Diapam 5mg vai Tenox 20mg..kumpi vahvempi..

…tai parempi, miten sen ny ottais. Kysytäämpä, että kumman ottaisit mieluummin?

Diapam ahdistukseen/nukahtamiseen/vitutukseen, sama setti Tenoksilla

Diapam vaikuttaa pidempään, mutta 20mg tenoxia vastaa noin 10mg diapamia. Tenoxin vaikutusaika vaan on paljon lyhyempi. Ahdistukseen valitsisin 5mg pamin.

Kiitos vastauksesta!

Oli muinoin koneella taulukko, jossa oli mm. benzojen vastaavuudet (esim 20 mg oxatsepaamia vastaa 0,1 mg xanoria yms.) ja puoliintumisajat, maksimipitoisuus tms. Oli kait OYKSin tuotantoa päihdevieroitusta varten. Löysin netistä ja vielä .doc -muodossa!

Onkohan tuollaista enää saatavana? Oli tosi hyvä työkalu, kun vieroittauduin mm. benzoista ja alkoholista. Taitaa olla jo klassifioitua tietoa, ts. “ei-sitä-tarvitseville”. Vai???

ei kai tuo Oksatsepaami niin tehotonta ole, kyl mulla ainakin toimis paremmin 200mg opamox ku 1mg xanor, ite luin kans joskus jostain taulukosta et ois ollu 0,5mg xanor vastais 20mg opamox, mutta ite arvioisin xanorin 1mg vs 100mg opamox.

Kaveri on syönyt ahdistukseen 0.25mg xanoreita ja nyt hänellä nostettiin annosta, mutta vaihdettiin samalla 50mg opamoxeihin.Kaveri on ainakin tyytyväinen tehon lisäykseen.

Huomenta Blaum! Jees elikkä 20mg tenox on vahvempi kun 5mg diabam,se on faktaa. Itellä ahdistukseen ym.hin rivatril 2mg 3,sti pvä ja tenox 20mg 1-2 iltaisin. Rivatril on oikeasti hyvä lääke ahdistukseen,pelkotiloihin esim,sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja se on piristävä pentso. Ei välttämättä tarvitse 6mg pv.ssä. Minulla menee useimmiten 4mg pv. Mut oho,tuli pikkaisen tekstii enemmän mitä piti. Mutta kysyisin yhtä asiaa. Kun tuli eilen sekoiltua ja menin sit ottamaan piriä noin, kramman siinä illan aikana ja nyt olo alkaa olee aika koomainen, niin kannattaako/auttaako pirilaskuihin panacodit? Tuossa olis vielä 5 jäljellä, niin aattelin kysästä tyhmän kysymyksen… Plus oon nyt just teen kanssa ottanut 6mg rivatrilia ja 60mg tenox, että pää kestää tän olon… Amfetamiini ei tod. sovi minulle. (Ei saa luvata,mutta viimeinen kerta oli kun kosken siihen myrkkyyn) . Joo mutta huoh. Auttaako panacodit ja kannattaako ottaa pirilaskuihin? Se vaan piti kysästä… Vastatkaa mahd. pian kts. Kaikki voi vastata…

Enemmän nuo sun bentsot auttaa pirilaskuiin kuin panacod. Penecod voi auttaa opioidien loputtua mutta pirin kanssa sillä ei ole tekemistä, joten ei kannata niitä siihen tuhlata vaa nsyödä sitten kun tulee pipi tai kylmä.
Eli ota mieluummin noita bentsoja ja ehkä päälle joku neurolepti, näin itse ainakin olen hoitanut jos on tullut vastaan piriä josta on tullut poikkeuksellisen ahdistavat laskut.

Moikka! Ap. palaa vielä asiaan…Eli siis tilanne on tämä (niin hassulta kun se kuulostaakin), mun pitää lääkärin mukaan valita jompi kumpi bentso diapam 5mg tai tenox (se oliki 10mg) ja ne on molemmat tarkotettu sekä ahdistusta rauhoittamaan että illalla unta tuomaan, sen takii, et mä oon illalla niin "levoton sielu). Bentsotoleja löytyy…mutta en ny sanois et aivan hirveesti, sanotaanko näin, että kokeilin unilääkkeeksi yks ilta tennaria 60mg, ei tullu uni! Mut noita ei tosiaan ookkaan mulle tarkotettu varsinaiseksi unilääkkeeksi vaan rauhoittumiseen illalla, että se uni sit sitä kautta tulis. Voisko aatella et kymppitennari ois suunnilleen sit vastaana ku vitospami…? Toki nämä ovat yksilöllisiä juttuja, mutta yleisellä tasolla kysynkin, koska valitsen mieluummin ns. vahvemman. On mulla ollua aikoja (n.4-5v. sitten), jolloin saatoin vetästä koko liuskan vitospameja ja se vaan piristi ja tuli kiva olo, muta nyt on tilanne täysin toinen.

Kiitoksia vastauksista, panacodit jäi kaappiin :slight_smile: Jees mut Amppu jos mä olisin sä ni mä ehottaisin lääkärille et saisit siihen lisäks vielä yhen lääkken, eli jos nyt päätettäisiin että 5mg pami tai 10 mg tennari ni ehottaisin siihen vielä että pyytäisit lisäksi nukahtamislääkkeen zopinox tai vastaavaa juuri ennen nukkumaanmenoa ja sen diapamin siinä 3-4 tuntii ennen ku meet sänkyyn niin ilta menee leppoisasti. zopinox on myös rauhoittava mutta pikkuisen väsyttävämpi kuin esim tenox koska se on “nukahtamislääke” ei unilääke mutta penzojohdannainen kuiteskin. En puhu nyt mistään zompien levozineista. Pärjäile :slight_smile:

Kiiitos teille kaikille vastauksista…erityisesti mietiskeliälle! Toi oli hyvä ehdotus…taidan kysyä…:wink:
Kivaa viikonloppua myös kaikille :wink: :wink: