Edit

Muokattu

^ Tuskin mikään noista lääkkeistäsi aiheuttaa tuota holtitonta humalakäyttäytymistä, jos tosiaan et ota niitä samana päivänä alkon kanssa. Ovat sen verran lyhytvaikutteisia, ettei niiden pitäisi(Kaikki on toki aina mahdollista) enää seuraavan päivän juomisiin vaikuttaa. Poislukien Ketipinor, mutta en ole koskaan kuullut sen lisäävän kenelläkään seksuaalista halukkuutta. Sillä on “vähän” päinvastainen vaikutus :mrgreen: . Jos käyttäisit pitkävaikutteisia benzoja(Rivatril, Diapam, Insomin) ja ottaisit niitä reilummalla kädellä, kuin lääkinnällisistä syistä on aivan välttämätöntä, niin se homma saattaakin helposti lipsahtaa ryynikänniksi vielä seuraavana päivänä ihan ilman tarkoituksellista sekakäyttöä. Alkoholi on kyllä yksinäänkin varsin tehokas päänsekoittaja.

Otatko kuitenkin nuo masarisi(Voxra ja Citalopram) joka päivä? Ne voivat kyllä(etenkin alkoholiin yhdistettynä, mutta myös ilman) aiheuttaa mainitsemaasi efektiä, varsinkin jos omaa bipotaipumusta.

Muokattu

Kylhän voxralla on viitteitä siitä että voisi vaikuttaa naisten seksuaalisuuteen. →
“On myös olemassa viitteitä siitä, että bupropioni auttaa naisten kiihottumisvaikeuksiin[9][10].”
fi.wikipedia.org/wiki/Bupropioni

En pitäisi myöskään tavattoman omituisena asiana, jos alkoholi kilahtaa hattuun tavallista voimakkaammin mikäli käytössä on lääkkeitä mitkä vaikuttavat aivojen välittäjäaineiseen, vaikka em. aineilla ei suoranaista vaikutusta toistensa kanssa olisikaan. Ihan näin mutuna vaan :unamused:

Ei järvi soutamalla kulu. Toosaa jakoon vaan, en näe mitään ongelmaa tilanteessa

^ Ketjun aloittajalle tämä nyt mänee. Niin tottahan toki lääkekset kanssa viunan vaikuttavat vähän kaikkeen käyttäytymismekanismiin. Kuka nyt alkaa horoperseilemään kenestä taas tulee koko maailman omistaja ja kuka taas ratkaisee ongelman kuin ongelman pienessä juubassa. Vaan joo siehän näemmä aika harvoin maistatkin tuota alkon paskaa, vaan joo alko ja, yleensäkin lääkkeet teettää ties mitä. Näin osaan sanoa omasta kokemuksesta asian. Tuskimpa siulla mitään hätää on. Mielialalääkkeiden käyttöä tosin harkitsisin tarkoin. Kaikkea hyvvää, ja kuten Vävy tokaskin. Ei se järvi kulu soutamalla :slight_smile:

Edit

^Mulle tuli myös mieleen että kuulostaa epävakauden oireelta. Toki ihmiset on erilaisia, mutta ei tuo Voxra nyt sentään mikään seksihuume ole. P-häiriöiden oirekuvaus voi myös muuttua iän myötä, siksi ei välttämättä ole mikään ihme että tätä oiretta ei ollut sulla aikaisemmin.

Alkoholilla on vähän - tai ei niin vähänkään - tapana korostaa persoonallisuushäiriöiden oireita. Jos tuohon lisätään mahdollinen bipomania niin eipä siihen mitään ryynejä enää tarviikkaan.

Suosittelen puhumaan tuosta lääkärissä (oletan että sulla sellainen kontakti on), voi olla merkittävääkin sun oireidenseurannan kannalta.

