En ole koskaan ennen käyttänyt muita kuin kipulääkkeitä, nyt lääkäri kulman takaa sanoi että keskivaikea masennus ja määräsi Duloxetine Orion -nimistä lääkettä. Sivuvaikutuslista on aika järkyttävä näin kokemattomalle, enkä löytänyt netistä paljoa ihmisten omia kokemuksia. En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä mutta olen aika epätoivoinen.
Onko täällä kellään kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?
Helmikuun lopulla alkoi kyseinen lääkitys täällä, ei ole näkynyt sivuoireita. Annostuksena eka viikko 30mg ja siitä eteenpäin 60mg nappi päivään.
Toimiva lääke silleen, jos malttaa olla selvinpäin. Meinaa ahistaa yms. kosteen viikonlopun jälkeen.
Mut aikaa se vie että huomaa vaikutuksen. Suunnilleen pari viikkoa meni kun huomasin vaikutuksen parempaan päin.
Kiitos vastauksesta. En onneksi juo alkoholia juuri ollenkaan niin siinä on yksi huoli vähemmän.
Oon nyt ottanut vasta 2 päivää tätä, ja ainakaan vielä en huomaa mitään muuta kuin ärsyttävän mutta siedettävän päänsäryn ja etomisen. Toivottavasti pysyvätkin vaikutukset näin pieninä. Mulla on ensimmäinen kuukausi tuon 30mg.
Alkoa kun otan, tiedän että ahdistus tulee kyläilemään pariksi päivää. Ei johdu lääkkeestä.
Jos tuntuu että sivuoireet jatkuu ja jatkuu tai pahenevat ajan kanssa, rohkeasti vaan lääkärin luo puhumaan lääkkeen vaihdosta toiseen. Jotkut lääkkeet käy toisille ja toisille ei.
Itsehän syön näitä duloxetinen 60mg sinne ensvuoden maaliskuulle asti, sen jälkeen mietitään jatkoa sekä terapeutilla käyn kerran kahdesti viikkoon.
Aiemmin löytyi masennusta, ahdistusta, itsetuhoisuutta sekä alakuloisuutta. Ahdistus se on pahin enää, muuten ihan pirtee fiilis ja näin.
Mut tsemppiä ja paranemisia, pohjalta suunta ylöspäin ja toivottavasti ei tule takapakkia (: