Mortonki!
Oon käyttänyt buprea respalla erääseen diagnoosiin jo vuosia.
Norspan’in tarrat on käytössä 4 x 20mg ja vaihtoväli 5 vrk.
Oon siitä onnellisessa ja harvinaisessa jamassa, että reflat, jos niitä tulee, ne ovat suht vähäisiä. Lekurikin sanoo, etten ole ainoa, mutta harvinainen tapaus. Onneksi näin!
Koska niin kauan on ko. tavaraa elimistössä ollut, niin ei liene yllätys että mitään “oloja” ei siitä juurikaan tule.
Oon joskus chillaillut iiveenä, mutta nykyään siitä ei juuri iloa ole. Kuin vettä löisi.
Vahvempaan kamaan, niinku polleen siirtyminen ei ole vaihtoehto, sen verran rakastan elämää.
Oon kuullut, että bupressa olisi ns. kattovaikutus.
Onko näin ja paljonko se on?
Ilmeisesti ko. rojulla ei itseltään henkeä saa. Oon kerralla lyönyt max. n. 20 mg ja sekään ei juuri mitään oloja tuottanut. Kroppa kyllä relaa jossain määrin ja tiätyt säryt, joita diagnoosini aiheuttaa, lievenivät kyllä. Kipuja bupre ei poista, niin kuin ei mikään muukaan lääke, ellei sitten vedä itseään totaalimuusiin.
Onko olemassa mitään vippaskonstia, jolla vaikutusta voisi tehostaa? Joku miksaus tms?
Sellainen, joka ei tapa.
^ On kattovaikutus. Yksilöllistä tietty, missä kohtaa katto tulee kenelläkin vastaan, mutta yleisesti sanotaan sen olevan siinä 26-28 mg:n kohdilla. Jotkut vanhat heroinistit saavat kuulemani mukaan korvaushoidossa 32 mg:kin, enkä sitä epäile, mutta epäilen, että siinä vaikuttaa lähinnä placebo. Henk.koht. olen sitä mieltä, että yli 16 mg annoksissa ei ole enää mitään järkeä, käytti sen sitten millä tyylillä tahansa. Hukkaan vain menee.
Jep, pelkällä buprella ei saa itseltään henkeä pois, vaikka millaisen maailman ennätys -annoksen vetäisi. Sekakäyttö muiden lamaavien roippeiden kanssa onkin sitten toinen juttu. Moni sitä harrastaa ja selviää hengissä kerta toisensa jälkeen, mutta se on myös tyypillisin huumekuoleman aiheuttaja Suomessa. Ja niitä vahinkoja sattuu yleensä nimenomaan niille, joilla on toleranssia ja historiaa ja jotka “tietävät mitä tekevät”.
Kombottamalla saa siis kyllä buustattua bupren vaikutusta, mutta turvallista se ei ole.
Buprenorfiini on vähän sellainen aine, että eipä siitä viihdekäyttöön ole muutaman ekan kerran jälkeen. Ei siis mikään erityisen euforisoiva oppari tai mikään bilehuume. Mielialaan kyllä voi vaikuttaa positiivisesti pitkäänkin.
Kyllä, buprella on kattovaikutus. Toimii paremmin pienellä annoksella.
Esimerkiksi korvaushoidossa filmeillä maksimi annos on 24mg, mutta tuo annos yleensä itsessään aiheuttaa vieroitusoireita.
Bupreen kyllä voi kuolla, valitettavasti. Isompina määrinä, tai alkoholin tai muun keskushermostoon vaikuttavien aineiden kans aiheuttaa hengityslamaa mikä tekee siitä vaarallisen.