[Viesti poistettu - Päihdelinkin moderaattori]
Moi belivion! Sulla on kriittinen vaihe elämässä kun kaikki on uutta ja ihmeellistä, tulee oikeuksia ja velvollisuuksia. Mitään ei ole menetetty ja elämä edessä päin! Nyt kaikki apuvälineet käyttöön, pelit lopetat kokonaan (estot),kerrot läheisilles tästä tilanteesta, haet apua virallisilta tahoilta näin ens alkuun! Sulla on erittäin hyvä pohja tulevaan kun otat ittees nyt niskasta kiinni . Tärkeintä on nyt että pelit loppuu ja jaat tän ongelman esim. Vanhempies kans? Täällä voit purkaa kaikkia ajatuksia, ja kysellä apuja! Tsemppiä sulle kauheesti
Huh onpa rankka tarina . Miten alottajalla muuten onko ollut aikasemmin väkivaltaista tai aggressiivista suhtaumista muihin?
Tai no kannattaa hakea apua kaikkiin ongelmiin pelaaminen, alkoholi ja väkivaltaisuus. Saattavat liittyä tiukasti yhteen kaikki ongelmat.
Nyt tärkeintä on että haet apua, ja olet rehellinen asioista. Yksin ei pidä eikä tarvitse jaksaa. Tiedän kokemuksesta miten vaikealta noista asioista on puhua, mutta se että reilusti myönnät että mokasit nyt ja haet apua on ainut vaihtoehto. Puhu jollekkin läheisille esim. Ensin ja sitä kautta varmasti asiat alkaa rullata. Niinkuin tässä esille on tullutkin, niin olet vielä niin nuori, että kaikki on mahdollista, ihan kaikki mistä vaan uskallat unelmoida. Ole rehellinen itsellesi ja muille niin huomaat miten asiat alkaa muuttua. Toivotan kovasti tsemppiä sinulle!
Kiitos vastauksestasi Nämä viestit piristävät kummasti, sillä täällä ihmiset tietävät mitä koen aiemmin tuntenut olevani ihan yksin. Peliterapian olen aloittanut jo ja jonkinlaisia estoa on laitettu, mutta nyt jos joskus pitää toimia tiedän sen itse hankin siis kaikki mahdolliset estot ennen kuin tilanne pahenee. Kiitos vinkeistä todella paljon sulle.
Tuon ikäisenä myös kaveripiiri ja ystävät ovat tärkeitä tuen lähteitä. Vanhemmille voi olla aika vaikea kertoa (Ihan omasta kokemuksesta puhun, minun “blogini” löytyy myös täältä). Itselläni valitettavasti oli varsin vähän kavereita jotka olisi ymmärtänyt tilannettani. Nykyään asiasta puhutaan paljon enemmän niin toivon mukaan sinunkin kaveripiirissäsi on ihmisiä jotka ymmärtävät asian.
Tsemppiä matkallesi ja toivon että löydät pelaamattomuuden tien, sillä itse alle 30-vuotiaana mutta silti peliriippuvuudesta puolet iästä kärsineenä en suosittele tätä kellekään. Pelivelkaa ei ole koskaan tullut, joka on monen mielestä vasta se “oikea riippuvuus”, mutta fakta on se että sinä itse määrität oletko riippuvainen vai et. Peliriippuvuus ei tarkoita että olet 100k veloissa. Peliriippuvuus on sitä, että että pelaat enemmän kuin olet aikonut ja et pysty hallitsemaan sitä. Nimimerkillä: pelivelaton, mutta peliriippuvainen jo 10+ vuotta