eilisilta

Etsin aina Alkosta täydellistä valkoviinipulloa. Mahdollisimman halpa, alle 7 euroa. Mahdollisimman vahva, 13,5%. Mahdollisimman kuiva, 80 kcal/100 ml. Kierrekorkki, en osaa käyttää korkkiruuvia.
Juon aina koko pullon illan aikana. On tärkeää olla syömättä ennen juomista. Täytän lasin puoleksi vedellä, kolmen tunnin ajan olo on oikein hyvä. Viimeiset lasit oksettavat jo vähän. Sitten syön, otan bentsot ja nukun.
Tällä hetkellä juon ehkä kahtena iltana viikossa. Viikkotasolla riskiraja ei ylity. Olen täyttänyt juomapäiväkirjaa tunnollisesti melkein kahden vuoden ajan. Vihreitä nollaviikkoja on alle kymmenen.
Olen väsynyt ja vihainen itselleni.

Vaikka saatankin arvata vastauksen, kysyn silti: miksi? Ilman tätä tietoa viestisi jää niin avoimeksi, että siihen on lähes mahdoton vastata.

Olen eri mieltä. Samastuinkin. Paha olo on paha olo, huonot tavat huonoja ja niin eespäin. Itse olen räpiköinti-vaiheessa. Mutta Torstain lapsi, mitäs jos säkin tulisit tonne Lopettajien puolelle? :slight_smile:

hei pageup, kiitos kommentistasi!
Miksi-kysymys on aika hankala, mietin tosissani osaanko vastata siihen mitään vähänkään järkevää.

Juomiseni on typerää, typerää, älytöntä. Se pahentaa masennustani, ahdistustani, yksinäisyyttä ja häpeää. Syöminen on entistä vaikeampaa kun mielessä on viinipullon ylimääräiset 600 kcal. Käytän huonoon valkoviiniin tai ällöttävään light-siideriin helposti 70-80 euroa kuukaudessa, se on aivan liikaa.

Mutta humalassa voin hyvin. Juon, koska haluan tulla humalaan.

Lintuanna, kiitos!!
Minäkin räpiköin. Aion tulla varovasti katselemaan Lopettajien puolelle. Toivottavasti tavataan vielä siellä!

Hyvä humala → Huono aamu → huono päivä → hyvä humala → huono aamu → …

Totta kyllä. Toisaalta joskus krapulan selkeä pahoinvointi on helpompi sietää kuin tavallinen epämääräinen ahdistus.

Kannabis ei minulla toimi.

Kannattaa valita kumman jättää kokonaan pois. Joko bentsot tai alkoholin. Ei kuulemma ole fiksua ottaa noita yhdessä. Et sää ahdistukseen kuole, mutta noiden yhdistelmään kyllä. Alkoholin saat helposti pois kun pyydät lekurilta 200 päivän annoksen Antabusta.

Bentsojen poisjättämisestä en tiedä kun ole käyttänyt. Siinä osaa neuvoa joku mua fiksumpi.