Delirium-sekoilut?

Oletteko sekoilleet kunnolla Dellluissa? Eräs mies kiipeili katolla ja luuli tekevänsä elokuvaa.,…jne

Minulla meni deliriumissa neljä yötä akuuttiosastolla suljettujen ovien takana, siitä alkuajan olin aivan lanttu hukassa diapamikyllästyksen vuoksi. Sen verran erikoisia ihmisiä siellä osastolla kumminkin palloili, että sovin porukkaan oikein hyvin.

–kh

x

Ulkoa kuului kamalaa kaikuvaa karjuntaa,kiroilua,huudettiin mun nimeä ja sitten perään kirottiin. kahvinkeitin alkoi pitää kummallista surinaa ja wc-pytty ilmoitti olevansa puhuva wc-pytty… välillä iski kunnon vainot myös päälle.

p

Minä sekoilin ihan ilmankin deliriumeja. Hyvä deliriumi kestää vain hetken siihen verrattuna, mitä reipas alkoholistinen ahdistus, paniikki, masennus,… kesti minulla ja varmaan monella muullakin. Aivan järjetön ahdistus päivästä päivään, viikosta viikkoon, vuodesta vuoteen oli aina läsnä. Ahdisti niin vitusti mennä töihin, kotiin, kylään, postia hakeen… että en yhtään ihmettele miksi en päässyt kierteestäni eroon, kun lääkkeenä minulla oli vain unohdus tai jms. ja aineena siihen onohtamiseen melkein kaikki päihteet mitä oli tarjolla.

En ole kokenut deliriumia, mutta melkein kaiken muun kyllä mitä alkoholismi oli keksinyt varalleni.
Raittius on taas keksinyt ilon, onnen ja vapauden, mutta nuokaan ei ole jokapojan koettavissa, vaan niiden joille alkoholi on ensiksi vastustamaton aine ja sitten kun siitä vastustamattomuudesta pääsee eroon, niin asiat alkavat ollakin yhtä hymyä.

Siksi pään hakkaaminen seinäänkin on kivaa. Tuntuu niin hirveän hyvältä, kun sen lopettaa.

Kerran mä luulin olevani Intiassa hirveessä +35 C helteessä makaamassa jossain quest housen murjussa kaameissa olotiloissa, ja huoneessa ryömiskeli kauheen kokosia torakoita. :open_mouth:

Sitten kun mä toivuin ja tokenin siitä ja olo vähän helpotti, tajusin että hitsi sehän olikin ihan totta! Sen jälkeen mä olinkin ihan alkoholitta taas useita kuukausia (sen lopun Intian reissunkin) , eikä mulla oikeestaan oo mitään pahoja kierteitä ollutkaan edes sen koommin.

Että silleen niinku ns. happy end ja sen pituinen se. :sunglasses: