Buspiron Actavis kokemuksia

Eli sain nyt sit tätä lääkettä MTT:lta. Pyysin, että olisin saanut jonkun muun rauhottavan Xanorin tilalle mikä määrättiin yksityiseltä. Mutta, vitut tollasta mikä rupeaa taas vaikuttaa saatana sadan vuoden päästä. Sanoin, että tilanne on se, että mä en kestä ilman rauhoittavaa, mutta haluisin miedomman kun Xanor niin ei. Mä sit vittu oon kämpässä kuukauden ja odottelen, et noi paskat vaikuttas. Ja, joo olen alkoholisti, mut en ole ikinä väärin lääkkeitä käyttänyt. Psykologini sanoi, että kyllä tuo Busbiron rupeaa vaikuttamaan tunnin kahen sisällä, niinpä. Mä revin sen lekurin pään juurineen irti jos toi vielä näitä oloja pahentaa ja jos ylipäätään olen hengissä

Kyseessähän on buspironihydroklori jota saa myös esim. Anksilon tuotemerkillä.
“Buspironi on atsaspirodekaanidionijohdos, joka poikkeaa sekä rakenteellisesti että farmakologisesti
bentsodiatsepiineista sekä muista tunnetuista psyykenlääkkeistä. Buspironi ei aiheuta
lihasrelaksaatiota, sedaatiota tai kognitiivisten toimintojen heikentymistä. Elimellisissä aivooireyhtymissä
buspironin on todettu vähentävän ahdistuneisuuden ja depression lisäksi myös
impulssikontrollin häiriöitä (esim. ärtyisyyttä, aggressiivisuutta).
Buspironin vaikutusmekanismi on monimutkainen. Buspironi sitoutuu sekä post- että presynaptisiin 5-
HT1A-reseptoreihin. Buspironilla ei ole suoraa vaikutusta GABA-reseptorien toimintaan eikä
bentsodiatsepiini-GABA-reseptorikompleksin toimintaan. Sen sijaan sillä on myös agonistisantagonistisia
vaikutuksia dopamiinireseptoreihin, jonka seurauksena dopamiiniaktiivisuus voi hieman
lisääntyä. Buspironi voi lisätä myös hieman noradrenergista välittäjäainetoimintaa.”

Eli ei todellakaan ole bentso vaan ihan toisenlainen troppi. Itse sain n. kolmen vuorokauden kuluttua lääkkeen aloittamisesta elämäni pahimman paniikkikohtausten sarjan. Tiedän sen täysin johtuvan tuosta kemikaalista koska sellaiseen oloon en ole eläissäni vielä toistamiseen törmännyt vaikka olen kokenut todella pahoja krapula/bentso-“kauhuja/pelkoja”.

Jos miedonpaa bentsoa/rauhoittavaa olit hakemassa, niin sinulle olisi pitänyt määrätä esim. Rivatril, Temesta tai Diapam jollakin pienellä annostuksella.

Ps. Jos haluat löytää sen järkevimmän, haitattomimman, tehokkaimman mutta kuitenkin sitten vähiten koukuttavimman vaihtoehdon juuri sinulle, niin ei mielestäni kannata lähteä etsimään sitä julkiseltapuolelta laisinkaan…
Yksityisellä puolella taas onneksi voi keskustella järkevästi ja Xanorin vaihto miedompaan (mutta kuitenkin tehokkaaseen) vaihtoehtoon onnistuu ongelmitta. Yksityisen suurin ongelma on se, että sieltä tuntuu usein saavan ihan mitä vaan keksiikään pyytää koska he haluavat tyytyväisiä ja maksavia asiakkaita.

Eli kannattaako tota edes aloittaa? Mä tuun oikeesti hulluks

Ensinnäkin. Useat lääkärit kieltäytyvät kirjoittamasta yhtään bentsoja niille (pl eliitin edustajat kuten poliitikot), joilla on joskus - vaikka 80 -luvulla - ollut päihdeongelma. Oikeastaan ei kannata avautua lääkäreille eikä suostua siihen, että tilaavat kaikki paperisi. Sote-sektorin tyypeillä ykkösharrastuksia on alkoholistien kyykyttäminen, katkeroituneita kun ovat siihen, että yksityispuolella tienaa paremmin; keikka-eikka jopa 20.000 €/kk vuokrafirman kautta. Keikka-eikat taas saattavat presidenttiä ja pääministeriä suurempien tulojensa takia olla erittäin ylimielisiä; esim. oman kuntani keikkapsykiatrin (josta useilla keskustelupalstoilla on ollut kielteistä palautetta) vakiorepliikki psyykkisiä ongelmia valittaville oli: “mee mainoksia jakamaan”.

ÄLÄ MILLOINKAAN MYÖNNÄ OLEVASI ALKOHOLISTI - RAJAAT NÄIN LÄÄKEVALIKOIMAN PUOLEEN, ALTISTUT EPÄASIALLISELLE KOHTELULLE ja päihdeongelmatomilla on taipumus näsäviisastella alkoholiongelmista. Alkoholisti on nykyajan spitaalinen; kun kaikkien muiden vähemmistöjen syrjinnän kieltää laki on alkoholisteista tullut sylkykuppeja!

Mitä Buspironiin tulee, niin olet saanut väärää neuvontaa. Lääke vaikuttaa - jos vaikuttaa kuten LL Peltola totesi - aikaisintaan noin kahden viikon kuluttua. Se ei ole kunnon lääke, kuten wanhan kansan bentsot, vaan tarkoitettu ahdistuksen lieventämiseen. Se ei rauhoita ollenkaan eikä auta pelkotiloihin vaan ahdistukseen voi auttaa, mutta kuten Peltola totesi, ei toimi kaikille. Ahdistus eroaa pelkotiloista ja rauhoittelun tarpeesta siinä, että ahdistuksella ei ole konkreettista kohdetta; ahdistus voi olla vaikka Raamatun kokeminen ahdistavana tms. Buspiron on lisäksi kallis eikä ole erityiskorvattava - v. 2012 hain paketin oli vähän yli 30 € ja vaikutus kuukaudessa tasan nolla.

ELI

Buspiron on taas ylikallis lumelääke, jolla työllistetään psykiatrikuntaa ja kyykytetään alkoholisteja! Tulonsiirto ulkomaiselle (tässä tapauksessa islantilaiselle) lääketeollisuudelle. Wanhan kansan bentsot ovat nopea, toimiva ja halpa apu kaikille alkoholisteille - niitä vainj ei kaikille myönnetä. Vaikka Suomessa barbituraatteja ei virallisesti ole niin kyllä niitä on julkisessakin terveydenhuollossa isot varastot ja Valiumia saat julkisellakin puolella jos olet hyvätuloinen tms. vallasväen edustaja!

Näinhän se on. Helvetti, vaan kun ne mielenterveystoimistolla näkee mun koko epikriisin. Täytyy varmaan mennä yksityiselle. Tää sama laulu tuolla yleisellä ei bentsoja ne vaikuttaa samanlailla kun alkoholi sulle. Niinpä niin!! Kerroin tosiaan tuosta Xanorista et mulle on määrätty se niin totta ne ei voinut uskoa, että sellainen on mulle määrätty

Löytyiskö kellään kokemusta kys.lääkkeedyä? Aloitin sen nyt kumminkin

Oma valelääkärini ajelee nyt alas ton efexorin, joka sai mut ihan luulotautiseksi. Ens viikolla aloitetaan valdoxan jota en vielä olekaan kokeillut. Ja heitti ilmoille myös tän buspironin. Kertokaa ihmees kokemuksenne siitä.