Eli täältä löydätte bentsojen verrannolliset annokset suhteessa muihin betsoihin.
Valitkaa suomenkielinen pdf-file ja sivulla 6/74 on annostaulukko. Ei enää tarvitse vääntää kättä siitä, mikä on vahvin jnejne…
Eli täältä löydätte bentsojen verrannolliset annokset suhteessa muihin betsoihin.
Valitkaa suomenkielinen pdf-file ja sivulla 6/74 on annostaulukko. Ei enää tarvitse vääntää kättä siitä, mikä on vahvin jnejne…
Tosin ihmisestä riippuen vaikutukset ovat aivan eriluokkaa… esim “lievempi” saattaa toimia paremmin kuin “Vahvempi/tehokkaampi” vaikka annokset olisit “vastaavat”.
Mistä minä silti mitään tiedän… korjatkaa…
EDIT: tarkennan vielä, eihän tuossa nyt verrata onko vahvempi kuin esim 10mg diapam, vaan jokainen noista ekvalenteista annoksista on mikä kyseistä lääkettä on ja mikä on sen puoliintumis aika jne. Ei suinkaan mitään kertoimia nuo ole… esim halcion, 0.5 on mg määrä kyseistä ainetta mikä on yleinen määrätty määrä unettomuuteen. Viestisi mukaan tarkoittaisit, että nuo kakunkoristeet olisivat vahvimpia
No Suomessa Halcionia (triatsolaami) nyt kuitenkin on ainoastaan 0,25mg tabletteina, ja Fimea suosittelee annokseksi 0,125mg-0,25mg ja 0,5mg annosta ainoastaan poikkeustapauksiin. Itse en suosittele tuota paskaa kenellekään, on meinaan siinä mielessä “vahvin”, että aiheuttaa yleisesti käytetyistä bentsoista eniten sekavuutta ja amnesiaa.
Yksi juttu, mikä ei noista ekvivalenssitaulukoista selviä on se, että bentsoilla on aina neljä ominaisuutta. Nämä ovat anksiolyyttinen (ahdistusta poistava), sedatiivinen (rentouttava), hypnoottinen (väsyttävä) sekä antiepileptinen. Näiden ominaisuuksien keskinäiset suhteet vaihtelevat bentsosta toiseen. Esimerkiksi Xanoireilla (alpratsolaami) on voimakas anksiolyyttinen vaikutus, mutta hyvin vähän antiepileptistä vaikutusta.
Niin, kyseessä siis ekvivalenttitaulukko, ei tarkoita sitä, että jos ottaa 10mg rivatrilia, se vastaisi 10mg diapamia Ja totta hemmetissä lääkeaineet vaikuttavat erilailla eri ihmisiin…
Muutenkin, jos vaan vähääkään kiinnostaa bentsoista vieroittautuminen, kannattaa kyseistä matskua lukea huolella. Järvenpään sosiaalisairaalakin etenee pudotusohjelmissa aikalailla ton ohjeistuksen mukaan, tosin kaikki ovat tietenkin yksilöitä, myös vieroituksessa.
Kannattaa kuitenkin pitää järki päässä joidenkin “matala-annos” -bentsojen kanssa… Elimistöä lamaava vaikutus kun menee juurikin ton ekvivalenttityaulukon mukaan, vaikka muuten tuntuis miltä… Eli esim. 20mg rivatrilia vastaa 400mg:aa diapamia, tosin väsyttävä vaikutus aivan eri luokkaa… Tollaiset riva-annokset vaan ei ole kovin harvinaisia… Ja tohon kun ymppää vielä muuta roinaa, hengenlähtö lähellä. Myöskin alkoholi jo aikas tappava yhditettynä tollaiseen bentsomäärään…
Siinäkin mielessä toi ekvivalentti taulukko kätevä, jos kyseessä bentso, josta ei juuri mitään tiedä… Osaa ainakin tarkistaa, millaisissa annoksissa liikuskellaan…
Hyvä linkki on tuo mikä tänne laitettu ketjun alussa, kuulemma jonkun johtavan bentso tutkijan käsialaa. Näin minulle sanottiin A-klinikalta.
Mutta jaanpa nyt tännekin muutaman omituisuuden betsoista ja itsestäni. Olen ainakin 4 erilääkärin kanssa keskustellut asiasta ja kukaan ei osaa vastata. Osattaisikohan täällä?
Eli minulle on yksityinen määrännyt seuraavat bentsot:
-Opamox 120mg/pv
-Rivatril 1.5mg/pv
-Tenox 40mg/pv
Eli bentso toleranssini on varmaankin kohtalainen, kohtalaisen pieni olisi kai väärin ilmaistu. Ja 3 vuoden bentsohistoria.
Mutta kysymykseni siis kuuluu/on kuulunut lekureille näin…
-Miksi minulla ei toimi Xanor edes 10mg kerralla? Nautin pillerit lievään krapula ahdistukseen. Ei mitään tuntemuksia/helpotusta.
-Miksi minulla 150mg tai enemmän Diapamia ei aiheuta kuin hieman jalkarelaksaatiota, ei muita tuntemuksia?
Ei siis auta tippaakaan ahdistuskseeni.
-Miksi Insomin ei toimi edes 30mg kerrallaan mitenkään?
-Miksi minä olin aivan selvinpäin syötyäni kerralla Risolid purkin (kokoa en muista, mutta kyllä niitä tabletteja oli runsaasti)
-Miksi minä olin myös vesiselvä syötyäni paketin stilnocteja, sama juttu Imovanen kanssa?
-Dormicumeja tarvitsen 37,5mg kerralla, jotta nukahdan?
-Miksi Opamoxit toimivat minulla erinomaisesti, vaikka oksatsepaami on eräs diatsepaamin metabolian tuotos ja diatsepaami ei toimi juuri lainkaan?
Tottakai ihmisten välillä on eroja miten bentsot toimii, mutta nämä kysymykset ovat jääneet vaille vastausta, vaikka olen kysynyt nämä kysymykset erittäin korkeasti koulutetuilta ja kokeneilta lekureilta.
Itse olen ajatellut, että kun olen kitannut kirkasta viinaa 2-3pulloa päivässä jopa 4kk putkia ja muutenkin alla kova alkoholistinen tausta, niin keskushermostoni on aiheuttanut jonkunlaisen ristitoleranssin bentsojen suhteen? Nyt olen ollut miltei 14kk juomatta, täten toleranssini viinaan on ainakin laskenut, mutta ei näihin tiettyihin bentsoihin.
Nämä kolme käytössä olevaa bentsoa toimivat kuitenkin hyvin. Diagnoosina: vakava yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.
Juu korjausta tohon omaan, juu oli ne sittenkin 0.25mg halcioneita mitä tuolla kaapissa roikkui. Tosin niitä saa sen paketin syödä ja lopputuloksena on hyvällä tuurilla haukotus (En herranjumala suosittele kuitenkaan koittamaan!) itselläni on 4 vuoden pitkä bentsotausta ja toleranssit on korkealla… Kuten Soikannel tuolla juuri sanoi, että söi noita risolideja, niin pidän niistä nimityksenä kakunkoristeet, koska ne eivät ole koskaan tuottaneet mitään vaikutusta itselläni. Xanorikaan ei toiminut niin hyvin kuin nykyään jo puolitoistavuotta ollu 4mg rivatril / pvä annos, tosin unettomuuteen se ei auta enkä siihen sitä syökään, suurina annoksina (juuri tuollasina 10mg++) piristää itseäni enemmän kuin väsyttää, alkoholin kanssa sanoisin 90% letaali annos varsinkin tolettomalla saatika siihen päälle vielä tramaleja tai vahvempia aineita, tai miksei miedompiakin. Itse väsytän nukahdustarkoitukseen itseni pitämällä tarvittaessa viikossa 1-2 täysin unetonta yötä ja kerrytän siten unta “varastoon”… Dorkajumeja yms ei ole tullut niinkään syötyä paitsi ketiapiini suuressa määrin väsyttää mikä taasen aiheuttaa erittäin epämukavan ja sekavan olotilan seuraavaksi koko päiväksi, mikä taas ei ole hyvä esim lapsiperheelliselle /+ työssäkäyvälle ihmiselle. Sanottakoon vielä, että yhdestäkään benjosta en ole tuntenut mitään humahdusta päähän tai muutakaan päihdyttävää vaikutusta koskaan, toisessa viestiketjussa varoitetaan juurikin tuosta rivatrilista mikä itsellänikin on niin alkoholin kanssa… ei aiheuta sekavuutta, ei ainakaan sellaista, että itse huomaisi. Petollisia sanoisinko… ÄLKÄÄ SYÖKÖ BENTSOJA JA KÄYTTÄKÖ ALKOHOLIA SAMAAN AIKAAN!
