Bentzot

Hei! ensikertalaisena kyselisin bentsojen toleista. Kuinka nopeasti tolet nousevat, ja laskevat?
Itselläni on ollut aikasemmin muutama krt. nukahtamiseen resepti Zopinoxeihin(tästä aikaa noin 8kk), välillä tuntuivat toimivan välilä ei joten homman uusiminen jäi siihen.
Sain hiljattain ns. bentsokoukusta irti päässeeltä kaverilta seuraavat:
50x purkin 20mg tenox. ja
80x 10mx diapameja,
100x, 5mg diapameja,
Diapameista tiedän sen verran, että on joskus tultu kaverin tarjoama tultu otettua krapulaan, ja olo helpotti ja vähän kuin pienikänni pienellä pöhnällä olis lähtenyt päälle.
Lähinnä kuitenki nukahtamis / vkl krapula vapinoihin olisi nämä tarkoitus käyttää.
Miten riittääkö 5mg diapam esim. tunti ennen nukkumaanmenoa edesauttamaan nukahtamista? onko kielen alla liuettamisen kanssa mitään huomattavaa eroa? ja näistä bentsoista sen verran että kasvattaako Tenox, ja Diapam samaa toleranssia? voiko näihin jäädä sattunnaisesta käytöstä “koukkuun”? Kaikki tämä siis nolla toleranssilla näihin kaikkiin.
Tänään otettu 1x 20mg tenox, ja lasipunaviiä n.klo20.00 pienehkö rento-olo ehkä, lihakset rentoutuivat jne. Tyttöystäväni tultua kotio kertoi olevani jollain huvittavan rennolla tuulella, laitoin väsymyksen ja punaviinin piikkiin, tosiaan, ei mulla auttanut ko. 1x nukahtamiseen, sellaiset 1.5t torkut tuli otettua ja heräsin uudelleen avautumaan tänne.
Töihinkin pitäisi vaivautua 05.00, ja herätys olisi 04.30.
Näihin tuskin tänään enään kannattaa koskea, koska olen kuljettaja ammatiltani. Ehdotuksia? Vinkkejä? vai pitäisikö sitä itse varata aika lääkäriltä ja etsiä ratkaisua?
EI voi olla normaalia ettei ihminen saa unta jos tekee fyysistä työtä 05.00-13.00/15.00?

/sekalainen avautuminen off

Mulla ei ole sun kysymyksiin vastauksia, mutta itelleni herää seuraava kysymys. Miks sun kaveris anto sulle lääkkeensä?

Sanotaanko näin, että tein sille tarjoukset josta ei voinut kieltäytyä - “God Father”

no kyl noi aika pitkälle nostaa samaa tolea otit kumpaatahansa, vähä riippuu kuinka satunnaista käytöstä(huomioi pamin puoliintumis aika) mutta ite oon käyttäny yli 5v 2-7pv/viikko ilman mainittavaa koukkua mutta kyllä sen itellä huomaa ku syöt pariviikkoa pameja ja tennareita putkeen ja lopettaa seinään… tuhti lääkekassi sul on itel noi kestäis varmaan puol vuotta :smiley:

Kyllä sä noilla jo saat totutettua itsesi bentsoihin. Tuossa vaiheessa ne toimii mukavasti. Suosittelen että et ota yli kolmena päivänä viikossa, mieluummin vain yhtenä tai kahtena. Nimittäin bentsokoukku on todella kavala. Voit syödä pitkään ns. pikkuannoksia ilman ongelmia. Otat unettomuuteen, stressiin, krapulaan, yleiseen vitutukseen ym. Pikkuhiljaa enemmän, tai sitten pitempiä aikoja putkeen. Ja yhtenä päivänä sun lääkkeet loppuu ja ihmettelet että mitäs nyt kun lihaksia kiristää, oksettaa, ahdistaa ym. mukavaa. Siinä vaiheessa kuola valuu kun ajattelet 10mg pamia. Vähän niinkuin mulla nyt, en muuta oikein pysty ajattelemaankaan kun tiedän et mulla on jemmassa pari. Mutta en voi ottaa kun pitäis duuniin säästää ettei siellä iske kiristelyt. Ole oikeesti varovainen ettet hommaa koukkuun ittees.
ps: Mäkin aattelin alussa käyttää vaan kuukauden tai pari ja 18 vuotta on nyt mennyt.

Tuosta unettomuudesta kannattaisi käydä puhumassa jollekin asiaan perehtyneelle lääkärille. Bentsot ei aina auta nukkumiseen niin kuin luulisi. Kaverini kertoi että hänellä Diapam tekee heräämisen kesken unien. Mulle tehnyt samaa. Olen myös huomannut Tenoxista että jos en nukahda pian sen ottamisen jälkeen niin se vain pahentaa unettomuutta. Toki yksilöllisiä eroja on. Bentsot vaikuttaa kuitenkin uneen sen laatua huonontavasti vaikka ne auttaisivatkin nukkumaan. Jotkut ovat kehuneet melatoniinivalmisteita, itse en ole kokeillut.

Mulla ainakin diapam 10 mg antaa unta sen 1-3 tuntia, jonka jälkeen nukkuminen ilman uutta on lähes mahdotonta. Siksi otan vain öisin 3-4 kympin nappia. Ja kaikki varoittelut kannattaa ottaa tosissaan. Mäkin koukahdin bentsoihin, vasta kun 2 v sitten lääkäri määräsi 4 x 10 mg Diapam nukkumiseen. Ja mulla ikää on alle v vaille 40 ja varovaisesti bentsoja käytin 20 v ilman ongelmia, ennenkuin koukku iski. Varovaisuutta. Diatsepaami vaikuttaa useita päiviä, eli jos autoilet, eikä ole tarvittaessa näyttää reseptiä, tulee syyte huumaantuneena ajamisesta.

kyl tolet nousee mutta pitää pieniä pausseja ja mahdollisimman pieni annostus nii toimii niinku pitää, syön tarvittaessa 10mg tenoxin tai 5mg pamin mutta joskus kyl pitää rouhia 4xmäärä, ja riittäis noi puol vutta jos niit tulis vaa kerran viikossa viikon annos, kerralla saatuna toi määrä kestäis just sen 1kk ku tulis rouhittua joka vaivaan…

Näillä toleilla mitä itsellä on, ja jos otettaisi tuo oma rivatril 2x 2mg/pvä pois niin noin “pieni” määrä ei kovinkaan kauaa kestäisi ehkä varmaan max kuukauden, ilman hauskuutta tolejen takia … nimim 100mg diapamia, ei nukuta, ei edes rentouta… Kääntyvät vielä päivittäisessä käytössä jopa osa piristäväksi, esim tenox:kin tekee tämän, eniten kuitenkin rivatril. Toiset syövät tenoxia pelkästään sosiaalistentilojen pelkoon tai ahdistukseen, ilman väsyttävää vaikutusta… Insomin tai halcion bentsoista olisi tehokkain / paras tuohon nukahtamiseen, ainakin omasta mielestäni… Nopeasti kuitenkin saat noilla bentsokoukun itsellesi ja sitten siinähän selittelet lääkärille ettei toimi 10mg pamit yms kun haet niitä reseptillä (Mitä et edes välttämättä saa, saatat erittäin suurella todennäköisyydellä saada neuroleptejä nukahtamiseen, ja niistä en mene sanomaan kuin, etten söisi kuin erittäin kovassa psykoosissa, eli mihin ne on OIKEASTI tarkoitettu… 90% täällä voi täällä vahvistaa vaikka kertomukseni kuinka paskoja ne on väärässä käytössä. lääkärit vaan määräilee niitä kun ne muka on niin “turvallisia”…). tai maksat törkeitä hintoja “kadulta” ostetuista bentsoista… Itse menisin lääkärille käymään ja keskustelemaan unettomuudesta, kuitenkin kehottaisin sanomaan ei ketiapiinille… ja heittämään vaikka ostamasi bentsot vessasta alas, tai antamaan takaisin kaverillesi ketä niitä tarvitsee / saa jo reseptillä…

Älä aloita niiden bentsojen rouhimista jollei ole ihan todellista, pakollista syytä. Itse olen vetänyt oikeastaan kaikkea mitä voi vetää ja bentsoihin saa itsensä nopeiten ja helvetillisimpään koukkuun.

Sua on varoitettu.

Minäkin hieman varoittelen bentsokoukusta. Se tulee salakavalasti ja sitten huomaatkin rouhineesi nappuloita yksityisen isolla bentso-respalla vuosia, kuten minä.

Riippuvuus siis kolmeen bentsoon minulla. Oksatsepaami+klonatsepaami+tematsepaami.
Kyllä alkaa oleen olo esim 3.vuorokauden syömättömyyden jälkeen olemaan varsin “kiinnostava”, todella epämiellyttävällä tavalla.

MIKSI minua ahdistaa sen jälkeen kun olen syönyt bentsoja, myös paranoiisia oireita huomaan+

kyllä itsellä bentzot toimi juuri päinvastaisesti, eli rauhoitti, mihin ne on tehtykkin. "haziz"sen kuvailemat oireet tuli bentzojen lopettelun aikoihin ja kestikin about kolmisen kk.tta. Olot olikin todella ahdistavat ja veemäiset. onnex saanut olla ilman bendoja jo puolisen vuotta. Lämpimästi suosittelen pysyttelemään bentzoista erossa, ettei ainakaan viihteilymielessä ala niitä popsimaan…ja jos niitä lääkärin määräyksestä “pitäisi” syödä, niin kokeilkaa immeiset pitää se annos myös siinä lekurin määräämässä…korkeintaan…hei Haziz…älä syö benzoja…=)

itelläkin alkanut joskus ahdistaa ku syöny ison määrän benzoi kännissä.

on ihan mukavia ne aamut ku herää putkasta(ei ollu lähtiessä kenkiä), ranteet tikattuna, haistatellu ja purru parhaita kavereita ja kämppä oli ku pommin jäljiltä. sinä aamuna päätin että en enää ikinä vedä ryynikännejä. oli viel heittäny tikkauksen jälkeen päivystyksessä mukaa opamoxeja. :laughing: