Tämä on ensimmäinen postaukseni tälle foorumille.
Tarvitsisin vähän vertaistukea ja ideoita.
Kohta kolmekymppisenä miehenä tuli ahdistuneisuushäiriön myötä bentsokoukussa vietettyä “iloisesti” viimeiset 3-4 vuotta. Loppuvaiheessa meni 40mg diatsepaamia ja 2-4mg klonatsepaamia päivässä. Noin vuoden kestäneen vieroitusrupeaman jälkeen olen nyt ollut joulukuun puolivälistä ILMAN bentsoja kokonaan (loppuvaiheessa edellämainitut vaihdettiin Risolidiin / klooridiatsepoksidiin) - sekä kokonaan juomatta 6kk.
Tosin Lyricaa kuluu vielä 150mg / pv (aloitettu yli vuosi sitten) ja sen käyttöäkään en pysty pitämään hallussa, eli lääkkeet haen lääkejaosta paikalliselta päihdepsykiatrian poliklinikalta.
Viekkarit ovat olleet ihan hirveät ja matkaan mahtui yksi epätoivoinen teho-osastolle vienyt opiaattiyliannostus (unikkoteestä), ja useamman kerran olen löytänyt itseni psykiatrisesta päivystyksestä itsemurhaisten ajatusten takia. Sairaalareissusta jäänyt myös jonkin sortin traumat.
Nyt tilanne on se että 45 päivän jälkeen saan päivittäin ahdistuskohtauksia jotka tuntuvat siltä että joku poraa päähän reikää. Korvat soivat ja näen välillä näköharhoja, ja energiataso on ihan nollassa tämän jälkeen. Mitään logiikkaa näissä ei ole. Itsemurhaisia ajatuksia ja bentsojen/opiaattien himoa esiintyy ihan jatkuvasti.
Tällä hetkellä alkaa epätoivo hiipiä päälle, syön ihan terveellisesti, nukun enemmän tai vähemmän normaalisti, syön tarpeeksi vitamiineja, ulkoilen, mikään ei vain auta. Aivan käsittämätön jumitus ja kognitiivinen häröily jatkuvasti päällä. Lähimuisti on pyöreä 0, varsinkin ahdistuskohtauksien ajalta.
Päivittäisenä lääkityksenä Sertralin, uutena Buspironi ja ahdistukseen on aloitettu hiljattain buspironi (Anksilon).
Meikäläisellä on vakituinen duuni ohjelmistokehityshommissa, mutta nyt oltuani 6kk sairaslomalla bentsovieroituksen ja ahdistuksen takia alkaa usko loppua… kaipaisin ideoita!
P.S. Osastohoitoon olen yrittänyt myös päästä, viime kerralla kun menin yön valvottuani konkreettisten itsemurha-aikaiden takia Haartmaniin, lykättiin käteen 2 kpl Lyricaa, yks tabletti Olanzapinia käteen ja neuvottiin seuraavana päivänä menemään takaisin avohoitopuolelle. Go figure.