Bipolaari versus ADHD

Moro kaikki.

Kävipäs erikoinen juttu. Nyt olen mussuttanut noita Seroqueleja pitkän aikaa, ja näyttää kallistuvan siihen että mulla onkin ADHD jossa on ajoittaisia lieviä depressiokausia eikä Bipolaaria kuten aiemmin oletettiin. Ovat kuulemma nää kaksi sairautta niin lähellä toisiaan että virhediagnooseja tapahtuu. Sinänsä siinä ei ole mitään eroa elämään, koska töitä en pysty tekemään siitä huolimatta. Mulla on jatkuva ylävire päällä ja depis on harvinainen olotila nykyään. Lisäksi bipolaariin kuuluu itsetuho yms. joita mulla ei ole. jotain vikaa kallossa on mutta kun ei tiedetä tarkkaan, mitä.

Sama homma. Mut eiku leptejä lissää ja seuraava potilas.

Oli vielä erikoinen juttu, kun soitin petreaan ja kerroin asiasta, niin se psykologi siellä kertoi, että oli jo silloin kun Bipo-diagnoosi tehtiin että ADHD pitää tarkasta myöhemmin. Mut siis ADHD ei ole niin vakava kuin Bipo, koska ADHD:eenhan ei liity itsetuhoa. Mä olen kaiken aikaa itsekin funtsinut tässä että onko diagnoosi väärä. No, kohta se nähdään.

Oletkos säkin muuten työkyvyttömyyseläklkeellä? Miten noi leptit toimii?

youtube.com/watch?v=b30iwhEw9ho
youtube.com/watch?v=-P6_FwpV … re=related

Että sillain. Tuon tiesin alusta asti… nyt näin kuinka se myennetään…

nimellisesti adhd ei ehkä ole niin paha kun bibo mutta adhd saattaa johtaa myös muihin ongelmiin, yleisenä päihdeongelma…joka taas yhdistettynä adhdseen saattaa olla tappava

itselläkini on skitso affektiivisuus diagnosoitu mutta mietin usein onko se enemmänkin adhd…molemmissa psyykkisissä sairauksissa on keskittymiskyvyn ongelmia ainakin

olen myös huomannut sen että usein on jotenkin fyysisesti vilkkaalla tuulella et tuntuu että homma lähtee räpylästä…silleen että ei osaa oikein rauhottua…se levottomuus on aika pitkälti adhd oireistoa joka johtaa aina huonoihin juttuihin

Eiks toi skitsoaffektisuus ole samaa kuin bipon ja skitsofrenian välimuoto?

Hulluimmat on psykologeja, muita ylempänä ohjailemassa sokeita - Julma-Henri

Lisäksi bipolaariin kuuluu itsetuho yms. joita mulla ei ole. jotain vikaa kallossa on mutta kun ei tiedetä tarkkaan, mitä.
Oon tainnu syödä vahingos samanlaisen blotterin.
Noi pipopaperit löytyy leptejen ym mömmöjen kera.

se on määritelty joo että skitsofrenian ja manian /masennuksen välimuoto…

Mulla todettu bibo ja merkit voi olla tosi erilaisia/voimakkaita eri tyypeillä. Mulla ollut vaikeita masennuksia useita ja maanisena aikana sitten unettomuutta (herään 2-4 välillä ja nukun muutamia tunteja), voin urheilla esim. 6h melkein putkeen, ja kulutan itseni täysin loppuun viikossa tai kahdessa, jumitun tekemään asioita muutenkin. Unohtelen hellan päälle ym…Masennus jakson on kestettävä väh. 2viikkoa ja maanisen kauden viikko jotta pidetään bibona, sellaiset päivän tai kahden energiset jaksot kuuluu ihan normaalin ihmisen elämään.
Nykyinen lääkityksen ansiosta olen saanut taudin jotenkin kuriin.
Kannattaa käydä lukemassa tukiasemalla (tukiasema.net/keskustelu/list.asp?fid=2&p=1)
bibojen juttuja niin ne erilaiset oireet käy parhaiten varmaan selville.
Wikipediassa on myös ihan hyvää tietoa taudista

Sanoisin vain että “hieman” överiksi vedetty juttu… paranoidista skitsofreniaa ei kai oikeasti ole olemassakaan. Noissa videoissa tuli kyllä esille muutama ihan huomionarvoinen asia, mutta vetivät kyllä tekijät oman linjansa vähän ohitse sen pisteen mitä itse pidän järkevänä ajatteluna.

Nykyään tuntuu olevan muodissa kaikki F-alkuiset koodit. Itse olen lukenut mm. netistä, että ADHD (aikuisella), epävakaa pers. häiriö ja bipolaarisuus menevät sekaisin helposti. Itse kysyin asiaa terapeutilta, että mikäli 2-suuntaista epäilevät niin täytyy olla epävakaa pers. häiriö väärin. Ei kuulemma tarvi; voi olla kaikki 3… :laughing: Kerää koko sarja… Mulla ADHD-diagnoosi ainakin tutkittiin vanhemman kanssa ja epävakaa pers. häiriö kirjattiin toisena hoito-päivänä. Omahoitsu laitoksessa olisi tahtonut, että tuo 2-suuntainen olisi laskettu pois mutta siihen ei lääkäri suostunut… :unamused: ADHD-oireita esiintyy myös viekkareissa ja siksi tulisikin olla raittiina ½v ennen testejä…

Kieltämättä muutaman entisen frendin kanssa aikoinaan epäiltiin heillä ADHD:ta ja osalla oli bipolaarisuus. Eli aika samanlaisia ovat… Mutta ei haittaa “lainkaan” jos on liuta diagnooseja joista puolet voi hyvinkin olla väärin… :unamused: Itseäni haittaa kun tiedän, että syysmasennus tulee jossain vaiheessa. En silti voi masennuslääkkeitä syödä, koska mikäli ne reilun vkon päästä aiheuttavat parin vrk:den unettomuuden; se määritellään maniaksi… Pitää alkaa vetämään kuismaa teen muodossa… :slight_smile:

Sairaudet kyllä lähellä toisiaan, mutta lääkitykset täysin vastakohtia. Apteekkipiri vs. neurolepti. Yay.