Olen syönnyt Efexoria vuodesta 2003 asti. Annokseni on nyt 300 mg/vrk depot tabletteina. Ajattelin, että voisin lopettaa Efexorin syönnin nyt. Olen kuulut huhuja, että vieroitusoireet ovat todella V-mäiset. Onko kenelläkään kokemuksia Efexorin tai Venlafaksiinin lopettamisesta? Haluaisin kuulla mitä on odotettavissa. Jotku ovat kuvanneet fiilistä samaksi kuin olisi sähkötuolissa. Ajattelin ottaa varalle tavallisia 75 mg Efexoreita, jos tällit tulevat liian rankoiksi. Siis kokemuksia lopettamisesta kaivataan.
Kyllä, viekkarit on TODELLA vittumaiset, tosin saat ne ohitettua esim kk:n xanor kuurilla jos seinään meinaat lopettaa tuon annoksen, itse lopetin 225mg annoksen tuolla tavalla seinään. Tällit ovat aivan järkyttävät myös vaikka ei edes lopeta vaan kun vaikutus alkaa hiipumaan ja nostoa tarvitaan, esim itsellä oli kun yritit katsoa sivuille niin aina järkyttä sähkötälli päähän, myös sekunnin blackoutit x 100 päivässä, vittumaisia. hmm, myös jalkojen levottomuus tuli pariksi kuukaudeksi sivuoireena lopetuksena johon söin oliskos ollut stifrol nimistä lääkettä, joka hillitsi suht hyvin jalkoja.
Itse söin Efeä n.3v. ja annos oli lopulta 375mg/vrk ja useiden eri syiden takia jouduin sairaalaan kolmeksi viikoksi, ja lääkäri katkaisi lääkkeen seinään perussairauteni takia,ja voin sanoa,ettei edes Oxyconttireflat olleet niin pahat.Tai no eri tavalla,opioidit on aina opioideja,mutta ne sähköiskut ja tärinät oli niin vittumaisia kolmen vuoden käytön jälkeen,etten kuukauteen nukkunut kuin kerran,kaksi viikossa muutaman tunnin.Eihän tota lääkettä saisi seinään lopettaa,mutta itsellä oli pelissä henki sydänvaivojen takia,niin ei muuta vaihtoehtoa ollut.Alunperinkään kyseistä lääkettä ei mulle olis saanu määrätä,mutta tk:n lääkäri kun ei viittiny kattoo itse määräämiään lääkkeitäkään,nii lopputulos oli aika karu.Eli jos oot 7 v. kyseistä lääkettä syönyt,nii hiljainen tiputus on ainoa järkevä vaihtoehto.Mulla ainaki reflat kesti useita kuukausia ja nuppi oli sekasin ja kädet täris yms. kivaa.Tää oli vaan mun kokemus,eri ihmiset reagoi eri tavalla,yksilöitä kun ollaan,mutta voit kyllä niihin sähköiskuihin ja tärinöihin varautua,mut onneks sulla on ilmeisesti korvaushoito päällä,bupre varmaanki lievittää oireita.Mutta suosittelisin tiputtelemaan annosta vähitellen,itellä ainaki toi seinään katkasu oli aika järkyttävä kokemus.
ite jouduin pari vuotta takaperin lataamoon itsemurhauhkailujen takia… lekuri määräs noita aluks (1)75 mg, mikä sit nostettiin 300mg vuorokaudes enkä viittiny edes syödä loppuun asti vaan lopetin ihan seinään, enkä huomannu mitään erikoista. tosin enhän mä muutenkaan huomaa mun mielestä ihan yksilöllisiä noi viekkarit, eihän kaikki tykkää pääsiäisenä mämmistäkään. varmaan suht turha postaus mut aattelinpa kertoa ku kokemusta on noista
itsellä on kokemusta ja voin sanoa, että aika pahat voi saada, jos seinään lopettaa ilman mitään vastaavaa lääkitystä. Itselläni vedettiin seinään kerran just 300 mg:n vuorokausiannoksesta. Kamalat sähköiskut ja unihalvaukset siitä tuli.