Buprenorfiinin vieroitusoireiden lieventäminen

Hyvää päivää kaikille!

Oisko kenelläön neuvoa millä voisi lieventää Reflojen aikana olevaa kauheaa vatsa/maha kipua. Onko apteekissa mitään lääkettä mikä auttaisi, niin että rauhoittaisi vatsaa?

Kaikenlaista melkein kokeillut. 3vuotta lähes päivittäin olen injektoinut 1-5mg päivässä. Taukoi ollu mut aina retkahdus. Catepresan kuulema jeesais mut sitä ei saa mistään…

Oon kauan yrittäny lopettaa vaik lyricoi on js ja vähän bentsoi ja mut ei.
. Nyt aioin onnistua, se on pakko…
. T. Helio

Moro! Imodiumia mä käytin löysään vatsaan. Vähentele ekana ja sit lyrret, bentsot ja hatsi avuksi. Mä oon nyt ollut taas 2kk kuivilla ja siihen shittiin en koske enää pitkällä tikullakaan. Pahinta paskaa,mitä maa päällään kantaa. Pari viikkoa ja sit alkaa helpottaa fyysiset oireet ja henkisistä en osaa sanoa, kun ovat aika erilaisia eri ihmisillä. Älä jää himaan makaamaan, vaan keksi tekemistä, vaikka tuntuu ettei jaksa, niin tee jotain. Napit korviin ja kävelemään tai uimaan? Sauna ja suihkukin jeesaa. Hatsi jeesaa hyvin ja mulla oli myös mangnesiumia ja kaiken maailman viramiinejä. Juo paljon, joten virtsan mukana lähtee mömmöt kropasta. Noilla nyt ainakin alkuun ja varmaan jotain jäi kertomatta. Mö retkahdin pari kertaa ja tuntui, et oli helpoin tää vika lopetus kyllä ylivoimaisesti, joten kolmas kerta toden sanoi? :mrgreen:

Hellurei!

6 päivä menossa ja vahvempi olo kuin koskaan. Nyt onnistun lopettamaan tämän opioidi helvetin. Ouyeah!

Tosin eilen retkahdin ja otin filmiä n. 0,7mg, mutta en lannistu enkä anna tuon pilata suunnitelmiani. Morkkishan tuosta tuli, mutta eteenpäin! Ja enkä usko että reflat vielä tuosta alkaisivat alusta.

Tsemppiä kaikille!

Please kamut!

Tarviin jotain vertaistukea. Antakaa edes jotain voimasanoja. Mitä vaan.

7 päivä menossa. Heräsin yöllä tuskaisuuteen ja kauheisiin vatsakrappeihin.

Oli pakko nousta ylös. Otin pregabaliinia ja bentsodiatsepiinia pienen määrän. Nyt on kaksi tuntia mennyt tuosta hetkestä ja ehkä vähän helpotti, mutta ei pysty vieläkään tekemään mitään, kun kohtalaisen surkea olotila on edelleen.

Taidan tuhlata lääkkeitä ja ottaa saman satsin uudelleen, kun en vaan jaksa tätä tuskailua. Toivottavasti alkaisi helpottamaan lopulta.

Anteeksi valittamiseni, mutta on niin surkea olo, että saa taistella tosissaan ettei retkahda. Tossa sitä olisi ilmaiseksi naapurissa, mutta pidän pääni ja yritän pysyä päätöksessäni. Viikko pitäisi vielä ainakin jaksaa ja apulääkkeetkin alkaa olemaan finaalissa.

Sitä sanotaan kaksi viikkoa olevan jokin maaginen raja fyysisille oireille. Saa nähdä jos selviän sinne asti miten tällä kertaa homma menee.

8 päivä. Heräsin yöllä klo 02:00 tuskaisuuteen ja kauheisiin vatsakrappeihin. Again. Jouduin tuhlaamaan 2x 300mg lyricaa ja oksatsepaamia 30mg.

Nyt toivon että ne alkavat vaikuttaa ja saisin vielä unen päästä kiinni. Ei muuta tällä erää.

Jonkinlainen retkahdus. Tosin imeskelin vain 0,4mg

Mikäs se on fiilis tänään?

