Buprenorfiini laastarit

Oon käyttänyt nyt Buprenorfiini laastareita 5 mikrog/h ja 10 mikrog/h sellasen pari kuukautta. Mulla on käytössä siis viikottain 15 mikrog/h. Joudun käyttämään näitä vielä tammikuuhun asti. Oon yrittäny googlailla mahdollisia vierotusoireita tai sitä, et säästynkö niiltä. Onks muilla kokemuksia näistä laastareista?

^ Ilmeisesti ihan lääkärin määräyksestä käytät noita. Silloin ne yleensä ajetaan alas rauhalliseen tahtiin, jolloin vieroitusoireet ovat luonnollisestikin lievempiä, vaikkei niiltä tyystin välttyisikään. En voi tietenkään vannoa, että sun tilanteessasi toimittaisiin noin, mutta yleensä nuo pitkäaikaiset opioidilääkitykset lopetetaan asteittain toisin, kuin voi olla joidenkin muiden lääkitysten kanssa. Laastareita ei tokikaan voi määräänsä enempää vähentää, mutta lopputiputuksen voi tehdä sitten Temgesicin murusilla, sikäli, kun sellaiselle tulee tarvetta.

Laastareista ei ole kokemusta, mutta buprenorfiinia kyllä käytin vuosia. Lopetin ihan seinään ja hyvin on mennyt ilman sen jälkeen jo 7 vuotta. Eivät ne vieroitusoireet tietenkään mukavia olleet, mutta eivät myöskään mitään sietämättömiä. Mulla tosin oli mahdollisuus ihan kotona lusia ja murjotella ne. Työkykyinen en olisi ollut. Oma pää on se tärkein siinä hommassa. Jos kovasti jo etukäteen pelkää vieroitusoireita ja psyykkaa itsensä siihen tilaan, ettei kestä niitä, ne saakin paisuteltua sietämättömiksi. Tuossa se lopettamisen vaikeus monella väärinkäyttäjällä nimenomaan on. Jos suhtautuu siten, että vittumaista flunssaa tässä vain podetaan, kaikilla on joskus flunssa, selviävät siitä ihan hengissä ja jatkavat elämäänsä, meneekin huomattavasti kivuttomammin.