offtopic muuten tääkin, lääkäri vaihto tänään 0,25 xanorin johonkin stedoldisiin…?..sitten apteekis ne totes, et ei oo pakkauskokoo, otatko medipamii vai diapamii. Olin ihan et häh, sitäkö se oli mulle kirjottanu. Sano viel et haluu lopettaa mul santut kokonaan…olikohan tos nyt sit järkee…
Vitosen pamit on parempia. Ja syy on, et ne on helpompi puolittaa, ku pudotan santtui ja pamei . Tosin mä olen syöny ne kokonaisina viäl tähän asti, ku aion pudottaa eka santut, mut eipä oo viekkareit tullu, vaik valkosia onkin
Ei toimi mitenkää viihdekäytössä mul… enää pitkii aikoihin toiminu
Mut mä muistan ajan jolloin noi valkoset pamit oli sinisten kokoisia; vähintää… Joku 6-7 vee sit. Silloin ne oli täys sidosmömmöi, eikä sanonu kyl mitää (silloinkaa); nykyää ne on kätevän pieniä; en meinan tunnistaa enää Mut 11 vuotta sit jotkuu pamit (ei tainnu olla oxareit, mut jotaa muita ku perus-pamei oli) toimi ihan älyttömän hyvin; ei tarvin ku vetää kaks naamaa, ni oli ihan quutsil … Aika kultaa muistot…
10mg Diapami siksi parempi, koska on 10mg Diapami.
Eiko kaksi kunnon “kissaakin” sängyssä ole parempi, kuin yksi?
malibu kirjoitti " Aika kultaa muistot…"
Todellakin, muistan ekan Xanorini.
Voi ziisus niitä oloja.
Ihan ku ois ottan 1 mg Suboxonee.
Nyt yks Xanori ei vie ku viekkarit pois.
Mut sehän on ihan normaalia.
Jotain semmosia, ei niist harakanvarpaista saanu mitään selvää, enkä ollu ennen tommosest kuulluukkaan…Niin ne oli siis pameja toisinsanoen. joo onneks ei sentää laittanu peräpuikkoina…auts
Mut siis eikö nyt luulis et 5mg pami on vahvempi ku 0,25xanor. En ymmärtäny tota logiikkaa, kyllähän pamitkin koukuttaa.
Lääkäri joka on perustanut jenkkien ensimmäisen bentsovieroitusklinikan ja työskennellyt satojen bentsoriippuvaisten kanssa, sanoi nimenomaan että Xanori on hyvä vaihtaa asteittain pidempikestoiseen bentsoon, elikkä käytönnössä Diapamiin. Tutkimusten perusteella tämä on kaikista paras keino vieroittautua noista vahvoista bentsoista.
Ja 0,25mg Xanor vastaa nimenomaan 5mg Diapamia. 0,5mg Xanor vastaa 10mg Diapamia. Tämä on mitattu noiden aineiden kykyyn sitoutua GABA-reseptoreihin.
Itelläni ei oo ikinä sanonu femman pamit mitään. esim syöny nollatolella 10kpl 5mg pameja = ei mitään, mutta sitten kun on syönyt nollatolella 5kpl 10mg pameja niin on perus bentsopöhnän saanut aikaseksi.
Kyllähän nämä eroavat mielipiteet kertovat että täydestä placebosta on kyse. Fiilis ja vireystila, ruuan määrä mahassa ym. vaikuttaa vitusti. 10mg diatsepaamia = 10mg diatsepaamia.
Kaksi 5 pamia yöksi ei toimi yhtä hyvin kuin kymppi pami, kokemusta jo pitkään. Säästin päiväpamin yöksi pitkään ja lopulta lekuri kirjoitti kymppejä, ilman en saanu nukuttua ja sanoin ostanko ryssiltä. Neurologi sanoi että 7V tekee immuunniksi noin pienille annoksille, pitkin hampain terkkarin lääkäri sit muutti respan ja sanoin jos on iteroitu ostan muualta. Siis niissä on eroa, kuinka paljon niin en tiedä.
Mä en ole kyllä huomannut niin minkäänlaista eroa 10 ja 5 mg:n pamien välillä - puolikas kymppipami ehkä imeytyy ja vaikuttaa nopeammin, mutta se johtunee lähinnä siitä että tabletti on paljon pienempi Sen sijaan, diapamin ja medipamin (halvempi rinnakkaisvalmiste) välillä olen huomannut paljonkin eroja, en tiedä onko kyseessä placebo vai mikä mutta medipameihin kun kerran apteekissa vaihdoin 5mg / 30 kpl -pakkauksen, niin yhden sellaisen vaikutus vastasi puolikasta tavallista pamia Jostain luin, että noissa rinnakkaisvalmisteissa lääkepitoisuudet voivat vaihdella jopa 10-30 %, mikä sinänsä osittain selittäisi tota. Saman ilmiön huomasin aikoinaan Imovanen kanssa kun vaihdoin sen johonkin rinnakkaisvalmisteeseen; normaalin yhden 7,5 mg:n pillerin sijaan piti ottaa kaksi, että sai unta. Mistäpä noista tietää…
Siitä on jo aikaa, kun olen viimeksi vitosen Pameja ottanut, mutta muistaakseni sillä ei ollut mitään merkitystä, otinko 2 5 mg:n Pamia vain yhden kymppisen. Myöskään Medipamilla en muista olleen vaikutukseltaan mitään merkittävää eroa Diapamiin verrattuna. Yleensäkään en ymmärrä näitä “nollavitosen Riva ei toimi, mutta kakkosen Riva toimii” -juttuja. Mulle on aivan yksi ja sama, ovatko Rivat tai esim. Xanorit nollavitosia vai kakkosia. Vaikutus on tyystin sama. Totta hemmetissä niitä miedompia versioita on otettava useampi kappale saman vaikutuksen saamiseksi, mutta siinä en huomaa mitään eroa, olenko ottanut 2 kakkosen Rivaa vai 8 nollavitosen Rivaa.