Dormicumin vaikutus, KIIRE!!!

Olen huolissani ystävästäni, joka on kyläilemässä luonani. Hän haki eilen Dormicum nimistä lääkettä 60 tablettia, joista on ottanut alle vuorokauden kuluessa vähintään 10kpl suonensisäisesti, lisäksi mahdollisesti Subutexiä. Minulla ei ole tietoa, onko ottanut enemmänkin, koska ilmeisesti pelkää minun ottavan lääkkeet pois ja siten piilottanut ne itse.

Kaverini on nuori, pienikokoinen nainen ja jo eilen otettuaan ensimmäiset 4 kpl pelästyin kovasti tokkuraisuutta. Silmät seisoi päässä ja normaalisti ja puhelias ystäväni muuttui lähes aggressiivisen oloiseksi, kun huomautin varovaisesti ettei ehkä kannattaisi ottaa niin paljoa. Nyt tyttö on nukkunut 12 tuntia putkeen ja olen välillä käynyt tarkistamassa, että sentään hengittää vielä.

Millaisia vaaroja noissa lääkkeissä mahtaa olla? Oletetaan siis, että Dormicumien (vähintään siis 150mg) hän on käyttänyt Subua ja hieman alkoholiakin viimeksi tänään aikaisin aamulla. Onko mitään mitä voisin tehdä? Mittani alkaa olemaan täysi, enkä halua katsoa vierestä kuinka hyvä ystävä tuhoaa itseään. Kun hän jossain vaiheessa herää, joudun ikävä kyllä sanomaan, etten enää majoita häntä täällä, koska en vaan enää jaksa :frowning:

Itse en uskalla mennä nukkumaan vaikka väsyttää, koska koen jotenkin tarpeelliseksi seurata kaverin tilannetta ja ettei hengitys ainakaan lamaannu…

spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/hu … 5131.shtml

Lääkelaitoksen sivuilta katsoin Dormicumista (linkki,jos ei toimi kts googlesta).
Mielestäni toimit nyt oikein,kun tarkkailet.Tilaa lanssi,jos untuu ettet itse jaksa.

Ja ei sinun tarvitsekaan jaksaa tuollaista holtitonta käytöstä omassa kodissasi.

Valtettavasti minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä tai muutenkka lääkkeiden väärinkäytöstä.
Jos tilanne vielä ajankohtainen,kokeilepa laittaa viesti tuonne “Saunan” puolelle,sieltä voisi löytyä ihan kokemusapuakin.

En ole vieläkään nukkunut itse ystäväni vuoksi, olen siis ollut hereillä jotain 36 tuntia putkeen ja väsyttää tosi paljon. Kaveri heräsi tokkurassa aamulla klo 5, jonka jälkeen on lähinnä haastanut riitaa kanssani, koska valitan hänen käytöksestään. Onneksi hän sai toisen majapaikan ensi yöksi ja odotan kovasti, että lähtee jotta pääsen nukkumaan… Tuntuu inhottavalta ajaa pois hyvä ystävä, mutta tuntuu että tässä tilanteessa on pakko ihan oman psyykkeen vuoksi. Haluaisin niin kovin auttaa, mutta kun en tiedä että miten :frowning:. Tämä iloinen ja elämään positiivisesti suhtautuva kaverini on muuttunut täysin viimeisten kahden vuoden aikana, siis sen jälkeen kun päihteen on tulleet mukaan kuvaan :frowning:

Käske mennä muualle narkkaamaan jos sun luokse änkeää.

Charlii… Huomasitko, että ko. ketju on aloitettu jo 7 vuotta sitten?
Tilanne ei toivonmukaan ole enää akuutti.