aivan, eli ilokaasu on N2O eli dityppioksidi. typpidioksidi puolestaan on NO2 ja on luonteeltaan myrkyllinen ilmansaaste. 2NO ei ole mahdollinen molekyylikaava, sillä kaavassa numero esiintyy aina tietyn alkuaineen jälkeen ja merkitsee kuinka monta atomia ko. ainetta molekyylissä on.
lisäksi on olemassa typpioksidi (NO), joka on hermoston välittäjäaine mutta hengitettynä myrkyllinen. amerikassa jotkut valopäät olivat taannoin ilmeisesti ilokaasua havitellessaan varastaneet säiliökaupalla typpioksidia. tarina ei kerro mitä tyypeille tapahtui, mutta hyvin mahdollisesti heidät voi halutessaan löytää maan alta parin metrin syvyydestä.
Ei noin vähissä määrin. Itse vedin kerralla neljä patruunaa kahdesta ilmapallosta siten, että kerran puolessa välissä otin henkäyksen happea. Pahin mitä käytännössä voi tapahtua ilokaasun kanssa on, että pidättää hengitystään liian kauan, jolloin menee taju, jolloin alkaa uudestaan hengittämään, jolloin palaa tajuihinsa. Niin lyhyessä ajassa ei vaurioita ehdi syntymään. Tietysti tuolloin ei kannata esimerkiksi seistä tai olla muuten siten, että voi kaatuessaan itsensä satuttaa.
Olen kuitenkin kuullut jostakin tyypistä joka imeskeli tyyliin tuhat kapselia päivässä monta vuotta, ja hänellä olikin sitten vähän vakavampiakin aivovaurioita.
Haha, kertokaa mulleki jos joku onnistuu ittensä ilokaasulla tappamaan tai saamaan ittensä sairaalakuntoon
Ilokaasu on parhaita päihteitä ikinä. Siin on vaan sama huono puoli ku blosses et aina se loppuu kesken :< joku 24 kpl:n paketti kestää sen tunnin verran ku alkaa kiskoa.
Lisäksi ilokaasu tekee sydämellisimmästäkin hipistä ahneen kitkun. Viimeisestä kapselista taistellaan viimiseen asti kun koko ajan molemmat kelaa et ei oikeen malttais toiselle sitä antaa vaikka normaalisti kaikki jaettaski
Tuolta voi englanninkielen taipuessa lukea ilokaasun mahdollisista haittavaikutuksista. Tiivistettynä:
Tukehtua voi, jos hapensaanti estyy. Tähän ei kuitenkaan riitä tajuttomuus, vaan esim. kaasunaamarin tai muun hapensaannin hengitettäessäkin estävän laitteen käyttö.
Jos kaasua hengittelee suoraan kanisterista, voi suu jäätyä tai keuhkot haljeta. Huom. tämä siis koskee sellaisia isoja, paineistettuja säiliöitä, ei sifoneja tms
Vaikutuksen alaisena ajaminen tai muu häröily voi johtaa onnettomuuksiin.
Liiallinen kertakäyttö voi johtaa pahoinvointiin, sekavuuteen yms epämiellyttäviin reaktioihin.
Jatkuva suurkäyttö voi johtaa B12-vitamiinin puutokseen, mistä voi syntyä erilaisia hermostollisia oireita tai vaurioita.
Itse olen todistanut monta kertaa maksimissaan jopa kahdeksan kapselin hengittämisen kerralla putkeen (kahta sifonia ja apumiestä käyttäen), eikä henkäilijöille ole tähän mennessä syntynyt ainakaan mitään näkyviä vaurioita
etenkin dissosiatiiveille persolle käyttäjälle ilokaasu voi kyllä olla vähän liiankin kivaa. TJEU: humanististen tieteiden perustajiin kuuluvan William Jamesin ilokaasu-addiktio ja kaasumaailmoista johdetut pohdinnat maailman, tietoisuuden ja Jumalan olemuksesta
(ylläpito huom! en kysele tässä nettikauppojen osoitteita vaan yleistä tietoa!)
Tietääkö kukaan, onko noiden patruunoiden myynti sellaisenaan laillista suomessa ja myydäänkö niitä ylipäätänsä enää yksityishenkilöille? Pari nettikauppaa löysin mutta en viitsi pistää sähköpostia turhan takia.
Mee kyselee Agalta tai Woikosken kaasuasemilta typpioksiduulia, kerro sit miten kävi!?
Jos saat ni vuokraa sellanen 2 metriä korkea pullo (40kg,? ei muista enää) ja laita se vaikka kämppäs nurkkaan hissukseen vuotamaan…
On muistaakseni hapettavaa tai jotenkin muuten vaarallista ja tulipaloja edistävää/aiheuttavaa???
Ite joskus olin töissä firmassa joka sivutyönään pyöritti kaasupistettä ja arvatkaapa kattelinko pullohäkissä löytyykö ilokaasua, ei ollu siellä sellasta kaasua
Oli kyllä Woikoski ja muistaakseni Agalla on parempi valikoima!?
Ei se ole myrkyllistä. Syy miksi kermavaahdossa käytetään ilokaasua on maku. Ilokaasu on mautonta. Hiilidioksidilla tehty kermavaahto maistuu karmealle.
Ja mä taas oon käsittänyt sen johtuvan ilokaasun rasvaliukoisuudesta tms. Korjatkaa toki jos olen väärässä!
Samaa ilokaasua käytetään myös kiihdytysautoissa, eli kyllä sitä saatavilla on muissakin kuin kermasifoneiden kaasupatruunoissa ja lääkinnällisiin tarkoituksiin!
Mutta kannattaa myös muistaa, että mm. kiihdytysautoissa käytetty teollinen ilokaasu ei ole puhdasta ja uskoisin, ettei sen hengittäminen välttämättä ole hirveän terveellistä.
Sellaisenaan vaikutuksiltaan vaatimaton, mutta oikeiden aineiden kanssa kombotettuna mahtava.
Useiden kapseleiden vetäminen putkeen menee tietyn pisteen jälkeen hölmön hommaksi. Harrastaessani neljän kapselin satseja meni minulta usein hetkeksi taju ja kellahdin nojatuolista naama edellä lattialle.