tyhjiön koska kaikessa mitä tekee on muita huonompi ja siitä saa muistutuksia koko ajan. Ja työelämässä en riitä koska teen virheitä enkä ole nopea. Missään en ole tarpeeksi nopea ja jos yritän pysyä muiden tahdissa se aiheuttaa suunnatonta stressiä ja ahdistusta.
Eikä paljoa motivoi se ajatus raittiudesta mitä monet raitistuneet sanovat että ei se elämä helpompaa ole sittenkään. Miksi sitten elää paskaa elämää jos kerran päihteilyllä saa sen nautinnon edes joskus, vaikka se lyhentääkin elämää loppupäästä? Mieluummin elää edes hetken hyvää oloa kuin pitkään ja mitäänsanomatonta paskaa oloa.
Olisi edes jotain mitä odottaa, että illalla saa sen pari drinkkiä jotta pääsee lomalle tästä helvetistä. Elämä tässä suoritusyhteiskunnassa ja feikkaamiskulttuurissa on yhtä paskaa enkä voi sietää tätä millään vitun tavalla. Ja jos olen oma itseni niin ihmiset pelästyy. Mieluummin sitten juon itseni “mukavaksi” niin voin edes hetkeksi unohtaa kaiken vihan mikä roihua sisällä tätä elämää kohtaan. Omaa riittämättömyyttäni ja tätä vääristynyttä ja sairaalloista suorituskulttuuria.