Itsellä edelleen tuottaa ongelmia nukkuminen. Todella vaikea saada itsensä uneen, ja sit vielä herää kovin herkästi.
Olo muutoin alkaa olemaan jo suht normaali noin fyysisiltä osin. Kyllä se ne oireet helpottaa sullakin vielä :slight_smile:

Joo eli 10 päivä, mutta retkahdin valitettavasti toissapäivänä ja eilen, mutta otin vain kumpanakin päivänä 0,4mg joista en usko, tai ainakin toivon ettei takapakkia tullut pahemmin.

Toki juuri nyt on kauheat morkkiset kun menin ottamaan, mutta tänään en ota ja lopetus jatkuu samaan malliin.

Selittelelyt ei auta mutta osui sellaisia tilanteita vastaan jotka minun oli pakko hoitaa ja olotila oli niin huono että päädyin sitten ottamaan, jotta pystyin toimimaan.

Huomaan ettei tässä vaiheessa saisi tulla mitään stressin aiheita tai ylimääräisiä asioiden hoitoja. No kyllä tämä tästä. Pitää pysyä vaan tavoitteessa ja sinnitellä.

Aminohapot kuten DLPA palautumiseen.

Haluan postata tämän tähänkin ketjuun,koska tässä on asioita mitä ovat minua auttaneet

Hei!

Tsemppiä lopetukseen!

Eri ihmisillä auttaa varmasti eri asiat Subun kotivieroitukseen, mutta itse koin nämä asiat hyödyllisiksi ja sain lopetettua aika kovan käytön missä meni nasaalisesti varmaan lähemmäs 4mg nasaalisesti päivässä. pidemmän aikaa.

1. Valmistaudu asiaan kunnolla jos mahdollista varaa töistä lomaa projektia varten.

2. Pienennä annosta todella pieniä määriä kerralla. Tässä pitää sitten olla itse kurin kohdallaan. Ise aloitin tiputuksen isommista annoksista aika nopeasti tyyliiin viikko 2 mg / päivässä seuraava viikko 1mg / päivässä.

3. Sitten alkoi ikäviä vieroitusoireita ilmentyä niin taisin vetää viikon 0,5mg annoksella sitten tiputin seuraavaksi viikoksi annoksen 0,25mg / päivässä ja taisin vielä mattopuukolla lohaista siitäkin vielä puolet niin, että viimeiset 2 viikkoa otin 0,125mg miniannoksia. Saattoi olla, että tuossa vaiheessa oli enää kyse placepovaikutuksesta. Tiputukset otin aina viikonlopulle kun jouduin loppuajasta olemaan töissä.

4. Apulääkkeinä käytin nukkumiseen eri bentsoja ja Sirdaludeja kun tiedän, että kestän kaiken muun paitsi unettomuuden. Bentsoihin en jostain kummasta jää koukkuun vaikka niitä on tullut syötyä pitkiä aikoja ajoittaisiin univaikeuksiin jolloin välissä on ollut pitkiä lääkkeettömiäkin taukoja, mutta tämä on minun joku erityispiirre, että en tunnu jäävän muuhun koukkuun kuin opiaatteihin ja nikotiiniin, joten omaa harkintaa mukaan näihin ja mielestäni kunnon unet auttaa toipuista niin hyvin, että bentsoihin kannattaa turvautua kun ei vaan käytä niitä liian kauaa, että niistä ei sitten tule uusi ongelma.

Näin pääsin aika kivuttomasti eroon pitkän ja kovan käytön jälkeen. Apuna käytin myös vitamiineja, 5-htp lisäravinnetta ja proteiinijuomia kun kiinteä ruoka ei pysynyt sisällä. Imodiumitkin auttoivat hyvin ripuliin niin niitäkin kannattaa varata reilusti kun niitä ei taideta nykyään enää edes myydä kerralla kuin pieni määrä, joten kiertelin pitkin kyliä ja apteekkeja ja keräsin näitä varastoon kun huomasin jopa, että todella iso annos niitä poisti nitkut hetkeksi aikaa kokonaan. Ripulin takia kannattaa myös panostaa nesteytykseen urheilujuomilla / hartsporteilla tai sitten vain tankkaamalla pelkkää vettä.

Akuuttien nitkujen jälkeen oli toki jonkun aikaa aika tyhjä olo jota korvasin liikunnalla niin tämä vaihe keski noin kuukaden sitten koin olevani suht kunnossa.

Kylmyyteen auttoi saunominen ja saunoinkin pahimpina kylmyyskausina kaksi kertaa päivässä sitten kun alkoi olla vähän paremmassa kunnossa niin itsensä pakottaminen lenkille auttoi myös.

Näillä pääsin tuostakin subun orjana olemisesta eroon vuosiksi ja oli helpottavaa rahansäästön lisäksi kun ei ollut enää minkään substansiin talutusnuorassa.

Tässä täytyy muistaa toki se, että siihen pätee ainakin minulla sama kuin tupakoinnin lopetukseen, että paluuta viihdekäyttöön ei ole. Olen pilannut viiden vuoden tupakkalakon yhden ainoan sikarin takia ja nyt sama on käynyt jälleen tuon subun kanssa ja parin vuoden tauko katkesi vaikean elämän tilanteen yhteydessä (ero pitkästä parisuhteesta), joten sama painajainen on taas edessä, mutta olen toiveikas lopettamisen suhteen kun putki ei kestänyt nyt niin kauaa kuin aiemmmin ja aion käyttää samaa taktiikkaa kuin viimeksi jos lopetus sujuisi yhtä “kivuttomasti” kuin viimeksi kun olen löytänyt itselleni sopivan tavan lopettaa kotona ja lomaa töistäkin olisi nyt tarjolla ja uskon aikaisempaa paremman fyysisen kunnon myös helpottavan asiaa ja näin saada pidettyä ratkaisevassa asemassa oleva liikunta harrastus yllä koko lopetusprosessin ajan.

Kannattaa tehdä selkeä taulukko vähennysmäärien suhteen ja pikkoa annokset valmiiksi niin suunnitelmaa on helpompi noudattaa. yhden hyvän ohjeen haluan vielä sanoa mikä on se, että missään vaiheessa annostusta ei saa nostaa takaisin suuremmaksi. Jos vaikka 0,5mg / päivä viikon kohdalla vieroitusoireet ovat vielä liian tuskalliset, vähennys ei onnistu niin on järkevämpää jatkaa vaikka viikko vielä samalla 0,5mg annostuksella mieluumin kuin palata takaisin isompaan annokseen ja kokeilla sitten toisen viikon jälkeen uudelleen pudotusta pienempään.

En muista miten oma pudotus tarkalleen meni, mutta muistaakseni vasta annoksen tippuessa 1mg/päivä alkoi vieroitusoireet kunnolla ja vedin sitä tai 0,5mg:tä annosta viikon sijaan kaksi niin tilanne rauhoitui. Kannattaa tämänkin suhteen olla itselle arvollinen sen suhteen, että hidastaa pudotusta tarvittaessa kunhan vaan ei ota askeleita takaisin päin.

Toivon mukaan kun tästä selviää ja otttaa tästäkin sen verran opikseen, että ei lähde edes enää leikkimään tulella kun riippuvuus on kerran päässyt muodostumaan ei se alitajunnasta häviä koskaan.

Kannattaa tutkia myös eri jenkki foorumeita asiasta kun siellä oli aikapaljon hyviä neuvoja ja lopetusta tukevia lisäravinteita mitä tuli vedettyä reilusti ripulivaiheen aikana, että edes jotain vitamiineja imeytyisi. Toivottavasti löydät sinulle parhaan tavan lopettaa ,mutta ainakin minulla tuo toimi hyvin verrattuna cold turkey lopetus yrityksiin mitkä vaan pahensivat tilannetta kun iski pakokauhu kun vieroitusoireet iskivät täydellä teholla päälle.

Itse aloitan tiputus suunnitelman huomenna. Jos aiot kokeilla tuota niin ilmoittele ihmeessä toimiiko se sinullakin niin voin itsekin raportoida onnistuuko tämä enää samaan tyyliin kuin viimeksi. Vaikeasta elämäntilanteesta johtuen unet ajattelin turvata bentsoilla ainakin toistaiseksi, mutta pitää pyrkiä pitämään ne minimissä.

Tsemppi terveisin toinen nitkusoturi joka ei aio antaa elämän, terveyden ja rahojen enää valua hukkaan noin mitään sanomattoman paskan takia!

mää aikoinaan lopetin. tai yritin lopettaa. 6 viikkoa kestin sitä rääkkiä. about parin viikon välein aina pieni retkahdus. ehkä jotain n. 0,1mg nokkaan. sehän aina auttoi ja kohensi olotilan abaut pariksi päiväksi. silti, kun 6 viikkoa oli kulunut olo oli edelleen melko paska. ja apulääkkeinä oli lyrica ja katapresaani. ne kyllä auttoi, muttei nekään kaikkea kokonaan poistanut. on kyllä viheliäinen aine tuo supu. ei ole antaa mitään hyviä neuvoja. kai se on vaan kärsittävä ja kestettävä sen, mitä se kestää. joillain kuukauden, joillain pidempään. omalla kohdalla ei tosiaan 6 viikossa vielä kohentunut olo mitenkään merkittävästi. :slight_smile:

Tuli tässä mieleen tuosta lopettamisesta. Toki päihderiippuvuudesta toipuminen kestää aikansa ja sen eteen pitää tehdä töitä myös muilla osa-alueilla, kuin vieroitusoireet. Ensimmäinen askel on halu lopettaa.
Verukkeita löytyy myös siihen, että en voi lopettaa koska…
Jape86 oli hyviä vinkkejä omatoimiseen lopetukseen.

heippa vaan kaikille! Tällä on myös subun lopetus menossa. Ahdistaa ihan kamalasti, lyricoita ja tramaleita ja bentsoja on apuna. Muutama päivä menee j sitten tulee retkahdus. Homma on enemmän päässäni. Miten saan tahdonvoimaa että pääsen tästä helvetistä pois?! Olen ennenkin lopettanut mutta nyt on vaikeaa kun minulla on lapsi ja pitäisi pystyä häntä hoitamaan myös. Vertaistukea?
T: Sara 30v

Hei, Mermaid!

Tällä viikolla käynnistyi juuri äitiryhmä, joka on suljettu ryhmä päihteitä käyttäville äideille. Kaikki toiminta tapahtuu täällä keskustelualueella. Mukana on äitejä, joilla on ongelmia alkoholin, huumeiden tai lääkkeiden kanssa, ja ryhmää ohjaavat vauva- ja päihdetyön ammattilaiset Ensi- ja turvakotien liitosta.

Ryhmästä voit lukea lisää täältä: paihdelinkki.fi/aidit

Vaikka ryhmä aloitti maanantaina, sinne pääsee vielä mukaan! Laita viestiä osoitteeseen aidit@a-klinikka.fi tai OmaPäihdelinkin viestit-osion kautta Päihdelinkin toimitukselle, jos suljettu keskusteluryhmä tuntuu sinulle sopivalta jutulta.

Terveisin,
Pinja/Plinkin tiimi

Moi kaikille!

Olen Helio Jacques, mutta en saanut toimimaan salasanaa, kun sille rekisteröity sähköposti ei ole toiminnassa enää, niin kirjauduin vanhalla nimimerkillä sisään

Joo tosiaan puolivuotta olen yrittänyt todella monella eri tavalla lopettaa ja olen onnistunutkin väkisin jotenkin pääsemään kuukauden irti oloon, mutta sitten on tapahtunut retkahdus ja sama show on jatkunut.

Tossa noi lopettamiset oli kyllä vähän sillai vähän kyseenalaisia. Käytin erilaisia substansseja jotta pystyn olemaan ilman buprea. Alpratsolaamia, amfetamiinia, gbl:ää, apvp ja pregabaliinia sekä monia muita tuotteita. Näillä pystyin olemaan parhaillaan yli kuukauden 2-3 kertaa, mutta tuli todettua että noiden avulla väkisin lopetus aiheutti noiden aineiden loputtua niin sairaalloisen ahdistuksen, että ainoastaan buprenorfiini poisti sen ahdistuksen ja aina koukuttuiduin fyysisen opioidi riippuvuuden takia uudesti buprenorfiiniin. Itse en suosittele lopettamista kyseisellä tavalla, vaikka tulosta sainkin sillä aikaan.

