Clean Slate

Tiedättekö tetmin “Clean Slate”?

Se tarkoittaa taulun puhdistamista. Sen taulun, jossa on vanha tariba..Menneet ovat menneitä, tämä päivä on uusi.

Helpommin sanottu kuin tehty. Mutta, kun sain tietää, että “clean slate” on ihan oikea metodi mm. Muuttaa yritysten toimintaa (lukekaa netistä, jos kiinnostaa) niin asia tuntuu ihan toiselta. Tietenkin, joitakin korjaavia tpimenpiteitä voidaan vaatia, kuten anteeksipyyntöä - mutta sananmukaisesti: nähkää edessänne uusi puhdas taulu, ja kirjoittakaa siihen uusi tarina!

Ilmoittauduin tälle palstalle joku päivä sitten, kun bing-join siklasta uupumuksesta ja jännityksestä. Olin valvonut 32 tuntia tehden esitystä yhteen työhaastatteluun.Jo pelkkä valvominen vastaa humalatilaa. Ajattelin, että tämän “copying” - keinon onnloputtava ja ilmoittauduin tänne. Minulka on kuitenkin jo niin paljon omia, alkoholiin luittymättömiä tavoitteita elämässä, etten taida jaksaa tätä hommaa. Minä tuumin, että paras tapa lipettaa, on ajatelka jotakin muuta kuin alkoholia. Aloitin työskentelyn keramiikjapajalka vuoden alussa ja mm. se vie ajatukset ihan muualle.

Viimeisen kymnenen vuoden aikana olen titistunut peristeellisesti läheisriippuvuuteen ha narsismiin, tajunnut suvusraninyhtä jos toista ei niin kivaa, tajuan olleeni paska äiti, vaikka luulin olevani hyvä jne.

Alkoholi, kuuökaas, on cain oire, ei se pääjuttu. Tunnelukot, traumat ja niiden käsittelemättä jättäminen on juurisyy - se on minun kokemukseni.

Minä en pidä alkoholismia sairautena, vaan oireena jostain muusta. Minä en aio itseäni alkoholistuksi luokitelka missään tulanteessa, vaikkaakin se ehkä joudtain muista olisi muellyttävä ratkaisu. Siksi poistun tältä palstalta. Mä en anna sitä leimaa itseeni liimattavan. Itse asiassa, en usko jenenkään okevan ns. “Alkoholisti”. Uskon vain, että meillä on käsittelemättömiä tunnelukkoja (se on syy) ja oireena on turvautuminen alkoholiin.

Toivon onnea kaikille omalla tiellään! Lipetan täällä kirjoittelun tähän.

.

1 tykkäys

Voi harmi. Tai toki teet niin, miten parhaaksi näet. Pidin kovasti kirjoituksistasi!

Kaikkea hyvää Sinulle, ja mukavia hetkiä keramiikan parissa!

Moi!

JohannaL, älä lopeta kirjoitteluasi!

Tässäkin viestissäsi on pointtia ja perustaa.

Hyvää ja rauhallista pääsiäisen iltaa vielä,

T. Urtsi