Eläke hakemus ja maksa arvot. Onko ongelma ??

Hei. Olen uusi jäsen.
Olen juuri hakenut toista kertaa työkyvyttömyys eläkettä / kuntoutus tukea liikunta ja tuki elin sairauksien takia.
Koska työttömyyteni on kestänyt todella pitkään vajaakuntoisena työnhakijana niin viime vuosina on mukaan tullut masennus ja ahdistus ongelmat.Niitä ei ollut edellisessä työkyvyttömyys eläke hakemuksessa.
Kävin myös psykiatrin työkyky arviossa. Hän määräsi verikokeisiin maksa arvoista. Äsken katsoin omakannasta kokeiden tuloksia. B- beth tulos on valmistumatta mutta yllätys et P -GT arvo oli 340 ja P -ALAT 59.
Olen viikonloppuina perjantai ja lauantai iltoina juonut 7% ja 5% siidereitä.
Jännityksellä odotan mitä psykiatri reagoi tuloksiin ja millaisen B- lausunnon lähettää minusta kelaan varsinaisen eläke hakemuksen tueksi ??
Onkohan jo etukäteen eläke asia tuhoon tuomittu alkoholi arvojen vuoksi ??
Olen ollut tuki ja liikunta elin vaivojen takia poissa työelämästä jo vuodesta 2012. Alkoholi on pitkästä kurjasta tilanteesta seurausta
Kiitos vastaajille

Eihän sitä kukaan etukäteen tiedä, millaisen lausunnon kyseinen psykiatri päättää kirjoittaa. Siitähän se on pitkälti kiinni, tuleeko eläke vai ei. Vakuutuslääkäreitä aina vihataan, vaikka totuus on se, että hoitavan lääkärin lausunnot ovat usein niin tulkinnanvaraisia, ettei niistä pysty tekemään pätevästi päätöstä työkyvyttömyydestä.

Itse sain työkyvyttömyyseläkkeen varsin helposti, vaikka päihdeongelmani oli tiedossa, mutta A) siitä on yli 20 vuotta aikaa ja B) kyseessä oli ihan oikea mielisairaus, jonka perusteella työkyvyttömyyseläke tulee empiiristen havaintojeni mukaan helpommin, vs. epämääräiset ahdistuneisuushäiriöt tai tules-ongelmat, joissa herkästi katsotaan, että henkilö on vielä kuntoutettavissa työkykyiseksi tai alaa vaihtamalla paranee.

En tunne vakuutuslääketiedettä, joten mutuilen vain, mutta jos ensisijaisesti kyse on tules-vaivoista, maksa-arvojen ei luulisi vaikuttavan. Jos psyykkiset vaivat ovat se ensisijainen syy, millä työkyvyttömyyseläkettä nyt haetaan ja lääkäri runoilee lausuntoon, että olet juoppo, niin eihän se kovin hääviltä näytä.

Odota nyt se PEth-kokeen tulos ensin. Sehän se kertoo luotettavimmin, onko dokannut liikaa. Maksa-arvot voivat olla koholla raivoraittiillakin. Onko ylipainoa ja epäterveellinen ruokavalio? Lääkityksiä, jotka voivat nostaa arvoja? Ei se siis minulle kuulu, mutta syitä kohonneille maksa-arvoille voi olla muitakin, kuin alkoholi.

Ookoo. Kiitos vastauksesta. Toivotaan et asiat menis hyvin !

Fosfatidyylietanoli (B-PEth)

• Fosfatidyylietanolia syntyy vain, mikäli elimistössä on etanolia.
  • Fosfatidyylietanolin mittaamisen avulla voidaan havaita mahdollinen alkoholin suurkulutus.
  • Fosfatidyylietanoli on herkin ja tarkin menetelmä alkoholin suurkulutuksen toteamiseen.
  • Fosfatidyylietanolin pitoisuus voidaan mitata verestä.