Nyt aloitin 7 päivää sitten astettain pudotuksen, niin että oken olen ottanut 7 päivän ajan päivässä iv n. 1mg buprea ( välillä mennyt 1,5mg) maksimissaan ja seuraavat 7 päivää pyrin laskemaan niin että otan 0,5mg-1mg päivässä. Apuna on ollut eri bentsoja ja lyricoita sekä gabapenttiineja. Silti ollut helkkarin vaikeaa ja parin päivän päästä nämä apulääkkeetkin loppuvat, niin toivon ettei bupre annos Nouse sen takia.

Eli tämä on nyky tilanteeni ja tarkoitus on että seuraavan 2viikon jälkeen annos olisi nollissa. Ja sen jälkeen jatkan pelkällä lyricalla, koska se on myös pysyvä lääke hoidossani bentsojen lisäksi.

Tuntuu vaan tosi vaikealle ja tänään olen ottanut tähän mennessä 0,6mg.

Kaikki vertaistuki on tervetullutta. Saa laittaa mailiakin. Olen 35v mies Helsingistä.

Help me somebody!

No hei!
Suunta eteen päin. Tosiaan olet tavallaan onnistunut, mutta et ihan… nyt sitten olet ottamassa uutta suuntaa ja lopetusta bubren käyttöön. Oletko enimmäkseen neljän seinän sisällä? Onko tilalle tekemistä, touhuamista tms. joka pitäisi myös osaltaan ajatukset pois käyttämisestä?

Itseasiassa olen enimmäkseen neljän seinän sisällä, koska fyysinen huono olo annoksen ollessa alle millissä aiheuttaa, niin suurta pahoinvointia ettei juuri pysty tekemään mitään muuta kuin makaamaan. Jonkun verran pyrin käymään lyhyillä kävelylenkeillä. Nyt suureksi haasteeksi muodostuu apulääkkkeiden loppuminen. Eli lähinnä lyrica ja siitä alkoi miltei välittömästi seuraavana päivänä suht rankat viekkarit, bupren lisäksi.

Rankkoja päiviä luvassa. Kunhan vaan ei käy niin että bupre annos nousee uudelleen kahteen milliin. Ennuste vaikea juuri nyt määrittää, vaikka kuinka motivaatio onkin bupren lopetukseen korkea. Keho ei vaan meinaa kestää.

Mietin että vaikka annoksen saisi viilattua kuinka alas, niin onko jotain fyysisesti tuskaa jokatapauksessa aina tulossa. Itselläni kun on parin viikon jälkeenkin annoksen nollissa olosta ollut fyysisesti tuskailua muistaakseni joka kerta.

Unettomuutta on ollut niin että nukun muutaman tunnin pätkiä ja herätessä on tosi huono olo. Henkisestikin on toki aika turhautunut olo, ja aika matelee, mutta tällä hetkellä yritän saada ajatuksia pois lähinnä lehtiä lukemalla ja nettiä selaamalla.

1mg olen tänään ottanut ja joudun valitettavasti lisää buprea sen 0.5mg ainakin vielä ottamaan. Ei mene suunnitelman mukaan. Odotukset oli että 8pv:nä pelkästään. 0.5mg buprea riittäisi, mutta aika heikolta tuntuu.

Ehdottomasti lopetus on kuitenkin ainut vaihtoehto, mutta toisinaan alkaa usko tähänkin lopetukseen loppua. Yksityiseltä/julkiselta terv. Hoidosta en voi apua hakea johon syytä en voi kertoa.

Eli päivä kerrallaan etenemistä. Heikkoja hetkiä varmasti tulee, mutta onko mahdollista heikkoina hetkinä käydä siellä ulkoilemassa, päästäksesi asian yli. Kumpaa se sitten aina onkaa, psyykkistä vaiko fyysistä vääntöä.