Joudun ottamaan diapamia 6x10mg jotta saan samanlaiset vipat kuin medipameja 6x5mg, mikä ongelmana? toleranssia ei ole lainkaan, bentsoja en ole ennen käyttänyt lukuun ottamatta vuosia sitten ottamani xanorin, ja muutenkaa huumeita en ole käyttänyt muuta kun pilveä, pari kertaa kokeillut lsd:t ja kerran piriä
Kun lääkäri määräsi minulle ylläpitohoidoksi diapamia 15mg/vrk, niin kerran hakiessani lääkettä apoteekista ehdotettiin medipamia. Mikäs siinä, tuumin. Vaan kuinkas kävi? Viikon kuluttua tuntui, ettei medipam antanut alkuunkaan samaa vaikutusta kuin lääkeveli dia. Kysyin proviisorilta joka kertoi lääkkeiden eroavan farmakologisesti vain lisäaineiltaan, mutta mainitsi ihmisen kehon olevan yksilöllinen ja kehotti palaamaan tuttuun diapamiin.
Ehkäpä olet ronkeli , jos leikinlasku sallitaan.
Onhan medipam huokeampi lääke kuin diapam. Olen törmännyt esittämääsi kysymykseen useasti niiden vuosien aikana, jolloin olen operoinut mieliala- ja rauhoittavien lääkkeiden kanssa (siis syönyt suunnilleen lääkärin reseptin mukaan). Itse käytin kyllä medipamjakson aikana hieman koksua ja saatoin juoda liikaa gintonikkeja, mutta eihän näistä arvannut lääkärille haastaa…
Kantsii vaan etsiä itselleen sopiva lääkekoktaili. Rauhaa ja levollisuuttahan me kaikki lopulta jahtaamme. Menestystä!
Mul oli toisinpäin kuin kysymyksen esittäjäl. Eli diapam tuntui kyl enämpi k.medipam, joten kovin on yksilöllistä… (O.T. Nyt sit se hallittu risolid, joka ei kyl näin oikein käytettynä aiheuta mul “oloja”, poistaa vain pahimman mielensisäisen kaaoksen, eikä edes vie k o k o ahdistusta poies, mut lieventää oloa niin, ettei lamaannu totaalisesti ja muuta vaik sängyn alle asumaan, kun ei kestä mittää eikä kettää…Hyvä lääke mulle )
Njuu toihin 25mg risolid vastaa juuri ja juuri 5mg diapamia, itelläkin oli käytössä jonkun aikaa, mutta jotenkin tuntui ainakin silloin toimivan kohtalaisen hyvin, ei tosin vaikuta niin nopeasti kuin muut bentsot ja vie ahdistusta niin nopeasti, mutta ei myöskään aiheuta niin isoa riippuvuutta. Nyt sitten meneekin noita muttereita eli 2mg xanoreita…
(No niin, kokeillaanpa jos viestin lähetykses koloomas kerta taas todentapasen sanois ) Juu mul on ollu kahesti xanor-riippuvuus, joten tiedän kyl, mitä se on, eli e i hyvä… Ekal kerral annos ei ollu päätähuimaava, mut kun sillon oli nuita syykillisiä proPleemeja kasapäin, johti pahoihin juttuihin. Tokal kerral annos pääs nouseen 10 mg/d, huh! Se katkes kertarysäyksel, huh siihenki! Tapaturmaan. En tiä näkyyks Yliopistollises keskussairaalas kaupungin puolelta määrätyt lääkkeet, hm… Jotka tietenkään ei sitä kymmentä ollu. Mut niitä ei siis annettu, ja olin liian pihal pyytääkseni. Ei ihme, et olin. Mut selvisin
! Mietin nuita vastaavuuksia. Kyllähän risolidilki tietty päänsä sekasin saa tai se menee, jos napsii ja napsii. Mut väärinkäyttäes annokset oli pahimmillaan -laskeskelin täs hiukan- 25-100-kertasia nykyseen “sallittuun” päiväannokseen, enkä ota säännöllisesti aamul. Saan jotain turvaa siitäkin, et tiedän, et niit on, kun olen sitä mieltä, et riippuvuudes vaikuttaa noi mielenki tilat ja usko, et selviinks vai en, ainaski m u l. Niin se vastaavuus, hmm. Kyl mul diapamista tuli jotai fiilareita, joita ei nykysil annostuksil ärristä tule, ja jos ottaisin extraa, olisin vaan tolkku poies. No jaa, tuskin viiden millin diapameist kummempia kicksejä saisin,öh. Mut siis voiks lääkkeitä ihan täysin vertailla milligrammojen mukaan…?? Mainitsit toki Addie sen imeytymisenkin, mikä on oleellinen. Pohdin vain, en väitä varmuudel, ettei vois. Mut olen tähän tilanteeseeni tyytyväinen!
Pöllöpää, juu eihän niitä voi suoraan verrata milligrammoissa, mutta noin suurinpiirtein keskiarvona, näin ainakin omalla kohdalla ja erään tohtorin tekemästä parikymmen sivuisesta bentsodiatsepaami vieroituksesta yms käsittelevästä väitekirjasta muistaisin. Toki pamit imeytyy paljon nopeammin kuin ärrät, eli noilla ärrillä se ei ihan niin nopeasti “nouse nuppiin”. tosin pamit on yksi pisimmiten elimistössä säilyvä ja päivittäiskäytössä tulee äkkiä kehoon moninkertainen annos olemaan kokoajan elimistössä.
Mä en taida huomata nuppiin nousemisia (ärril) lain, heh. Muita “päähännousuja” on kyl ihan kiitettävästi ollu eloni aikana. Suom.huom.“päähännousu” ainaski mun tuntemien lappilaisten murtees meinaa,krhm,raivostumista… Kylhän ne pamitki sit alkaa poistumaan elimistön rasvoista-joita ny jonkin verran on sentäs jäljel, tai no onhan noita sisäelimiski eikä vaan ihon alla, kun asia edistyy… Ny on näin.
Njuu, ja henk koht en ole ikinä saanut mistään bentsoista mitään oloja, muutakuin stressiä pois / ahdistusta ja nyt xanorit pitää poissa efexorin lopettamisen refloja…
Joo no mä annostelinkin aiemmin “melekosen” runsaalla käjel. E n suosittele kellekään. Ei se kivaa ole, pönttö sekasin. Mut olinpahan t u r t a ja välinpitämätön… ainaki jonki aikaa. Ja sit sairas raivo, huoh. Opettelemista on vieläki, mut voiton puolel taidan olla jo .
Ite oon kuullu semmosia tarinoita (tosin “kotitohtorilta”) että sitä koostumusta on diapamin ja medipamin kans muutettu niin että medipamin vaikutus on pidempi kun diapamin. kattelin tuolta noita lääkeselostuksia niin ei ollu kyllä isoja eroja en tiiä mikähän siinä on mutta kuten tuossa sanottiinki niin varmaan aika yksilöllistä.
offtopic: Erittäin hyvänolon ja rauhan täytteistä kesää kaikille
^ Totta mooses xanori/alproxi auttaa efen viekkareihin kun melkein vahvin bentso se on, kyl sun luulis tietävän.
Ja alkuperäseen kysymykseen ni mun mielestä diapamit on parempia kuin medipamit. Sekin voi tietty olla placeboo ku se on halvempi ni kuvittelee et toimii huonommin mut joo…