Bentsot ja alkoholi

Hei. Rasittaako viina ja bentso kombo sydäntä erityisen paljon? Enemmän kuin pelkkä viinan juominen?

Hei Jenni, on varmasti parasta, että kysyt tuota joltain lääkintäalan ammattilaiselta. Maallikko ajattelee helposti näin:
1 kemikaali + 1 kemikaali = 2 kemikaalia

Eli aina 2 on enemmän kuin yksi ja siten sanoisin, että kyllä. Mutta mistäpä minä siitä mitään tiedän. Ehkä tuolla Dosetissa tai Kuivaushuoneessa puhutaan enemmän yhteiskäytöstä, oletko katsonut sieltä?

Näin toisessa ketjussa, että olet joutunut soittamaan ambulanssia, joten suosittelen todella lämpimästi ammattilaisen kanssa keskustelua tästä aiheesta, että ei käy mitään vahinkoa.

Haluaisin vain muistuttaa että bentsojen ja alkoholin kombottaminen voi aiheuttaa pahan koukun eli riippuvuuden!

t. Juhani

Lisäisin vielä että bentsojen ja alkoholin yhteisvaikutuksesta voi toiminta tapahtua hetken mielijohteesta ja tekee jotain jota katuu loppuelämänsä!

Näiden kemikaalien riippuvuuden synnyttyä ja yrittäessä lopettaa iskee hirveät reflat eli vieroitusoireet. Silloin järjestys on; Ensin viina pois ja sitten lääkkeet hitaasti pois, mieluummin lääkärin ohjauksessa!

t. Juhani

Minä olen tehnyt aivan kamalia asioita bentsojen ja viinan vaikutuksen alaisena kuten romuttanut läheisiä ihmisuhteita. Minä olen syntinen ihmispolo tiedän sen.

Terveisin Jenni Tuusulasta.

En ole katsonut sieltä. Onko se niin että “Me Vähentäjät” keskustelu käsittelee enimmäkseen pelkkää humalahakuista viinan juontia ilman lääkkeitä tai huumeita.

Ei kai siihen mitään rajoitetta ole etteikö täällä voisi käsitellä myös sekakäytön vähentämistä. Tarkoitin vain, että täällä ei ole sellaisesta kirjoittelua kauheasti näkynyt. Mutta ehkä joku muukin saman ongelman kanssa painiva tänne alkaa kirjoittamaan, jos jatkat vaan. En missään nimessä halua sinua pois ajaa, tänne ovat kaikki yhtä tervetulleita. Huolestuin vaan kun ongelmasi kuulosti melko vaaralliselta, ajattelin että kannattaa katsoa nuo 2 muutakin palstaa. Ehkä siellä on jo aiheesta kirjoittelua aiemminkin.

Jos etsit vertaistukea vähentämiselle niin sinun kannattaa avata ongelmaasi ja tilannettasi hieman enemmän.

hei Jenni, olenkin törmännyt sinuun tuolla Saunan puolella. mielessäni on käväissyt se että oletko nimimerkistäsi huolimatta mies? taisit itsekin mainita siitä jotain juuri tuolla Saunan lauteilla.
uskoisin, että sekakäytön “purku” on aina lääkärille menon paikka. tsemppiä!

Vaikka kolmannen sukupuolen edustaminen on nykyään trendikästä, täytyy sen verran latistaa tunnelmaa että muutama Jennin kaveri vilkuttelee jo banaanisaarella ja tätä menoa myös Jenni pääsee sinne. :unamused:

Mies tai nainen, ei sillä mitään väliä, mutta trolli tämä Jenni kyllä on. Kuten Korkkis jo tuossa kertoi, niin Jenni on saanut Saunan puolella bannit lyhyen ajan sisällä varmaan kymmenelle eri nickille ja hyvästä syystä. Pelkkää ilkeilyä, vittuilua, kiusaamista, toisiin kirjoittajiin kohdistuvaa henkilökohtaisuuksiin menemistä ja pahantahtoista trollaamista tuli hänen taholtaan. Nämä jutut, mitä on tälle puolelle kirjoittanut ovat toistaiseksi pysyneet hyvinkin asiallisella linjalla. Siirtyi tänne ilmeisesti sen vuoksi, että Saunassa koko jengi ignoorasi Jennin(ja jo aikaisemmatkin nimimerkkinsä), eikä maksanut enää vaivaa rölöttää siellä+tällä puolella keskustelu on muutenkin aktiivisempaa. Tietenkin on ihan jokaisen oma asia kenen kanssa kirjoittelee, mutta ihan kaikella ystävyydellä varoitan, että Jenniin ei välttämättä kannata tuhlata aikaansa ja sormivoimiaan, mikäli kirjoittelee täällä muista syistä, kuin trollia ruokkiakseen :wink: .

Sylvialle moi :slight_smile: .

Arvelinkin, että Jenni ei ole ensimmäistä kertaa asialla täällä internetin ja keskustelupalstojen ihmeellisessä maailmassa, mutta mehän kohtelemme kaikkia yhtä kohteliaasti täällä Vähentäjissä :slight_smile: . Jospa vaikka Jenni oikeasti ymmärtäisi hakea apua kun häntä kannustetaan.

Kiitos Vilma ja Sylvia vastauksista. Olisin hakeutunut hoitoon alkoholiongelmani vuoksi jo kauan sitten mutta esteenä on vakituinen bentsoresepti minkä terveysasema määrää. Olen huolissaan että bentsot evätään jos mainitsen juomisesta.

