Onko kokemuksia dxm-tripistä, silloin kun olet ollut ssri/snri jne kuurilla.
Itse syön lääkettä jossa vaikuttavana aineena on bupropioni ja tämä on se huolenaihe, josta kaipaisin eniten tietoa.
Eli tarvitsisin tietoa mielialalääkkeiden ja dextrometorfaanin yhteisvaikutuksista ja haittavaikutuksista muiden lääkkeiden kanssa. Tiedän että ssri ja muut masarit dexmin kanssa lisää riskin saada serotoniinisyndrooman, mutta mitä muita haittavaikutuksia voi tulla? Mikä olisi pahin mahdollinen skenaario mitä voi tapahtua? Kuolema? Psykoosi?
Itse vedin dekstrometorfaania sitalopraamikuurilla (20 mg), eikä varmaan kyllä haitannut yhtään mitenkään. Lisäksi olen kyllä lukenut aika tarkkaan, minkä lääkkeiden kanssa sitä ei kannata vetää. Eli MAO-estäjien. Niiden kanssa homma voi mennä ikäväksi. Muut yleisimmät mielialalääkkeet, ainakin perinteiset SSRI:t ja LUULISIN että myös noradrenaliinin takaisinottoon perustuvat lääkkeet ovat suhteellisen turvallisia. Eipä ole kymmenen vuoden foorumikokemuksella tullut vastaan varoituksia DXM:n ja uusien masareitten yhteisvaikutuksista. Trisyklisten masennuslääkkeiden kohdalla en myöskään ole kuullut valituksia, eivätkä nekään MUISTAAKSENI ole vaarallisia DXM:n kanssa. Siitä on kymmenen vuotta kohta kun perehdyin kunnolla aiheeseen…
Ja serotoniinisyndrooman riski on MUISTAAKSENI minimaalisen pieni masareitten kanssa.
eli siinä on ssri kuurilla pieni riski saada serotoniinisydrooma, mutta se on melko pieni mutta kuitenkin olemassa.
mutta dxm ei toimi niin hyvin ssri kuurilla kun ilman, itse söin seronil (fluoksetiiniä) tai olin viikon kerinnyt syödä
noita niin tripistä tuli ehkä normaalia pidempi ja vähän erillainen taita muuttua tosta dxm;stä enemmän dxo:ksi
kun on ssri lääkitys päällä…
korjatkaa jos olen väärässä… en ole niin hirveän tarkasti tutustunut, mutta tollaisen käsityksen olen saanut…
jotku on sanonut ettei dxm toimi oikestaan mitenkään ssri kuurilla kun taas jotku saano ettei ole vauhtia hidastanut… risti riitaista tietoa olen itse saanut… mutta omat kokemukset: niin on toiminut ja hyvin…
ainakin kun on sen 1200mg ottanut eli 20mg/kg… vaikka se nyt dxo:ksi muuttukin kovemmin niin kyllä dxo:kin toimiii ihan hyvin…
Kaivoin tähän topikkiin vähän arkistotavaraa. Editoin niitä hieman. Tässä kohtaa pitää myös huomauttaa, että KÄYTTÄKÄÄ SITÄ HAKUTOIMINTOA! Sillä löytää useimpiin kysymyksiin vastauksia, eikä tarvitse aloittaa uutta topikkia.
Itse olen vetänyt DXM:ää silloin joskus aikoinaan sitalopraamilääkityksen kanssa. En huomannut vaikutuksissa kummempaa eroa siihen kun vedin ennen ilman masennuslääkkeitä. Vaikkakin tripit alkoivat jossain vaiheessa olla paljon latteampia, lähinnä sellaista kelailua eikä sitä euforista leijuntaa timantein koristeltujen palatsien läpi ja vastaavaa. Muistikin meni usein. Johtunee siitä, että vedin varmaan yli 100 trippiä - eli sitä aivot tottuu, ja ei enää pärise niinkuin ennenvanhaan. Ikävää, mutta elämässä pitää joskus vaan mennä eteenpäin eikä katsoa taakseen! En ole vetänyt DXM:ää vuosikausiin. Aktiivikäytöstä on jo noin 8 vuotta.
^ Siis mitä hittoa sä oot oikeen postannu tohon? Ylemmässä lainauksessa varotetaan Bupropion-nimisestä masennuslääkkeestä. Linkki johtaa kuitenkin lyhyeen ja tyhjänpäiväiseen keskusteluun jostain Zicam -nimisestä allergialääkkeestä ja sen vaaroista. Alempi postaus varoittaa jostakin, mutta ei mitenkään selviä, että MISTÄ siinä varoitellaan. Sitten on taas linkkiä. Ylempi linkki ei johda mihinkään, ja alempi linkki ON SAMA KUIN EDELLISESSÄ POSTAUKSESSA!
Bupropionistahan oli kyse? lukaisin itse lainaukset läpi, ja niissä kerrottiin ko. lääkkeen ja dxm:n kombottelusta.
JOstain syystä herjaa virhettä toisen linkin kohdalla nyt
edittiä. ja lainaukset sisälsivät 2 samaa linkkiä juu, itku.
Efexorin kanssa frendi meni ainakin ihan sekasin. Venlafaksiini tosin estää juuri CYP2D6-entsyymin toimintaa, mikä nostaa dekstrometorfaanin pitoisuutta seerumissa. Näin ainakin muistaakseni.
Noi monoaminooksidaasin estäjät, sekä (sekä MAO-a, että MAO-b) ovat kyllä vaarallisia lääkkeitä todella monen huumeen kanssa. Harmalakin kuuluu samaan ryhmään, vaikka jotkut viherpiirpeitäjät väittävätkin, että kaikki mikä tulee luonnosta on hyvä.
Mul on aurorixii määrätty jonkuu, en muista nyt minkä lääkkeen kanssa missä mahd. serotoniinisynhdrooma.
Et joopa joo. En oo masislääkkeisiin kosken 2001(2?) jälkeen enkä koske. MUlle tulee sivuvaikutuksena välimpitämättömyys ja huumeenhimo. Aurorix ol tehokkain.
Ja jotkut hullut buustas pirii ja essoi auroroxil… karmeeta. Onneks ehin varottaa yhtä Remun entist roudarii ku sil paha verenpainetauti jo valmiiks. Ol käyny yks tuttu siel kyläs ja antan aurorixei pirii ja esssoi buustaamaan. Ku kuulin kyseiselt tyypilt, soitin heti , et heittää ne auroroksit hevon kuuseen.
^ Mun mielestä toi oli tosi hauskasti sanottu. Huumeenhimo. Tulee mieleen, että kasvaneen välinpitämättömyyden seuraksena tulee himo päihtyä ja tarkotukseen kelpaa mikä tahansa jollon tilannetta kuvaa parhaiten toi huumeenhimo, että kaksin käsin jotakin sotkua naamaan vaan.