Concerta - alkuoireet ja toimivuus

Kun juttu nyt meni näin, että kun mulle alettiin määrätä c:tä niin aloitettiin tietenkin 18 mg → 36 mg → 54 mg. Noh, tähän asti kaikki on mennyt vähän muuhun kuin siihen varsinaiseen tarkoitukseen. Nyt alan kuitenkin tulemaan siihen lopputulokseen, että voisi ehkä parantaa vähän elämänlaatua tuo lääke, mutta olen ainakin vierestä katsellut kun yks frendi alotti suoraan noista 54:sta ja sille tuli ihan ihme alkuoireita niistä: ihan jäätävää heitehuimausta, disorientaatiota, kahtena näkemistä yms. Kysymys kai kuuluu onko tuo ns. normaalia, uskallanko aloittaa noi kun kuitenkin pitäisi töissä käydä? 54 mg on kuitenkin ihan hvä annos 159 cm:lle naisihmiselle.

Mun kokemukset tuosta oli niin huonot että en jatkanut lääkkeen syömistä alkua pidemmälle.

Mulla on sydänvika ja tuo lääke sitten vaan pahensi sitä, kun tuli pahoja ahdistuksia rintaan ja sydämenlyönnit paheni entisestään.

Sen lisäksi mulla on synnynäinen huimaus ja tuo lääke pahensi sitäkin ihan kauheasti.

Nuo kaksi yllämainittua oiretta on jo muutenkin elämässä hankalia niin ei oikein natsannu niiden tuplaaminen :smiley:

Mutta yksilöllistä :slight_smile:

Mul taas aluks aiheutti ylivilkkautta; ekat 2-3vkoa ku alotettiin. Siinä lukeekin et saattaa pahentua alkuun. Sit tasottu tosi paljo elämä, mut annost ku joutu nostaa ni alko tulee sivu-oireita… Nyt oli tuon Dexen loppumisen takia Concertaa 36 tai 54mg:iä, mut tuo 36 on liian vähän ja 54mg:iä liikaa sivu-vaikutuksien takia… Mä otin 2*54mg koko aikana ja aiheutti lähes psykoosimaisen tilan jossa makasin vaa sängyl ja pelkäsin kaiken maailman elukoita ja karsee silmäsärky & pääsärky ja ihme jumitus. No tuo 36mg:iä tosiaan ei toiminu kunnol mut siitäkii mukavat sivu-oireet sain; jatkuvast pää & silmät & niska aivan jumis (=600mg buranaa vähintää kerran päiväs) ja samoi sivu-oireit ku nois 54mg:sis…

Mut mul ekan vuoden pelitti ihan hyvin ennenku aloitettii se annoksen muuttaminen et jos mikää sopis… Toisaalt silloin tuli vedettyä enemmän ja vähemmän kaikkea kamaa eli en tiedä oliko kuinka paljo Consun syytä olois ja monet oireist laitoin laskujen tai liian ison määrän tms.n piikkii…