Dave2
Heinäkuu 24, 2020, 7.44am
1
Täälläkin toisinaan joku toteaa, että voisihan sitä olla juomatta mutta kun on niitä pippaloita tulossa tai on joulu, juhannus tai vappu ym, joten kopion näkemykseni lopettajien puolelta.
Dave2:
Pjotr-77:
Mulla itsellä on sillätavalla, että mitään kroonista polttelevaa himoa pitkäkestoisena ei ilmene, vaan ne tulevat yhtäkkisinä ja ovat melko harvinaisia, niihin ei koskaan liity pelkkä alkoholi, vaan suurimpana melkein on se siihen liittyvä kulttuuri biletys,laivailu,teraseilu…
Mielenmaisemaan maalautuu niin ihastutavan kaunis kuva hyvästä meiningistä,flirttailuista,kuumasta seksist…jne… tämä sokeuttaa ja saa sitten tarttumaan siihen pulloon koska selvinpäin olen aivan kyvytön “bilettämään”
Noin minäkin ajattelin vuosikymmeniä, että todella hauskaa ei voi olla ilman alkoholia.
Sitten pääsin juomattomuuteen kiinni ja huomasin, että vallan hauskaa voi olla selvinkin päin ja nuo mainitut flirttailut ja muut huvit maistuu entistä paremmalta.
Tässä minua auttoi myös se, että meillä oli hyvän ystäväni kanssa vuosia ollut tapana pitää kuukauden juomattomuus ja yleensä loppuvaiheessa minua jo vähän harmitti, että pitääkö tämä nyt lopettaa kun kaikki sujuu niin hyvin mutta ystäväni halusi aina pitää lopettajaisbileet ja olin solidaarinen. Pikkuhiljaa siitä sitten syntyi katastrofaalinen tuurijuoppous.
Olenhan näistä ennenkin kirjoittanut mutta uusia ihmisiä tulee eikä kertaus muutenkaan ole pahasta. Nimittäin silloin aikoja sitten nuorempana, kun baareissa tuli käytyä seuranhakumielessä, niin paras flaksi kävi kun oli selvä ja pystyi vielä tarjoamaan kyydin kotiin.
Pitääkin kysyä, että oletteko koittaneet sitä bilettämistä selvin päin?
Nimittäin jos on vuosia sitä alkoholin kanssa tehnyt niin vie se poisoppiminen ja uuden oppiminenkin oman aikansa. Jos lisäksi on vielä luja usko, etten kykene niin helposti ei myöskään kykene mutta pienin askelin ja onnistumisten kautta voi todeta, että hyvinhän tämä sujuu.
Harjoitella sitä kuitenkin pitää.