Miten voi saada bentsoreseptin jos on päihdeongelma? Oon lukenut ja kuullut monia tapauksia joissa on resepti. Mulla oli joskus Opamox resepti, mut se vanheni. Ainakin hoitoon sitoutumista varmaan edellyttää.
Minkä vuoksi sun sitten pitäisi saada bentso resepti, jos ongelmia on jo ennestään?
Voihan sen saada, toki riippuu lääkäristä. Mä oon käyttänyt 15 vuotta bentsoja ja joskus tiedoissa pyöri päihdeongelmakin. Nyt Stilnoct ja Temesta käytössä. Luulen, että uusille potilaille määrätään tiukemmin nykyään.
Tosi paljon riippuu lääkäristä mutta eihän se voi olla pelkästään esteenä tarpeelliselle lääkkeelle jos on päihdetaustaa. Vaatii, että osoittaa lääkärille olevansa luottamuksen arvoinen jos hänellä on epäilyksiä.
Mikäli Opamox reseptistä ei ole mahdottoman kauan aikaa niin on ihan realistista voida saada se takaisin edelliseltä lääkäriltä kuka sitä on aiemmin kirjoittanut. Oli se sitten edellinen lääkäri tai uusi, niin kannattaa perustella hyvin, että miksi kyseisen (tai jonkun muun) reseptin tarvitset. Ylläpitääkö se esim työkykyä, vaikuttaako huomattavasti arjesta selviytymiseen, parantaako unta jne…
Kuten totesitkin, niin hoitoon sitoutumista moni lääkäri varmasti vaatii ja ettei ylimääräisiä reseptejä ala tippua muualta, ja yleensä lääkärille tuo turvaa ja luottoa iteroitu resepti. Tällöin käyttö pysyy jollain tapaa hallinnassa. Minun kokemuksesta kun olen sitä iterointia itse ehdottanut, niin lääkäri on tästä ollut vain iloinen.
Kyllähän lääkärien kanssa voi asioista neuvotella. Selittää tilanteensa asiallisesti. Harva lääkäri tietentahtoen potilastaan esim. työkyvyttömyyteen ajaa, jos lääkityksellä on perusteet. Jos ei yhteistyökykyä löydy, niin toisen lekurin pakeille. Kyllä itse ainakin sain takavuosina aina reseptin, vaikka taustalla on esim. käry huumeratista. Esittää asiansa vaan selkeästi ja asiallisesti