Citalopram / Escitalopram

[[size=85]size=85][/size][size=150]Morjenttes päihdelinkin porukka! :slight_smile:

Olis yks kysymys, tai voi tulla kaksikin…

Asiaan…

Olen alottanut syömään Citalopram nimistä lääkettä ja oon nyt syöny sitä 4-5 viikkoo annostus ollu 1x20MG aina aamusin, ku herään ja toi on alkanu vaikuttamaan ihan selvästi mun masennukseen ( eli on siis todella parempi olla pitkästä aikaa ) (:
Olin meinaan tosi masentunut. En saanu yhtään mitään aikaseks. En ees menny välil kolmeen päivään hakemaan Korvaushoito lääkettä.
Makasin sängyssä vaan, vaiks piti klinikalle mennä kokoajan ja tuijotin tyhjyyteen…

Mut nyt noi on ohi.
Mut aina ku joku hyvä tapahtuu mulle, ni tulee toisii ongelmii…
Meinaan mulla on se, et ku mä en syö noita reseptin kanssa, vaan kaverilta sain ja päätin kokeilla niitä ja
nyt no melkeen loppu ja olen kyselly kavereilta, et oiskos niil lisää noita ja ei oo ollu, mut olen saanu tän nimisii lääkkei… “Escitalopram Actavis 20mg” ja antaja sano, et noi on rinnakkaislääkkeitä.
Mutta
Kuitenkin tossa Escitalopramissa vaikuttava aine on “Essitalopraami.” ja siitä sanotaan näin:

Käyttötarkoitus:

Vakavan masennuksen ja paniikkihäiriön sekä siihen liittyvän julkisten paikkojen pelon hoito. Lisäksi lääkettä käytetään sosiaalisten tilanteiden pelon ja pakko-oireisen häiriön hoitoon.

Vaikutustapa:

Lääke säätelee serotoniinin, yhden keskushermoston toimintaa ohjaavan aineen, vaikutuksia siten, että vaikeasti masentunut mieliala kohoaa. Vaikutus ilmaantuu tavallisesti 2 - 4 viikon kuluttua hoidon aloituksesta.

Citalopramissa vaikutustapa/vaikuttava aine on Sitalopraami

Vaikutustapa

Lääke säätelee serotoniinin, keskushermoston toimintaa ohjaavan aineen vaikutuksia siten, että vaikeasti masentunut mieliala kohoaa. Vaikutus ilmaantuu tavallisesti 2 - 4 viikon kuluttua hoidon aloituksesta ja saavuttaa huippunsa noin 3 kuukaudessa.

Noi vaukutustavat vaikuttaa olevan aikalailla samanlaisii…
Mut haluisin tietää ton asian joltain ketä oikeesti tietää tän asian.

Ku jos noi on jotakin selllasii, et tulee sähköiskui sitku ne loppuu…
Haluun tietää sen…

Huhhuh, et mä kirjoitan tosi sekavasta ( mut mä oonki kyl aika sekasin nytten :mrgreen: )

Mut ei täs muuta…

Kiitos jos joku vaivautuu vastaileen ees ihan lyhyesti… :slight_smile:

Nyt oon liian sekasin tekeen liian “taktisii” värimaalauksii, mut ei sil välii… Siin on prkl :mrgreen: Täs meni nyt nää värit ihan sekasin, ku sättäsin liikaa! Tarviin sen Concertan prkl! :smiling_imp:

[size=85]En jaksa enää värittää, nyt riitti…
Tein tätä meinaan sellanen 65 minuuttii…
Pikku säädöt…[/size] :laughing:

Voihan &%@£# hahhhah… :laughing: :laughing:

[/size]

NAMASTE

~thisnuty~[/size]

Mul on noit täysin samoja 200kpl avaamattomia paketteja 20mg tabletteja. en ajatellu ite syödä vaikka sitä tyrkytetäänkin mulle koko ajan,

saat helposti noit lääkäristä.

