Olen joskus miettinyt että hiljaisuus johtuu siitä että mä kerron totudeen ja monet plinkkiläiset tunnistaa itsensä mun kirjoitelmissa, mutta ne ei halua myöntää ja prossesoida faktoja.
Mäkin kävin paikallisella Ak:lla katselemassa meininkiä ja muutaman kerran tapasin mukavan tuntuista hoitajaa, joka sitten (tietenkin) vaihtoi toiseen työpaikkaan ja pettymykseni oli sen mukainen.
AA kerho tai ihan sitten katkaisu ei sovi meikäläiselle, itsetunto sen verran palasina etten voi tuollaisiin paikkoihin mennä… joten itsehoito kotihoidon (ns) tuella on myös oma tie.
Kyllä se porsaanliha lasketaan myös punaiseksi lihaksi.
Kaikkia noita valmisruokia on syytä välttää ja erityisesti jos on tuollaisia ongelmia. Niissä on paljon epäterveellisiä ainesosia.
Minun on vaikea ymmärtää miksei voi itse laittaa ruokaa, koska se on niin helppoa ja tietää ainakin mitä syö- Lisäksi itse laitettu ruoka tulee paljon halvemmaksi.
Pitäisiköhän ryhtyä järkkäämään jotain yksinkertaisen ja terveellisen ruuanlaiton kursseja.
Toivottavasti saa sentään vastata omaan ketjuun. Kesän grillisesonki on peruttu. Ei enään jalostettua lihaa mökillä. Terveysaseman ravintoterapeutti sanoi että grillillä voi silti aina paistaa kalaa. Mut ei jotenkin oikein huvittaisi ruveta kokkaamaan mitään matosia haukia tai lahnoja, vaikka ne sisältävät terveellisiä rasvoja ja itämerelle tyypillistä elohopeata varsinkin vanhoissa hauissa.
Ei vaan ruoka maistu, ravintoterapeutti sanoi että aamu pitäisi aloittaa esim. myslillä ja jogurtilla jotta ei sitten tule iltpäivällä hirveä nälkä jokaa johtaa ahmimiseen. En kylläkään “ahmi” mitään iltapäivällä. Kyl mä sen grillatun kala-ohjeistuksen ymmärrän mutta kirjlolhi ynnä muut rasvaevällä varustetut kalat ovat vain aika ihntavia. Minä kun olen syntynt ja kasvanut kaupungissa, niin en ala valmistamaan mitään munakokkeli-soosilla varustettua uunilahnaa perunoiden kera.
Sehän noitten kalojen kanssa on ongelmana, hintavuus… ja sitten taas toisaalta, ettei ne oikein maistu miltään - semminkään kun lääkkeet ja myös toisaalta alkoholi ovat tuhonneet makuaistin aika tehokkaasti ![]()
Rainbow savustettu kirjolohi maksaa 17 euroa kilo S-marketissa. Hyvää ja terveelistä mutta aivan liian kallista.
Mielenkiintoista, että erilaisiin päihteisiin tuntuu jengillä rahat riittävän mutta ei terveelliseen ruokaan,
Kala toki maksaa mutta ei sitäkään tarvitse valmiiksi savustettuna ostaa vaan sen voi valmistaa itse. Usein on vielä melko edullisia tarjouksia.
Savustuspönttö pitäisi löytyä mökin liiteristä. Käytin sitä vissiin vain pari kertaa noin 15-vuotta sitten kunnes innostus lopahti.
Syömisäiriöt ovat aina merkkejä jonkinlaisesta emotionaalisesta epämukavuudesta, etenkin jos ruokahalun muutokset ovat pysyviä eivätkä ohimeneviä, ja muuttuvat ajan kuluessa yhä ilmeisemmiksi. Muutokset voivat olla lisääntynyttä, vähentynyttä tai rajoittamatonta syömistä.
Joskus masennustaan peittelevä ei tee muutoksia syömisen määrässä, mutta kokee inhoa tiettyjä ruokia kohtaan tai kärsii toistuvasti ruoansulatusongelmista. Toiset puolestaan alkavat syödä pakonomaisesti joitakin ruokia tai jollakin tietyllä tavalla.
Sääli että tämä kaikki informaatio on kaivetta itse esiin netistä, vaikka foorumilla on paljon henkilöitä joille tämä on entuudestaan tuttua. Sen sijaan tietotekniikka ja sen eri asteistet käyttötavat/kokemus tuntuvat olevan päivän keskusteluaihe.