"Mulla saa jo pieni määrä alkoholia aikaan sen, että niin sanottu moraali alkaa horjumaan.
Periaatteessa perseenjakelu on vähän huono homma kun kuitenkin jonkinlaisessa suhteessa yritän olla"

Viuna kokonaan pois ja tilanne varmasti muuttuu paremmaksi. Helppoa ei tule olemaan ja vaikiaa se onkin, mutta sen arvoista.

Kokonaan poisjättäminen kuulostaa mielestäni erittäin varteenotettavalta vaihtoehdolta.

Ehkä sitä voi myös kokeilla tietyksi määräajaksi, ½-vuotta?, määrittämään kuinka oleellista itseasiassa on 1x kuukaudessa juopotella?

Pisti vaan silmään Saarakka sun viestissä sanat ‘kohtuullisia määriä’ silmään tää meinaa lienee aika liukuva haitari… Itelle yli 3 annosta on jo dokausta ja menee siis yli kohtuukäytön.

Minä kuulin aikoinaan juuri Voxrasta että jos on bipolaariepäilystä niin se ei ole oikea lääke. Mulla meni ihan helVEtin lujaa pari vuotta sitten, ja epäilys on että se oli Voxran syytä, osittain.

Yhden lääkärin mukaan Voxra on kehitetty nimenomaan nuorten miesten masennuslääkkeeksi korvaamaan SSRI-lääkkeitä jotka aiheuttavat haluttomuutta. Uskon ihan täysin että sillä on libidoon vaikutusta. Eikähän se nyt yhden päivän ottamatta jättämisellä poistu, näähän on näitä joiden vaikutus kertyy pikkuhiljaa.

Mulla sama kokemus sen suhteen Voxrasta että ihan kuin olisi menettänyt vaikutuksensa pidemmässä käytössä, siis tarkoitan sitä ihan normivaikutusta mielialalääkkeenä. Mulla nyt psykiatriaika varattu, aion ottaa lääkityksen taas arviointiin. Tarvitsen paremmin purevan masennuslääkkeen ja mahdollisesti jopa jonkun psykoosilääkkeen, kevyitä bentsoja (opamoxia) kuluu nyt ihan eksponentiaalisesti enemmän (mun mittakaavalla) kuin koskaan ennen. En ennen ottanut edes yhtä tablettia viikossa, nyt on mennyt kaksikin illassa.

Mutta sanoisin että kyllä ihan pelkästään alkoholi voi tehdä tuon vaikutuksen. En edes lähtisi lääkkeitä syyttämään. Holtittomassa seksuaalisessa käyttäytymisessä on itsetuhoisuutta mukana - pidä huoli itsestäsi mutta toisaalta enpä nyt moralisoidakaan halua. A woman’s got to do what a woman’s got to do.

Kuten tuossa reckless jo mainitsi, niin kuulostaa kaksisuuntaisen oireilulta. Itsellä aikoinaan oli kans tosi holtitonta käytöstä varsinkin humalassa. Lähdin kenen tahansa mukaan ja olin aika kevyt kenkäinen, ei itsesuojeluvaistoa. Olin kylläkin myös nuori mutta kaikkea ei kyllä vaan voi laittaa senkään piikkiin. Minullakin oli parisuhde ja ihana sellainen, mutta silti oli vaikeuksia pysyä uskollisena. Se käytös ei liittynyt mitenkään siihen, etten olisi ollut tyytyväinen suhteessa tms.
Edelleen on vaikeuksia tajuta, että mitä kaikkea sitä onkaan tullut tehtyä, mutta siitä onneksi on jo kymmenen vuotta. Itsellä myös lääkityksenä mm. Ketipinor, joka aluksi 400mg, tuona aikana juuri, joka ei alkuun tehnyt käytökseen muutosta mutta tuntuu, että sitten vuosien jälkeen alkoi tasoittua asiat.
Paras ratkaisu varmaankin tähän hetkeen olisi, että se alkoholi jäisi pois, varsinkin jos se on nuin vähäistä muutenkin. Meneekö överiksi myös jos juo vaan kotona mukavasti tissutellen?