Näitä saa lääkäristä kuin lääkäristä kyllä, kun menee vaan valittamaan masennusta. Ei huolta…

Jep, lääkäriin vain. Ei tarvitse paljoa mitään selittää edes ja respa tulee taatusti. Liian hiljainen ei kuitenkaan kannata olla, koska silloin lääkäri saattaa kirjoittaa sitä ykköslääkettä, joka tepsii vaivaan kuin vaivaan, eli Ketipinoria :unamused: :mrgreen: .

Tyrkyttävät SSRI:tä nykyään flunssaankin, ihmelääke kaikkiin vaivoihin.

Essitalopraami on vähän uudempi ja stydimpi versio sitalopraamista. Ovat hyvin samankaltaisia lääkkeitä, ja luultavasti voit jatkaa suoraan sitalopraamista essitalopraamiin ilman mitään taukoja.

Kamalia lääkkeitä… Kai ne toimii jos uskoo. Monilla kadonnut libido kokonaan näitten ssri-paskojen kanssa,jopa pysyvästi. Kyllä nämä auttaa masennukseen, mutta eipä juuri ollut iloinenkaan… Tulin tunteettomaksi kusipääksi, mutta silti ahdistusoireet jäi päälle… Toki on ihmisestä kiinni miten toimii.
Jos oikeasti pahasti masentunut ja kroonistunut niin kyllä näistä varmaan apua lienee…
Itsellä hirveitä kokemuksia ssri- sekä snri-lääkkeistä. Monia käynyt läpi…
Kuurin lopetus oli helvettiä, “sähköiskuja” päässä ym. outoja tuntemuksia… Näistä tulee jotenkin tunteettomaksi…
Jännä juttu muuten, että jenkkilän sekä suomen kouluammuskelijat käyttivät samoja ssri-lääkkeitä.
Nyt kun kuurin aikoinaan käynyt, muutamaakin eri ssri-lääkettä niin melkein ymmärrän nämä teot :open_mouth:
huh niitä oloja. Ei varmaan ois tuntunu miltään tappaa joku. Ja ai että niitä agressioita mitä nämä myrkyt itselle aiheutti… Viha tosin kohdistu lähinnä itseeni… Jtn viiltelyä ym ihme juttuja tapahtu mitä en käsitä vieläkään… :imp:
Saisivat kirjottaa hitto pameja alkuun pariksi viikoksi jos jollekkin näitä syötetään. Alussa voi olot olla TODELLA hirveät henkisesti… :unamused:

Ketipinor… :neutral_face: Huhhuh mitä aivoliimaa! Kyllä niilla saa tajun pois jos ei unta muuten tuu, mutta hyi hitto…

Vituttaa todella kun näitä määrätään joka vaivaan… Unettomuuteen sain heti jonkun 100kpl lootan…
Kysyin samalla melatoniinia, mutta nauroi ja sanoi ettei sillä tee mitään… Kyllä se minulla on auttanut saamaan rytmiä takas…

spcam.orion.fi/laakeluettelo/Tie … INOR(18784.html

Tästä kun lukee niin huomaa mikä myrkky ketiapiini on…
Olen saanut kouristuksia tästä, tajuttomuuskohtauas, en herännyt enää seuraavana päivänä.
Tuntuu kuin aivot menis rikki kun näitä käyttää… Ei pitäisi ainakaan kuureina ottaa ja pienet annokset ei suositeltavia…
Nykyään on vaikea saada bentsoja unettomuuteen kun lähes kaikki tyrkyttävät vain tätä unettomuuteen…
ehkä jtn hiton tenoxia voi saada. Kyl mielummin syön bentsoja kuin tätä myrkkyä…
Onneksi lekuri vaihtui ja loppu tällästen tyrkyttäminen. Bentsot on jees, kunhan käyttää harvoin ettei tolet nouse tai synny riippuvuutta…
ny vähän kännis jne niin tulee kummaa tekstiä. :blush:
mutjoo. tämmöttis.

Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

Hirveetä paskaa moiset. Puolen tunnin nopea kävely ajaa saman asian, nostaa aivojen dopamiini arvoja. Suomessa se on vähän muotijuttu määrätä näitä pillereitä yhdessä ketipinorin kanssa, ja sitten ihmetellään kun mela ei seiso ja menstruaatio on sekaisin.