Osaako kukaan sanoa, että kuinka kauan pari kymppistä pamia nykyy seuloissa?
Googlella ja haulla oisit saanut itsekkin selville
Vaihtelee aika paljon kun puoliintumisaika on väliltä 20-100 tuntia. Jos laskee tuon perus kaavan mukaan 5x puoliintumisaika niin 4-20 vrk, riippuen aineenvaihdunnasta. Itsellä näkynyt noin viikon.
Tiedän tapauksen jossa Xanor näkyi seuloissa yli 3vk. Kun katsoo 1/2-aikaa, 6-12h, tuntuu toi ihan käsittämättömältä.
Näihin tällasiin “näkyyks bentso X kuinka kauan” on ton takii mun mielestä niin pirun vaikea vastata. On niin kiinni ihmisestä. Aineenvaihdunnat ynnä muut…
BTW: Rivatrilit joita pidetään kaikista pidempiaikaisina bentsoina, eivät näytä sitä olevan puoliintumisajan perusteella: vrt diatsepaami 20-100h klonatsepaamin 18-50h:iin.
Edit: “Diatsepaami on rasvaliukoinen ja metaboloituu maksassa. Puoliintumisaika on 24–48 tuntia.” Näin taas lukee Wikipediassa tarkemmin.
Mutta eikö pamien vasta-aineet näy pidempään? Itse olen aiemmin kuullut ja lukenut tuosta ekana vastatusta osiostasi eli 100-120h puoliintumisaika… Lisäksi melko pieniä määriä testi kyllä näyttää…
Kyllä tällaisessa tilanteessa tulisi heti alkuun vaatia labrat pitoisuuksineen ja mikäli lisää benejä ei syö; pystyy hoitajakin näkemään tippuuko pitoisuudet…
Se vaan, että seulassa etsitään myös diatsepaamin aktiivista metaboliittia nordiatsepaamia, jonka puoliintumisaika on 36-200h tuon diatsepaamin päälle eli pari kymppipamia saattaa näkyä paskalla tuurilla pari kuukauttakin, eli nyt tuli valkattua juuri se bentso, joka näkyy kaikkein pisiten.
Alpratsolaamin kohdalla seuloissa etsitään myös inaktiivista metaboliittia alfahydroksialpratsolaami, jonka puoliintumisaika vastaa alpratsolaamin puoliintumisaikaa.
Suomenkielisellä wikipedialla voi pyyhkiä perseensä, englanninkielisessä sen sijaan on yleensä suht luotettavaa tietoa.
jos ei aktiivisesti rouski nii jossain luki et noin viikon. kauankohan mahtaa fenazepamit näkyä eikös sillä ollu pitkä puoliintuminen kans? siis lääkekäytössä noin 3viiikon verran mennny 1-2mg päiväs.
Niin totta tuokin enkä tosi asiassa sitä muistanut. En tiedä onko tässä kyseessä sitten perus tikku testi jossa ei tuota nordiatsepaamia kait katsota vai ihan oikeat labra seulat joista näkee pitoisuudet ja kaikki eri bentsot mitä on käyttänyt. Esim. rivatrill ei omalla kohdalla päivittäisessä käytössä 3mg/d annoksella näkynyt ollenkaan nuissa tikku testeissä vaikka kohtuu pitkän puoliintumisajan omaakin.
Tuon fenatsepaami käytön kohdalla en menis vasta kun 4-5vk päästä seuloihin jos pitää olla puhtaat. Tuosta aineesta olin sekaisin, siis oikeasti sekaisin, vielä pari päivää käytön jälkeen joten taitaa olla suht pitkä puoliintumisaika. Tosin annokset oli varmaan jtn käsittämättömiä kun puhtaana jauhona meni 60% viinaan sekoitettuna ja kielen alle… Yäk