Eilen oli aivan vitun järkyttävä darra ja vetäsin (eli siis ihan niinku nielasin) kaks 400 buranaa. Tai no oikeestaan ibusalia.
Sitten ne ei vaan alkanu vaikuttamaan mihinkään suuntaan ja teki mieli itkee.
Sitten vielä iski olo, että kohta lentää muuten laatta ja aloin miettimään, että jos oksennan pihalle ne tabletit, nii pitäskö kokeilla murskata yks tabu ja vetää nenään.
HUOM! EN SIIS TEHNYT TÄTÄ!
Mutta mietiskelen tässä nyt, että onko kukaan kokeillu tätä ja toimiiko kyseinen asia?
Voi jumalauta, joku muukin on miettinyt tätä krapulassa! Kokeiltu on… Juttuhan oli niin, että joskus varmaan vuos sitten heräsin ihan törkeään krapulaan. Päänsärky oli jotain niin saatanallista, että olin vaipua aivan epätoivoon. Kaivoin koko talon läpi löytääkseni jotain vahvempaa lääkettä, mutta käteen osui vain Burana 600 -paketti. Hätä keinot keksii: ajattelin, että se saisi kelvata ja vedin nokkaan, koska toivoin, että se vaikuttaisi paremmin. Ainakin siinä mielessä toimi, että kun oli vetänyt kolme tablettia nokkaan, nenä oli niin kamalan kipeä, että päänsärky unohtui hetkessä… Kaikki paska menee nokkaan yleensä kivuttomasti, mutta ibuprofeeni nenussa taltuttaa paatuneimmankin nokittajan. Voi kyllä olla, että krapula madalsi kipukynnystä melkoisesti, mutta sanotaan vielä, että sitten on asiat kyllä todella huonosti, jos miettii Buranan nokittamista. En suosittele, kipu siirtyy vain nenään.
Onko kenelläkään käyny mielessä et Finrexin sisältää sen yhden tabun verran ibuprofeiinia, mikäli darra ei oo niin paha ettei sitä sais pidettyä mahassa?? Ei siin muuta, mut ku se on nestemäisessä muodossa ni vaik se tulis ylös, se imeytyy nopeammin, joten jos sen sais pidettyä mahas sen 5min ni varmasti siitä imeytyis jo vähintää neljännes, tai näin uskoisin… Ihan siltä pohjalta vain tuon uskomuksen heitin, koska yleensä lääkkeet alkaa tabunakin imeytyä melko nopeasti… Sit jois toisen ja kolmannen ni alkais toimimaan se ibuprofeeinikin…
Pajunkuori sisältää parasetamolia… En tiedä toimiiko polttamalla mut sitä voi pureskella mikäli se maku ei aiheuta laattaamista… Huonoja vinkkejä on kyl… Mut oikeasti on tehty tutkimus (mikä ei oo tähän liittyen mut jota voi varmasti soveltaa myös tähän asiaan), jossa tutkittiin vitamiinien imeytymistä. Mikäli otat vitamiinit tablettina, niistä imeytyy vain puolet. Jos laitat pore-tabletin vesilasiin niin 2/3 imeytyy elimistöön. Ruoan kautta saadut vitamiinit imeytyvät kaikki. Mulla ei ole tästä faktaa kun luin sen jostain lehdestä aikoinaan, ja se ei periaatteessa tähän liity, mut jos tuota voi soveltaa tähän siten, että olo on niin huono ettei mikään pysy sisällä, niin ei kannata ottaa tabua vaan murskata tabu juomaan ja toivoa sen pysyvän sisällä sen aikaa, että edes osa liukenee… Parhaita kipulääkkeitä ovat ne buranat, joissa on se neste siinä kapselissa. En ole kokeillut (enkä kokeile) mut imeytyisköhän se kielen alta JOS kykenee sitä makua sietämään sen aikaa???
