Edessä toinen kesä selvänä

Päiviä raittiina 559. Olen ylpeä itsestäni. En silti voi sanoa, että vaikeudet olisi kaikki takana päin. Eilen alkoi mökkikausi. Ja perheeni aloitti tissuttelun kahdeksalta aamulla. Siis ennen kuin ehdimme edes mökille asti. Ja kosteat juhlat jatkuivat iltaan.

Se on ollut meidän perheen juttu. Sosiaalinen biletys. Ollaan kaikki oltu siinä aina hyviä. Nyt olen joukon raitisteleva nirppanokka, joka pitää kiinni raittiudesta ja liikunnasta. Jumppaan, kun muut juhlii.

Osa porukasta on selkeästi jo itsekin sitä mieltä, ettei enää jaksaisi juoda. Alkoholi on meidän perheessä tabu josta ei saisi puhua kuin positiivisessa sävyssä. Tämä on kuin makaaberi teatteriesitys, jota minä seuraan nykyään katsomosta.

Kesästä tulee osaltani jälleen pitkä kivikkoinen polku. Toivotan kaikille osaltani hyvää kesää ja toivon meille leppeitä kesätuulia.

-Soturi

10 tykkäystä

Onnea 559 päivästä! Ja tsemppiä rutkasti, toivottavasti jaksat pitää oman linjasi ja pysyttelet siellä katsomon puolella. Uskon, että esimerkkisi saattaa hyvinkin saada seuraajia perheestäsi - tai sitten ei, jos riippuvuus on päässyt pitkälle. Onko mitään vaihtoehtoja mökille menoon? Esimerkiksi menisit jonnekin muualle?

Kiitos tsempeistä! Minulla on ihana puoliso, joka juhlii perheeni kanssa porukassa vain silloin tällöin. Ja hänelle mökkeily on tärkeää. Se on lisäksi meidän yhteistä aikaa. Joten tilanne on hankala. Yritän nykyään mökillä ollessani rikkoa vanhaa rutiinia ja siirryn pois tilanteista, joissa ennen korkki aukesi. Pyrin tekemään paljon myös omia juttuja. Juhannuksen olen jättänyt suosiolla väliin ja niin aion tehdä myös tänä vuonna. Se on aina ollut oma lempijuhlani ja monen päivän bileränni. Vielä en pysty siihen selvänä. Kamalaa sanoa, mutta odotan jo syksyä. :joy: Silloin helpottaa.

1 tykkäys