Parempaa kesää.

Minulla on sellainen motto plinkissä että ketään ei jätetä.

[Poistettu riidanhaastamista -Päihdelinkin moderaattori]

Jenni, tuo on kyllä viheliäinen ja samalla valitettavan yleinen huoli että bentsolääkitys evätään jos kertoo alkoholiongelmastaan.
ystäväni on kääntänyt asian päälaelleen. eli hän sanoo terveyskeskuksen lekurille, mikä onkin hänen kohdallaan totta, että jos bentsot estetään hän juo kahta kauheammin. oletko yrittänyt tätä “keinoa”? tuo vaatii itseltään kyllä sitkeyttä/peräänantamattomuutta eli jos menee lukkoon (mitä mulle tapahtuisi, uskoisin) juttu olisi sitten siinä, bentsokielteisen lääkärin kanta “voittaisi”.

Vilma on oikeassa, täällä Vähentäjissä kaikkia kunnioitetaan ja toivotetaan tervetulleeksi. rajat on kyllä selkeät, tänne ei sovi tulla vittuilemaan. joskus on ollut hankaluuksia Loppareiden puolelta tänne pöllähtäneiden sellaisten harvalukuisten tyyppien kanssa, jotka tulevat tänne kaikkitietävinä sekä ylhäältäpäin nokkailemaan että te teette kaiken väärin ja teidän pyrkimys vähentää on pelkkää itsensä kusetusta. nou nou, osaamme tarvittaessa puolustaa henkilökohtaisia ajatuksiamme sekä tavoitteitamme.

Winstonille takasin moit! :smiley: haluan lisätä, että minä ainakin olen saanut Winstonilta sekä apua että lämpöisen kuvan hänestä.

Hyvä idea mä kokeilen. Enpäs tullut ajatteleeksi mun pilatuilla mössö aivoilla.

[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]

Mutta olen varma että Jenni ei varmasti koskaan unohda ystävällisiä vastauksia mitkä hän sai tässä ketjussa.

Hei!
Bentsot ja alkoholi eivät ole hyvä kombo. Mulla ollut vuosia bentsolääke ja olen juonut reippaasti. Kun menin lääkärille ja asia selvisi hänelle, lääkäri kysyi olenko huomannut muistiongelmia tai muuten aivotoiminnassa heikkenemistä. Ja suoraan sanottuna minusta tuntui, ettei aivot aina toimineet skarpisti… Säikähdin ja huolestuin asiasta…
En tiedä miten sydän reagoi bentsoihin, mutta aivotoiminnalle ne eivät tee hyvää.

ymmärrän huolesi. Kun on syönyt bentsoa tuntuu siitä irrottautuminen hankalalta. On sekä fyysinen että psyykkinen riippuvuus. Ja ymmärrän huolesi siitä, että lääkkeet evätään. Kuten Sylvia kirjoittikin, se on tosi ristiriitainen juttu… minä päädyin lääkärin kanssa pohtimaan, onko bentso mulle se paras lääke. Bentson lisäksi olen syönyt serotoniini lääkettä. Tämä serotoniinilääke vaihdettiin hieman erilaiseen ja kun se saatiin vaihdettua, niin aloitettiin bentson pudotus. Se on tehty todella pikkuhiljaa. 1/4 osa tabletti pois noin 2 kuukauden aikana. Mutta lääkäri sanoi, että jollen olisi ollut aktiivinen ja alkanut oikeasti osoittaa alkoholin vähentämistä, ne oltaisiin otettu pois… sanoin kyllä lääkärille, että pelkään pudottaa bentsot pois, koska pelkään, että oloni huononee ja masennus syvenee.

Oletko ajatellut, että hakisit apua muualta kuin lääkäriltä? Siis sellaiselta taholta, joka ei puutu sun lääkitykseen? Syötkö bentsoa paljon ja onko sen käyttö hallinnassa? Ei tartte vastata, jollet halua. Bentsoja väärinkäytetään myös ja siinä on sitten omat riskinsä. Aivoille ei niiden yhdistelmä ole vaan hyvä :frowning:

Kun juo niin bentsot ei pääse vaikuttamaan kunnolla, sillä alkoholi minusta kumoaa lääkkeen hoitavaa tehoa.

Jos et syö isoa määrää ja pitkäaikaisesti, asia ei ole varmaaan ”niin” vakava. Muussa tapauksessa pitää ajatella mitä haluaa. Oma terveys on tärkeä juttu… ja silloin on valittava bentsojen ja alkoholin välillä. En nyt tiedä kuinka paljon alkoholia kulutat, mutta vähentäminen auttaisi siten, että sulle määrätty lääke saisi vaikuttaa paremmin. Alkoholi väsyttää ja minusta ainakin syvensi omaa masennustani. Vähentäminen onnistuu esimerkiksi tänne kirjoittamalla ja saamalla vertaistukea tai sitten kartoitat muita apukeinoja. Itse koin tärkeäksi terveyskeskuksen kokemusasiantuntijan. Hän ottaa vastaan anonyymina, ei tee muistiinpanoja tai ota lääkitystä pois. Suosittelen! Apua varmasti saat jos on motivaatiota!

Tsemppiä.

Tuli sama viesti kaksi kertaa, joten poistan toisen. :smiley: