Charles Bukowski

No anteeksi hajamielisyyteni Hunteria tarkoitin, onneksi täällä ollaan hereillä.

En mä haluu olla jessica. Kaikki nimet jossa on c on tollasii white trash -nimiä, ja vaikka vähän roskaväkee oonki nii en haluu korostaa sitä juntilla nimellä. Esim. Cari tai Carita tai Nico tai vastaavat vituttaa välillä tosi paljon iha vaan sen c-kirjaimen takia. C-luokka on ö-luokka.

Uffe oli huono esimerkki kyllä joo, koska se on nimenä ihan symppis. Yleensä, jos unohan ihmisen nimen nii kutsun sitä Uffeks. Ei aina jaksa kysellä uudestaan ja uudestaan jo tutun ihmisen nimeä, sillon voi keksiä vaan uuden lennosta.

Etkä sä tartte Uffea enää, sustahan on täällä tullu jo joku mangusti kun nickis on liian vaikea monelle lukea.

Bukowskissa mielenkiintoista oli se, kuinka hän vasta noin 50-vuotiaana nousi kuuluisuuteen vaikka elämäntavat olivat mitä olivat. Harvoin tällaista tapahtuu, pikemminnkin moni alkoholisti on lähellä hautaa tuolloin.

Bukowskin teokseen perustuva Factotum-elokuva on ihan katsottava. Ei mikään mesteriteos kuitenkaan.
Jos Bukowski kiinnostaa henkilönä, hänestä on kirjoitettu elämänkerta (kirjoittaja Neeli Cherkovski)

Olen lukenut suurinpiirtein kaikki Bukowskin romaanit aikoinaan. Ihan tykkiä kamaa. Esimerkiksi teos “Naisia” alkaa näin.

"[i]Olin 50-vuotias enkä ollut neljään vuoteen ollut naisen kanssa sängyssä[/i]

Raadonlisen rehellinen tyyli kyllä uppoaa meikäläiseen.

Tuo Dark Magnusin mainitsema novelli 15 senttiä pitää tarkistaa, muistaakseni näin kirjastossa jonkun Bukowskin novellikokoelman, oiskohan se siinä. Noita Bukowskon runoja vois kanssa lukea.

I rest my case.

Stewart Home on yksi kanssa tällanen UG kirjailia jolla vilisee huumeita ja muuta mukavaa väkivaltaa ja homo seksiä. suosittelen Bukowskin ja Thompsonin seuraksi.