Duactia käytetään allergisen nuhan hoidossa… Ei mitään viihdearvoa muuuten kuin hyvä allergialääke ainakin minulle, mutta en voi enää käyttää kun on käytössä muita keskushermostoon vaikuttavia aineita ja voi olla vakaviakin yhteisvaikutuksia…
Nyt on ihan muu allergia lääke…
[i] -pharmaca fennica [/i]
-pharmaca fennica
Eli ei kannata todellakaan ottaa paljon, ei mitään iloa, päinvastoin!
Ne ei piristä, enempi väsytti ehkä hieman, ja suoristuskykyä se
ei kyllä todellakaan paranna.
Älä turhaan syö jos ei allergista nuhaa ole. Ei siitä muuta iloa ole!
Mulla piristää hippasen (ja nenään vedettynä olo oli vähän kuin olisi nauttinut maailman paskinta piriä) mutta kaiken kaikkiaan suosittelen käytettäväksi vain nuhalääkkeenä. Piristeenä toimivat tyystin reseptivapaat kofeiinitabletit runsahasti paremmin.
Aukesko nenä sen jälkeen kun vaikutus ailkoi?
Totta puhut, nuhalääke se on ja todellakin kahvi kuppikin piristää enemmän. En ole itse huomannut mitään vaikutusta kuin, että
saa nenän tukkoisuuden pois…
Nokitin yhden Duactin kun olin menossa tenttiin saatanallisessa väsymyksessä ja räkätaudissa. Tuntemukset nasaalissa olivat jokseenkin hirvittävät (vaikka olikin hauskaa ulostautua naistenvessan kopista kilttien opiskelijatyttöjen keskelle sierain vitivalkoisena varsinkin kun luulen että kopistani kuului hirmuinen SNORT-ääni), mutta nuha kaikkosi ja olokin piristyi tarvittavaksi ajaksi. Suosittelen vain hätätilanteisiin jos mitään parempaa ei ole saatavilla.
Haha. Armeijassa aikanaan jotkut uunot söi 5 minuuttia ennen Cooperin-testiä noita et tulos paranis. Samat jannut yritti pummia multa resilaria sitten myöhemmin kun sillä yskää parantelin.
Duactihan sisältää pseudoefedriiniä. Viihdekäyttö kannattaa unohtaa samantien.
Nuhan aiheuttaman tukkoisuuden hoidossa pseudoefedriini on kuitenkin toimiva. Onhan sillä kaiketi lieviä, hyvin lieviä piristäviäkin vaikutuksia. Että ei ihan illalla kannata välttämättä ottaa tuota valmistetta varsinkin, jos on unensaannin kanssa vaikeuksia…
Onhan siinä toisena aineena pseudoefedriiniä, jota voi luonnehtia efedriiniksi jonka stimuloivat vaikutukset alkavat vasta helvatusti isommilla annoksilla ja sivuvaikutukset ovat tällöin ekspotentiaalisessa suhteessa annokseen. Voi sitä luonnehtia myös hyväksi metamfetamiinin lähdeaineeksi…
Duactista sen verran että kaapista löyty 1 boxi niitä ja ihan mielenkiinnosta halusin nyt testata pseudoeferdiiniä. Ajattelin et parempi överit kuin vajarit, joten vedin naamariin 10kpl duactei, eli siis 600mg pseudoeferdiinii. Ottamisesta on kulunut nyt about 2h, ja on todella virkeä olo ja lämmin. Eihän toi mitään oo verrattuna esim amfetamiineiin, mut parempaa kuin kofeiini, koska kofeiini laittaa täriseen liian helposti. Negatiivisena puolena voin sanoa että huomaa miten nostaa verenpainetta. Ottamisesta noin 15 min jälkee alko korvissa soimaan ja iniseen, sitä ininää on nyt jatkunut kokoajan, jokseenkin vähenee kokoajan. Ja ekat 45 min kun alko vaikuttaa oli lievä päänsärky, se hävis noin tunnin kohal, mut edellee tuntuu semmonen et ois pää täynnä nestettä joka varmasti johtuu siit veren paineesta. Loppusanoiks vois kertoo et, viihde käyttöön ehkä, mut keskittymistä parantaa huomattavasti ja piristää huomattavasti.
Tota. Joo. Kannattiko? Toi on allergiaan ja pitkittyneeseen flunssaan hyvä lääke, mutta ei tosiaan ihme että päätä “vähän särkee” ja pumppu takoo. Kiität itseäsi varmasti huomenna.
^^ No voi jesses taas . Hyvä lääke tosiaan tukkoiseen/solkenaan vuotavaan nenään ja siinäpä se. Itseäni Duact ennemmin väsyttää, kuin piristää, mutta väsyttääkin sen verran heikosti, ettei siitä ole edes unilääkkeeksi.
No, placebo-vaikutus on toki hieno juttu ja jos joku kokee keskittymiskykynsä paranevan ja päivänsä piristyvän siitä, että päätä särkee ja korvissa soi, niin mikäs minä olen moista arvostelemaan . Onhan niitä kaikenlaisia masokisteja olemassa, jotka saavat kiksinsä mitä kummallisimmista jutuista. Toki Duact monia valvottaa, mutta ei sillä ole mitään tekemistä minkään stimulanttiolojen kanssa.
^Eikö fyysinen stimulaatio vaikuta psyykkeeseen millään tavalla?
Esim. Puolassa myydään Cirrus-merkkisiä pseudoefe-nappeja, jotka ainakin minua ja kavereitani stimuloi niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Ehkä se on vaan kollektiivinen harha.
^ Toki fyysinen stimulaatio vaikuttaa psyykkeenkin, ainakin minulla, mutta jos vedän jotakin fyysisesti stimuloivaa, kuten efedriiniä, psyykkinen vaikutus on lähinnä pirun ahdistava olo, ei siis mitään euforioiden kaltaistakaan vs. pirinousut. Ja missä nyt sitten taas lopulta menee raja fyysisen ja psyykkisen stimulaation välillä ja kuinka liukuva se on ? Kofeiininousua pidän kyllä varsin miellyttävänä olona, vaikka laskenkin sen pitkälti fyysiseksi stimulaatioksi, mutta se kahvittelu itsessään on mukava ja mielihyvää tuottava tapahtuma.