Mulla on ihme kyllä makuaisti vielä jäljellä, mut kaverilta lähti makuaisti kun koivu rupesi kukkimaan. Nykyyän telkkarissa mainostetaan sellaista antihistamiiniä minkä ei pitäisi väsyttää.
Olen kansassi samaa mieltä, tää oli aika lailla samantyylistä asiaa mistä itse aikoinaan juttelin Saunan puolella, mutta olen oppinut että näillä henkilöillä on aika rajoitetut psykologian taidot. Osasyynä voi olla vahva psyykelääkitys mikä rajaa tunne-elämää.
Tänään poikkean kovasta dieetistäni joka on koostunut ruisleivästä ja erilaisista keitoista jo kahden kuukauden ajan. Ostin Grandiosa “Meat Lovers” pakastepizzan Alepasta. Ei tule enään kylläkään tavaksi.
Tänään oli tilipäivä ja ostin kokonaisen savustetun Rainbow kirjolohen. Maksoi vähän päälle 13 euroa, siihen päälle vielä hieman Blå bandin homejuusto kanasoppaa.
Offtopic: Kaikkein paras tuoksu tulee kun syreeni kukkii viikon päästä.
Hei. AA-kerho on just silloin paikallaan kun on itsetunto romuna. Minä ainakin koin siellä hyvän vastaanoton ja vertaistuen, oltiin saman asian äärellä ilman muita vertailuja tai kilpailua. Se oli vapauttavaa, kun ei tarvinnut enää yrittää näytellä, että on kaikki hyvin. Siellä sai kertoa asiat just niinkuin ne oli. No, myönnettävä on, kun olen useissa ryhmissä käynyt, että jokainen on omansa näköinen ja ihmiset erilaisia, niinkuin muuallakin.
Pitää vain sinnikkäästi etsiä paikkaa ja ihmisiä mistä saa tukea. Turhaa yrittää sellaisesta missä sitä ei ole. tai ihmiseltä joka ei ymmärrä mitään alkoholismista. Se on kuin vaatis rakkautta sieltä missä sitä ei ole.
Katsoin aamulla alfatv:n ohjelmaa ja tuli mieleen että niinkauan kuin elämme täällä kannattaa elää ja tehdä niin että on avuksi muille ja itselle, tehdä hyvää.
^ Pitää vain sinnikkäästi etsiä paikkaa ja ihmisiä mistä saa tukea.
Heh, just näin. Paitsi että kun ei enää jaksa olla sinnikäs. Kun on saanut niin tarpeekseen niin omasta voimattomuudesta kuin yhteiskunnan kyvyttömyydestä tilanteen ratkaisun suhteen, niin ei, sitä ei vaan jaksa. Enää.
Nyt menee offiksi, mutta sukulaisten tapaaminen ei tule enään kysymykseen. Mä en voi siettää heidän jatkuvaa utelua mitä teet nykyään ym. Siskontyttärellä on ylioppilas juhlat kesäkuussa mutta jätän taas menemättä. Sitäpaitsi mä oon ihan räjähtäänen näköinen kasvoista.
^ Pitää vain sinnikkäästi etsiä paikkaa ja ihmisiä mistä saa tukea.
Heh, just näin. Paitsi että kun ei enää jaksa olla sinnikäs. Kun on saanut niin tarpeekseen niin omasta voimattomuudesta kuin yhteiskunnan kyvyttömyydestä tilanteen ratkaisun suhteen, niin ei, sitä ei vaan jaksa. Enää.
Näin on. Kyl mä sen itsekkin ymmärrän että joku Järvenpään Sosiaalisairaala tyyppinen ratkaisu voisi toimia mulle, mutta se sijaitsee jossain aivan hevonkuusessa minne pitäisi otta juna. Sitäpaitsi mä en tässä tilassa jaksa mitään interaktiota röökikopissa missä joku Seppo leveilee että miten keitettiin pontikka Sörkän vankilassa. Julkinen liikkenne on osoittaunut liian hankalaksi minulle. Roger Watersin keikan jälkeen Harwall Aarenalla mun täytyi kysyä Pasilan asemalla vartijalta että miltä raiteelta juna lähtee takaisin espooseen.
Pitäis hankkia semmoinen invataksi kortti Kelasta niinkuin kaverilla. Ennen numero 18 dösä kulki Kruununhasta- Munkkiniemeen, nykyään ihan uusi reitti. Ja kasin skuru kulki Kauppatorilta hakikseen. Samapa se en enään käytä julkista liikenettä ja olen muutanut pois Helsingistä, mikä on Euroopan rumin pääkaupunki.