Tilanne on tämä. Olen syönyt bentsoja jo pitkään, vakava sairastelu ahdistaa jne. Nyt on terveys mennyt vielä huonommaksi, ongelmia verisuonten kanssa ja meinasin keväällä kuollakin. Kaksi kuukautta meni sairaalassa.
Sairaalaan vaimo ilmoitti että haluaa 9 vuoden avioliiton jälkeen eron. Oli kiva palata kotiin kun vaimolla oli jo sutinaa uuden ihastuksen kanssa. Tai ystävä se kuulemma on.
Sitten oli ongelmaa kuntoutustuen kanssa, tai on vieläkin, sossu maksaa seuraavan vuokran kun jäin vaimon kanssa alunperin yhdessä vuokrattuun asuntoon. Kuntoutustuen päätös voi kestää parikin kuukautta kuulemma. Myöhässä jatkohakemus lähti HUSin B-todistuksen kanssa sekoilun vuoksi, kun meni 3 viikkoa hukkaan aikaa.
Tämä johdanto siihen, että olen syönyt Opamoxia liikaa, reilusti yli annostuksen. Oli niin hirveä ahdistus kun tuntui että kaikki menee päin helvettiä. Olen vakavasti sairas, jään täysin yksin kun tuki ja turva lähtee eli vaimo. Ja talous huolettaa. Nyt Opamoxit uhkaa loppua ja aikaisintaan kuukauden päästä voisin hakea lisää.
Miten lääkärit mahtavat tilanteeseen suhtautua jos yritän terveyskeskuslääkäriltä saada puuttuvan 100 kpl (15 mg) reseptin. Annostuksessa olen päässyt jo takaisin normaaliin.
Luulis että sieltä terveysasemalta löytyisi vähän inhimillisyyttä jos käyt kertomassa tuon tilanteesi sinne. Sullahan on koko elämä hajonnut käsiin, onko se nyt ihme että on ahdistanut? Hienoa on, että olet päässyt takas normaaliannokseen noissa opamoxeissa. Kyllä mä sinuna varaisin aikaa lääkärille, ja selittäisin ton tilanteen. Ei kai kenelläkään ole sydäntä tollasessa tilantessa jättää ihmistä lääkettä. Varsinkaan kun ei tota Opamoxia vois katkaista kun seinään.
Mua alkoi itkettää kun luin ton sun tarinan ja tässä nyt vastaan sulle. Aivan järkyttävä tilanne. Olen itse masentunut ja mietin miten hirveätä olis ollut (kun mulla on mennyt nyt työpaikkakin sairastelujen takia), niin jos mies olis jättänyt mut yksin tän keskelle. Toivon sulle ihan hirvittävästi voimia tohon tilanteeseen, joka todella vaikuttaa aika helvetin rankalta.
Se inhimillisyys voi olla aika pahasti hukassa, etenkin julkisen puolen sairaanhoidossa, kun puhutaan niistä kammottavista benzoista :mrgreen: . Vaikkeivat ne siis jättäisikään sua akuuttiin pulaan, toipuja, niin tulevaisuudessa sulle saattaa tulla ongelmia benzojen ja mahdollisesti myös muiden PKV-lääkkeiden saannissa, mikäli kerrot, että olet vedellyt Opamoxia huomattavasti suuremmalla annoksella, mitä lääkäri on määrännyt, vaikka tilanteessasi se täysin ymmärrettävää olikin ja vaikka oletkin päässyt palaamaan takaisin normiannostukseen. Toki voit yrittää kertoa aivan rehellisesti, kuinka paska tilanteesi oli ja myös sen, että benzoja ei enää mene liikaa, mutta, vaikka valehtelu onkin rumaa :mrgreen: , mä suosittelisin silti, että yrität säveltää niille jonkin tarinan siitä, kuinka lääkkeesi katosivat, kuin pieru Saharaan, kun unohdit laukkusi bussiin tmv. Tuollaista nyt tapahtuu ihmisille ihan oikeastikin ja kyllä nuo sadutkin ovat joskus pulasta pelastaneet, mutta niillä ei tokikaan kannata kovin usein yrittää haalia itselleen ylimääräisiä lääkkeitä . No, niin et kai ole tekemässäkään, vaan tämä on tällainen kertaluontoinen kriisi.
Tosi surkea tilanne sulla kieltämättä on ollut . Hurjasti voimia, toipuja .
Tää on kyllä niin totta, mä olin jo unohtanut että psyk.polilla ollaan ihan sairaan tarkkoja noiden kanssa, niin mites sitten ihan perusterkkarissa? Muuten siitä kirjeestä josta olen jauhanut minkä lääkärit on saaneet bentsoista ym. pkv-lääkkeistä…
Mies kyseli siitä yhdeltä psyk.polin lääkräiltä, niin se on tosiaan lähtenyt lääkäreille jo 2 vuotta sitten. Sitten ne ihmettelee miksi yksityiset niitä kirjottaa, kai se on pakko joissain tilanteissa. Niin se vain on.
Jos vain jostain saat rahaa sen verran lainaksi, että pääset ykistyiselle lääkärille, niin hänelle tuon totuusasian vois kenties jopa kertoa ja uskaltaisi auttaa. Tosin niitäkin on moneen junaan.
Nytpä muistan että kun sen kissan kuolemantapauksen takia meni n. viikon verran enemmän bentsoja kun tavallisesti, niin alkoivat määräämään pienemmällä annoksella. Siis pienemmällä kun normaaliannokseni. VAIKKA kerroin rehellisesti, ja olin jo palannut normiannokseen. Tämä siis kunnallisella tietysti. Eli joo ei sitä sydäntä löydy… Yksityinen psykiatri on sanonut vaan, että palaa mahdollisimman nopeasti takaisin alkuperäiseen annokseen vastaavanlaisissa elämän kriiseissä, ja niin olen tehnytkin. Siis jumalauta tätä menoa.
En todellakaan tarkoita, että kaikille mahdollisille pitäis määrätä bentsoja, mutta jotain inhimillisyyttä pitäis tossa kunnallisten lääkärienkin toimessa olla. Potilaat tulisi ottaa yksilöinä, ja jos kerran tulee joku kriisitilanne, että lääkkeitä on mennyt enemmän niin onhan se aivan perseestä, että siitäkin joutuu valehtelemaan, koska totuudesta rangaistaan.
Muuta mieltäni, kerro totuus vain jos käyt yksityisellä, muuten sua voidaan rangaista ja tehdä entistä hankalammaksi normibentsojesi saanti.
^ Eikä ne yksityiset lääkäritkään nyt aina mitään empatian jumalia ole, joten kannattaa vähän kuulostella tilannetta ennen kuin ihan kaikkea kertoo. Ikävä nyrkkisääntö lääkäreiden kanssa on, että lääkkeiden ja/tai päihteiden käytöstä ei kannata kertoa totuutta kuin aivan äärimmäisessä hädässä.