![]()
Hyvä ihminen, ei kuullosta ihan terveeltä teidänkään elämä. onko sinulla ystäviä jotka voivat auttaa, jos toinen jo meinaa tappaa ja on lapsia olis kyllä jo aika irroittautua paholaisesta, tsemppiä.
Ihmettelet miksi joku ihminen voi tehdä noin, no siksi voi tehdä kun sekoittaa ensin päänsä päihteillä. Ei päihtyneiden tekemisiä kannata ihmetellä, sitä pitää ihmetellä jos itse suostuu heidän toilailuja katselemaan, siinä voi oikeasti lähteä henki. Huolehdi sinä siitä että lapsellasi on äiti vielä huomennakin.
Kannustaisin sinua pohtimaan tilannetta tyttäresi kannalta. Miehesi käytös on vahingollista lapselle. Lapsesi ei voi valita olosuhteitaan. Sinä olet vastuussa siitä, että hän saa turvallisen ja tasapainoisen lapsuuden.
Miehesi kuulostaa kertomasi perusteella todella ongelmaiselta ja epätasapainoiselta. Tuollainen suhde ei ole hyväksi sinulle eikä lapsellesi. Hae apua itsellesi tuosta tuhoisasta suhteesta irtautumiseen. Roikkumassa tuollaisessa suhteessa tuhoat paitsi oman, myös lapsesi elämän.
Pahoittelut kovista sanoista, mutta ulkopuolisena tuo kertomasi on todella karmaisevaa. Lapsesi ei ansaitse tuollaista epävakaata ihmistä elämäänsä. Ajattele lapsesi parasta!
Sen olen tehnyt jo että olen hakenut apua.Käynyt akuuttipaikassa puhumassa jonne on torstaina taas aika.Eilen kävin kriisikeskuksessa pitkään puhumassa ja saan sieltä myös tänään tuekseni ihmisen joka tulee mukaani että menen tekemään rikosilmoituksen.Minun on koskaan ollut todella vaikea lähteä hakemaan apua joten tämä on jo paljon itseltäni.Lapsi ei ollut silloin kotona kun nämä tapahtumat sattuivat.Tein parhaani etten edes riitelisi tyttären kuullen.Tämän kk aikana lapsi näki isän joka suurimmaksi osaksi katsoi televisiota tai pelasi koneella.Välillä leikki tytön kanssa tai lähti kanssamme kauppaan tai leikkikentälle mutta nämä olivat harvassa.Miehen ollessa vain sisällä itse tein koko ajan tytön kanssa asioita joita aina teimme ennen miehen tuloa tänne.Kaikki mielipiteet ja neuvot otan avoimesti vastaan.Pahimman pahan oloni aikana tyttö on ollut vanhempieni luona hoidossa tai niin että olemme yhdessä olleet äitini kanssa kotona.Ystäviltäni olen paljon tukea saanut mutta tänne tulin kertomaan tarinani siksi että jos olisin löytänyt ihmisen/ihmisiä joilla olisi jtn samoja kokemuksia ja neuvoja miten on selvinnyt saman tapaisista kokemuksista
Hyvä! Jatka samaa rataa!
Muista, että lapsi on herkkä aistimaan tilanteita ja ihmisten tunnelmia. Vaikka ette riitele lapsen nähden, vaikuttaa kireä ilmapiiri silti lapseen. Vaikka mies ei ole paikalla, aistii lapsi sinun ahdistuksesi ja pahan mielesi. Tutkimusten mukaan lapset ovat jollakin tavoin tietoisia myös lähisuhdeväkivallasta, vaikka sitä ei tapahtuisi heidän nähtensä ja se vaikuttaa heihin. En kerro tätä syyllistääksesi sinua, vaan haluan vahvistaa motivaatiotasi tehdä oikeita päätöksiä lapsesi parhaaksi.
Voimia vaikealla taipaleellasi!