“Sanottakoon vielä, että yhdestäkään benjosta en ole tuntenut mitään humahdusta päähän tai muutakaan päihdyttävää vaikutusta koskaan” -Addie
Minulla on täysin sama juttu, ei euforiaa koskaan tai mitään muitakaan humahduksia päässä, ei millään hiton annostuksella. Ainoa on, sillon kuin vielä käytin lääkkeitä väärin, niin Tenoxit annostuksella 250-300mg antoivat mukavan relaksaation ja mielen tyyneiden. Mutta ei sitä voi euforiaksi kutsua.
Ainoat psykoaktiiviset aineet jotka ovat antaneet euforiaa/mielihyvää ovat kodeiini-tramadoli-kannabis-pregabaliini (tämä Lyrica tosin vain ihan aloitusvaiheessa) sekä omassakotonani, jo suoneen annettu oksikodoni (pohjeluuni murtui). Joutuivat antamaan 3kertaisen annoksen, vaikka oppari tolea ei sitten ole yhtään ja alla 900mg Lyricaa. Juu oli euforiaa, aivan liikaakin koska tuosta varmaan jäi elinikänen muistijälki, siihen miten hyvältä kovat jarrut tuntuvat
Tosin voisihan sitä saivarrella ja sanoa, että se on mielihyvää bentsoista kun ei ahdista, mutta se menee jo ohi aiheen.
ekat dc vedot nolla toleranssilla kyllä humahti nuppiin ja hyvin ja kyllä niistä muistakin sen vaikutuksen huomaa ku syö isomman satsin jos ei oo syöny vähään aikaan eikä käytä muutenkaan ku harvoin.
Halcion ja DC ovat erittäin hyviä unilääkkeitä “MINULLE”. Joillekkin paskaa… olen tyytyväinen että toimivat mainiosti minulla juuri siihen mihin ovat määrätty.
Syön aamulla Tengesisc 0.4mg Diapam5mg 200mg Tramal5mg 3*300mg Gapapentin Actacis ja päivällä saman ilman teemua miin lhakset kramppaa niin Opamox 15mg ja samat iltalääkkeet on Opamoksi takia varma putoaminen enkä herää kyin puoliltapäin, pitäis herätä 09.00 ottamaan insuliini mutta uni jatkuu ja sekaisin aoko ai voi kuvata. Kramppeihin otan opamoksia vain puolikkaa koska se vetää matot jalkojen alta. Kellä toimii ja kellä ei. Mulle se on nuija nukutus.
Neurokipu on kyllä ihme mies
Menee bubree, tramadolia, pameja ja gabapentiiniä ja silti pikku annos oksatsepaamia vaikuttaa noin vahvasti. Kyllä se ilmeisesti tosiaan on niin, että lääkkeet vaikuttaa eri ihmisillä aika eritavoin.
Voin vannoo ja vakuuttaa, että edes 500mg opamoxia, ei minulla aiheuta kuin ahdistuksen poiston, ei muuta.
Bubree en oo testannu, mutta varmasti törkeet euforiat ja tramadolissa kun ne on depotteja niin auvoisa pumpulimainen euforia kestää vuorokauden
Täten tiedostankin sen, että en lähde oppareilla leikkimään, en edes kodeiinilla. Olisin pikapuoliin niin koukussa ku olla ja voi. Varsinkin siis psyykkisesti. Kipuihin tottakai näitä suostun syömään, joita ei tosin ole. Mutta elämässä nyt sattuu kaikenlaista ja kipuja esiintyy. Sekä kuume/flunssa yskään, tietysti kodeiinia aina. (lopettaa yskän seinään, vaikutusaika vain liian lyhyt). Apteekin käsikauppa kipulääkkeillä kun en tee mitään ja yskänlääkkeitä ei voi juoda, koska satun olemaan semmonen alkoholisti, jolla jo yksi saunakalja aiheuttaa täydellisen mielisairauden. Eli viinanveto putken jossa olen aina hengenvaarassa ja helvetin itsetuhoinen. Menee 2-3pulloo votkaa/pv jos koskenkin alkoholiin ja päädyn sitten jossain vaiheessa katkolle tai mielisairaalan suljetulle. Riippuen siittä kuinka paljon syön ja paljonko saan rahaa revittyä putken aikana. Yleensä putket kestävät 2-4kk.