ehkä voimaa antavaa

iltaa kaikille,
en ole itse peliriippuvainen vaan alkoholisti.
kirjoittelen lähinnä tuonne vähentäjien puolelle, mutta olen jo pitäkään lukenut Teidän(kin) kärsimyksistä samaistuen tuskaanne; toisin sanonen oli riippuvaisuus minkä muotoista tahansa, niin samassa veneessä ollaan.

luin yhtenä iltana eräästä aikakausilehdestä erinomaisen tekstin, mikä saattaisi lohduttaa - ja mitä, kenties on lainattu täällä aikaisemminkin.
se menee näin:
" Jos sinulla on rahaa kukkarossa ja pankkitilillä, kuulut maailman rikkaimman kahdeksan prosentin joukkoon.
Jos Sinulla on ruokaa jääkaapissa, katto pääsi päällä ja paikka missä nukkua, olet rikkaampi kuin 75 prosenttia koko maailman ihmisistä. Ellet ole koskaan kokenut sotaa, vankilaa, kidutusta tai nälkää, olet saanut enemmän kuin 500 miljoonaa muuta ihmistä maailmassa tai, jos voit mennä kirkkoon tai mihin tahansa uskontokuntaan kuuluvaan tilaisuuteen taikka kokoontumiseen ilman pelkoa häirinnästä, pidätyksestä tai kuolemasta - olet onnekkaampi kuin kolme miljardia ihmistä maapallolla".
minusta aika osuvaa, vai mitä.

no mutta… voi tosiaan olla että joku muukin on päivittänyt tuon edellisen viisauksen.
oli niin tai näin, niin joka tapauksessa toivotan teille kaikille voimaa tuleviin koetuksiin.
yritetään jaksaa ja tsempit meille kaikille! :smiley:

Iltaa sinullekin ja muille.

Tässä yks jolla on ne molemmat, sekä peli- että alkoholiriippuvuus.
Oon kans käynyt kurkkimassa lopettajissa ja vähentäjissä viestejä :slight_smile:

Pelaamatta 4 päivää, juomatta 2. Eli ei tässä vielä mitään hurrata voi…
Mutta kun molemmat aiheuttaneet ongelmia elämään niin yritän nyt parhaani.
Ennen meni rentoutuakseni muutama olut, vähän peliä…ja ups…kännissä ja pelattu hurjasti :open_mouth:
Sitten taas juodaan vitutukseen.

En mä tässä absolutiksi aio, vaan vähentää radikaalisti kulutusta. Pelaamisessa pyrin nollatoleranssiin.

Kukin tyylillään ,
Eva

tervehdys Eva,
kuule, mitä tarkoittaa “slotti”, eli siis kaupan siivessä olevia kolikkoja syötettäviä ns. hedelmäpelejä? niinkö?
riippuvuuksista: kun olin nuori niin mulla oli alkoholismin lisäksi ilmiselvä riippuvuus miehiin. aina piti löytää joku.
ja kännissä tietenkin. se oli kamalaa aikaa, mutta nyt vanhempana se on onneksi jäänyt.
tärkeintä olisi vaan antaa itselleen luvan olla. elää. vaikkakin elämä on välillä niiiiiiin tavattoman tylsää, ahdistavaa, huonoa, niin silti. tylsyys, ahdistus, kaikki, on juuri sitä elämää. raittiit jaksot on ollut mulle aina hyviä. myös sellaiset jaksot, kun olen käyttänyt alkoa kohtuudella.
kuten tiedämme… jauhaan tuttuja juttuja.
mutta siis toi slotti, mikä se on?

moi vielä Eva,
tuo sun lause että yrität parhaasi, on riittävä.
mulla sama mentaliteetti muttei me aina välttämättä onnistuta.
sitten pitää taas ja taas kerätä itsensä ja yrittää uudelleen.
mutta me sentään yritetään! monet ei edes yritä. se pitää muistaa… ei totisesti monet pane tikkua ristiin vaan antavat mennä vaan.

nyt kuitenkin hyvää yötä.
palataan taas areenoille…

Huomenta vaan :slight_smile:

En oo niin perehtynyt tuohon pelaamis-sanastoon mutta uskoisin että slotti juurikin on ns. hedelmäpelejä.
Korjatkaa muut jos olen väärässä.

Kyllähän se niin taitaa olla että riippuvuus ruokkii muuta riippuvuutta. Ehkä se alko on mun mielistä pahin. Silloin ainakin ittellä tulee ne pahimmat mokat pelaamisen suhteen. Kuten varmaan seksihakuisuudenkin kanssa? Eihän se vaarallista oo jos pysyy kohtuudessa. Mutta sitten kun lähtee lapasesta niin ollaan syvällä.

Mä koen että tärkeintä just nyt on tehdä niinkuin omat voimavarat antaa myöten. Olla armollinen itselleen. Ei paremmaksi tule jos ei yritä. Sikshän me täällä ollaan että yritetään ja tuetaan toisiamme. Osa kirjoittaa, osa pelkästään lueskelee. Mutta toivottavasti jokainen löytää jotain omaan taisteluunsa.

-Eva-

Aika mielenkiintoisia nuo riippuvuudet , parhaimmillaan niistä saa huikeita fiiliksiä kaikista, pahimmillaan ne tuhoavat koko elämän. ei kai voi väittää etteikö alkoholista, peleistä, seksistä saisi myös tyydytystä ja huppu fiiliksiä.
Minulla taitaa olla tuo aiemmin mainittu koko kirjo riippuuvuuksia ja jokunen muukin. Ilman alkoholia olen ollut nyt puolivuotta, pelaamatta 2 kuukautta ja ilman seksiä olosuhteiden vuoksi monia kuukausia.
No en ole kokenut seksiä miksikään ongelmaksi kun sitä ei nyt niin rajattomasti ole tarjollla.netissä kyllä tulee surffailtua varmaan liian kanssa.
Me joilla nuo riippuvuudet aiheuttavat ongelmia olemme varmaan hieman erilaisia ihmisiä, herkkyytemme tunte asioita voimakkaasti voi olla parempi ja saamme siten noista sellaisia tunteita että ne jää muistiin ja haluamme niitä kokoajan lisää. Normaali elämä sitten tuntuukin tylsältä mutta siitä tässä pitää vaan oppia nauttimaan.
Kaikkea hyvää teille kanssa kulkijat.

hyvää maaliskuuta!
toivottavasti alkava kuukausi sujuu mahdollisimman monella nollapäivällä addikteista, oli kysymys mistä riippuvaisuudesta tahansa.
tarkoitin muuten tuolla miesjutulla en niinkään itse seksiin kohdistunutta riippuvuutta, vaan epätoivoista tyhjyyden tunteen täyttämistä suhdeviritelmillä, jotka olivat alun alkaenkin tuhoon tuomittuja varsinkin, kun mukana oli aina alkoholi. se oli ennen kaikkea sitä yksinolemisen vaikeutta ja yleistä ahdistusta. en osannut rauhoittua.
muistan kun miesvalinnoissani (ja samoin alkoa runsaasti käyttävien ystävättärien myös) eka ehto oli, että mitään täysraitista miestä me ei ainakaan huolita. just. eli hienot päämäärät ja kriteerit vai mitä. :frowning:
mutta onneksi tämä älyvapaa kuvio on mennyttä elämää.
tsempit kaikille!