Kuka keksisi kipulaastarin ihan ibuprofeiinille??? Paras vinkki krapulan välttämiseen on kuitenkin se, että juo illalla 2 litraa vettä ennen nukkumaanmenoa. Määrä on järkyttävä, mikäli on paha laskuhumala, ni se nousee jo juodessa ylös ja sitä ei todellakaan jaksaisi tehdä baarista tulon jälkeen… mutta! 1) ei tule krapulaa (mikäli kyse on ryyppyillasta) 2) ei tarvitse juosta yöllä kusella ja 3) aamulla olo on freesimpi, koska iso osa krapulasta johtuu nestehukasta, valvomisesta ja röökistä ja monesti ei tule nukuttua edes tarpeeksi, vaikka aika vie tietenkin krapulaa pois. Tiedän et krapula on vieroitusoire, mut mulla tuo 2l vettä illalla on pelastanut teininä tajuttoman monta aamua/päivää. Mä kun dokasin silloin sitä tahtia et pahin krapula oli et oksensin klo 17 saakka ja kun siinä kyse oli yhden päivän dokauksesta ja pajista pajareista illan aikana! Teininä join sen verran et joka vkloppu laatta kyl lens, sit tajusin alkaa juomaan tuota vettä kun jostain sen vinkin luin ja aamut olivat parempia, mikäli en (kuten tosin yleensä kävin) nukahtanut joko wc:n lattialle (=lattialämmitys joten mukava hetkeksi levähtää) tai sit ruokapöydän ääreen (pakkohan sitä on jotain känni-safkaa vetää ennen koisaamista). Et mä kyl tiedän minkälaisia on pahat krapulat, itse niitä yritin vain ennalta-ehkäistä parhaani mukaan ja veden juominen on aika hyvä keino…
^& ^^ No hyvä ku korjasitte asian. Mulle kerto tuosta asiasta eräs ihminen kuka esitteli itsensä “noidaksi” ja hän ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä ja sanoi hakevansa keväisin tuota pajun kuorta kipuihin ja syyksi et on samaa tavaraa ku panadolissa… Mut on siinä sentään sit jotain pohjaa et se toimii… Tietää vähän enemmän taas tuostakin asiasta … Hänellä oli vielä tuo “noitana oleminen” suvussa et oli nuo neuvot saanut mummoltaan; en sit tiedä et oliko tuo tyttö kenties wicca ku mun mielest noita-sanasta tulee mieleen vanha, mustaviittainen ja hattuinen ilkeännäköinen mummon, jolla on iso syylä nenässä…
Vesi auttaa myös siihen, että on jotain mitä oksentaa. Nimittäin itse en tiedä krapulassa/laskuhumalassa pahempaa kuin sen, ettei ole enää mitään mitä oksentaa, jolloin tulee ulos sitä kellertävää mönjää, mitä sitten onkaan. Jos juo vettä, niin vaikka sen heti oksentaisikin ulos, niin oksentaa edes sitä vettä, eikä tuota mönjää, joka on pahanmakuista ja jota ei edes tule paljon.
Kokeilin kerran, snorttasin jotain reilut 200 mg buranaa nokkaan. hieman aluksi sattui nenään, mutta ei luonnollisestikaan kovin pitkään Toimihan se, mutta se lieju tuolla nielussa oli v**un pahaa.
Kiitti vinkeistä, tiedän mitä teen seuraavan kerran jos alkaa metsässä (mitähän siellä ees kaupunkilaispoika tekis) särkemään jotain paikkaa. En muuten oo koskaan nokittanu mitään, nii en edes tienny, että voi maistua jollekkii joku. Oon lukenu, että voi tulla hirmu koukku siihen sniffaamiseen ja sidosaineet (mitä ne liekkään. Onko ne niitä mitkä pitää pillerin kasassa?) alkaa tukkeuttamaan verisuonia, mut tosiaan olis ollu kyse vaan yhdestä kerrasta…kai?
Harmi, ku en kerenny lukee noita kahta ylläpidon poistamaa kommenttia. >:(
Neith, ei pitäs nauraa toisen kivuille, mut sain silti päivän parhaat naurut.
JusiferBeelzepub, kiva, että opettavaisesta tarinasta oli myös huvia. Mutta pakko kyllä vielä kertoa, että nokittamisessa on huomattavasti pienempi riski kuin piikittämisessä noiden verisuonten kanssa. Piikittäessä sen sijaan filttereimätön (apua, kirjoitetaanko noin) p…ka saa suonten tukkeutumista yllättävänkin äkkiä. Sanotaanhan sitä myös, että piikittäminen on paljon koukuttavampaa kuin sniffaus. Itse en ole tosin juurikaan vetänyt suoneen, olen ollut aina nokittamisen ystävä. Kuitenkin, periaatehan molemmissa on sama, eli saada aine verenkiertoon näppärästi. Itse oon kyllä huomannut, että nokittaessa sitä ylijäämätavaraa tulee kyllä mukavasti nenäeritteiden kautta pois. :mrgreen:
Anteeksi nyt vain MyCupOfTea, mutta itse käsitin kyllä kysymyksen ihan minkä tahansa lääkkeen kohdalla, että onko tukkeuttaako se sidonnaisaine verisuonia nokitettuna. Kuten tiedämme, Burana ei ole ainoa lääke, jossa tablettiin lisätään sidonnaisainetta.
^ Vastaan kysymykseeni? Missä helvetin kohdassa? Osoita se mulle rautalangasta vääntäen, niin ehkä tyhmänäkin tajuan? Ellet sattumoisin näe, vastasin tuossa Jusiferin esittämään kysymykseen. Että opettele vaikka kattomaan nimimerkki, että kuka kysyy ja kuka vastaa. Vittu täällä on kyllä pari niin urpoa ihmistä, kun ensin väittävät ääliöiksi, mutta sitten eivät osaa lukea kunnolla. Mutta koitan olla hyvin ymmärtäväinen, eihän sitä tässä vaiheessa enää mitään voi, jos puolet aivoista on sulanut liiallisen liiman haistelun seurauksena.
Vittuako itse aloitat vaahtoamisen? Mulla on yleensä todella hyvät hermot, mutta saatana kun ei jaksais kuunnella jotain ihan täyttä paskaa vain sen takia, että selitin juuri MyCupOfTealle, millälailla käsitin kysymyksen.
Luepas vähän tuota lauseen alkuakin, niin ehkä saattaa jo onnistua. Tummensin sulle oikein oleellisen osan, että vittu ole hyvä.