Hei kaikille!
kirjoitan ensimmäistä kertaa tänne linkkiin, kun tuntuu että nyt on pakko jakaa ajatuksia ja kokemuksia juomisesta!
Olen keski-ikää lähestyvä nainen ja alakoululaisen lapsen vanhempi.
Tissuttelua on ollut pitkään joka ikinen viikonloppu ja olen niin väsynyt tilanteeseen, kun alkuviikko menee aina masennuksen ja itsevihan kourissa, vaikka yritänkin esittää, että ei tässä mitään…!
Viikonloppujuominen kestää n. 2-3 päivää kaljaa ja viiniä. En saa tissuttelusta mitään iloa! Päinvastoin ajatus ja kokemusmaailma kutistuu olemattomiin. Hoidan asiat näennäisesti ihan ok, ja lapseni on tärkein asia elämässäni! Uskottelen harhaisesti itselleni, että kaikki voi paremmin, jos on välillä sitä “omaa aikaa”. No mulla se oma-aika tarkoittaa sitä lipittelyä.
Olin viimeksi keväällä täysin ilman alkoholia 4 viikkoa. ja jo siinä ajassa huomasin niin suuren muutoksen parempaan päin niin monessa asiassa, etten ymmärrä miksi sitten viikonloppuisin aloitan sen saman ahdistavan ruljanssin!?
Nyt yritän seuraavan viikonlopun täysin ilman ja katsoa sitten alkuviikosta onnistuiko! Ja pikkuhiljaa siitä sitten…
Ps. Huoh Kiitos! tuntuu, että tämän kakaiseminen ulos tuo jo perspektiiviä ja helpotusta asian käsittelyyn!
Voimia
Heippa!
Olit keväällä 4 viikkoa ilman ja olosi oli hyvä. Mikset nyt yrittäisi samaa jo lapsesi vuoksi?
t. Juhani
Moi ja tervetuloa! Tuttuja ajatuksia kirjoitat. Se on totta että siitä juomisesta lähtee ilo, kun sitä tekee tarpeeks pitkään. Mulla aina tauot on tehnyt hyvää ja antanut uutta perspektiiviä. Tsemppiä sulle!
Hei Virtahepo ja tervetuloa joukkoon!
Toivottavasti viikonloppusi on sujunut hyvin. Tämä plinkki on juuri oikea paikka purkaa alkoholin mukanaan tuomaa ahdistusta. Ja kirjoittamalla ylös suunnitelmat ja toiveet juomisen vähentämiseksi tai lopettamiseksi ne konkretisoituvat aivan eri tavalla kuin yksin sohvalla viinilasin kanssa vähentämistä miettiessä.
Kirjoittelehan lisää kuulumisiasi!
Moi,
Nyt on 9 päivää mennyt juomatta. Tuntemukset menneet aika laidasta laitaan.
Viikonloppu oli helppo, mutta eilen tuli semmoinen pysäyttävä tunne, että nyt tarvitsen vaihtelua eli olutta. Keskellä iltakävelyä, ilman mitään ärsykettä tuli voimaton olo, että mitä mä näiden tilanteiden edessä teen? ja itselle uskottelu, että miksen nyt voisi muutaman ottaa!?
Jotenkin pystyin järkeilemään sen tulevan fiiliksen, kun sen parin oluen jälkeen alkaa maistumaan puulta, Saati seuraavan päivän, kun olen juonut niin kauan kun vaan jaksanut, enkä syönyt mitään…ja parantelutissuttelu! Perheen laiminlyönti…Ja siitä sitten seuraava päivien ahdistus! Sain siinä jotenkin pähkäiltyä tilanteen menemään ohi tällä kertaa. Nyt olen siitä tietenkin tyytyväinen, mutta tiedän, että näitä tilanteita on tulossa taas! Olen harkinnut antabusta, ettei tarvis edes miettiä vaihtoehtoja ja yrittäisi alkaa muuttaa näitä käyttäytymismalleja! Ne “kahdenvaiheilla” rimpuilut vie tietenkin hirveästi energiaa ja on tosi pelottavia!
Tästä Plinkistä olen tosi iloinen! Oon saanut täältä paljon infoa, tsemppiä ja voimaa! Ja sen tärkeän tunteen siitä, etten ole yksin! Kiitos!