Eli mielipiteitä Bentsojen vahvuuksista voi kirjoittaa tämän topikin alle…
Tässä omia kokemuksia:
Xanor hiukan kovempi kuin Rivatril (sama annos)
Diapamia tarvitaan 15mg vastaamaan 1mg Xanor
Stella nappi vastaa 1mg Xanor mutta vaikutus kestää vain pari tuntia
Opamox 30mg vastaa 10mg Pamia
tehoistahan on kyse?? mitkä tehot vaikuttaa siltä että haluut vaan vetää bentsoja viihteeseen ja sit huomaat joku päivä että oot puukottanut parhaas kaveris bentsokännis ni en vitussa anna sul mitään vinkkejä.
Tässä oli tarkoitus tehdä jonkunlainen eri bentsojen vastaavuus “taulukko” koska eri bentsoja ei voi mg.jen perusteella verrata suoraan toisiinsa. Bentso.org löytyy yksi ekvivalentti taulukko… Mutta olis hyvä saada käyttäjien omista kokemuksista koottu Suomalainen taulukko aikaan jolla voisi verrata aineita toisiinsa?
Itselleni aina määrätty ainoastaan xanoria rauhoittavista (tenoxit ja muut vastaavat poislukien.) Eikä se enää toimi mitenkään muuten, kuin pitämään pään kasassa ja jos ottaa vaikka 10mg, niin tulee vaan huonompi olo tavallaan ja sit on morkkis päällä. Saanut tiputettua 3-4mg/pv->0-1.5mg/pv puolessa vuodessa. Rivatrill toimii taas ihan törkeän hyvin ihan huomaa selvästi 2mg vaikutuksen.
Eri ihmisillä toimii eri benet eri tavalla… Joten ei tästä sellaista vertailua saa mikä olisi paras bentso. Itse esim. en pidä kakkosen rivoista tai santuista koska tekevät olon agressiiviseksi, eivätkä poista itseltäni ahdistusta… Taulukot virallisesta “toimivuudesta” löytyvät kyllä, mutta itse en niitä allekirjoita…
Dr. Ashtonin taulukko ei muuten välttämättä pidä paikkaansa, tässä muutama ekvivalentti annos verrattuna 10mg diapam.
On muuten eri lähteillä hyvin erit näkemykset: drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=82696
Offia ihan täysin, mut samaiselta sivulta löytyi särkylääkkeisiin verrattuna morfiiniin teholtaan, tai joku ainakin kyseisessä linkissä näin mainitsi, itse en sitä löytänyt, mutta vastaavan tällaisen http://en.wikipedia.org/wiki/Opioid_comparison
aika yksilöllisiä mut esim xanos voi olla voimakkaampi ku diapam mut diapam toimii montakertaa pidempään joten xanoria joutuu ottaa vähemmän mut useammin… itellä ainakin diapam 10mg toimii paremmin ku xanor 1mg.
Alpratsolaami nyt vain sattuu olemaan puoliintumisajaltaan pisimpiä bentsoja, kun diatsepaami taas keskitasoa. Kaikki on toki yksilöllistä mutta alpratsolaami farmakologisesti kestää kauiten kehossa, eri asia onkin sitten tunteeko sitä mitenkään.
Xanor myös aiheuttaa kierteen jossa se lisää ahdistusta. Olen itse oikein onnellinen että lopetin santut 3mg/pv kokonaan. Samoin dorkajumit. Eipä se lopettaminen kuitenkaan NIIN kamalaa ollut. Kuudesosa annoksesta pois… Kärsit 5pv ja pudotat pameja päälle… Motivaatio…
Ennen rakastin teloja, enää en! Niin se elimistö muuttuu, ne tekee mut vain agressiiviseksi. Ainoa keino olisi syödä santtuja ja pameja tai kumeja…
Oon kyl ymmärtäny tän asian vähän niin, että homma ei välttämättä oo kiinni siit puoliintumisajasta pelkästään, vaan lähinnä siitä et kuinka keskushermosto palautuu. Ainakin tää tohtori ashtoni näin väittää, en kyllä tiedä mahtaako olla oikeassa. Eli jos lopetat ns seinään pidemmän käytön niin siitä vois saada sen mukaan pysyvän aivovaurion.
Hommahan periaatteessa toimii niin, että aivojen glutamaattijärjestelmä menee yliaktiiviselle kierrosluvulle ja se vapauttaa sinne gabaan mihin betnsotkin vaikuttavat niin järkyttävän, määrän sitä glutamaattia, joka voi tehdä oikeesti vauriota keskushermostolle.