Bentsojen lopetus sekakäytön lopetuksen lisäksi. Neuvoja?

Eli olen kuntoutuksessa ja takana 10 v hallitsematonta alkon ja lisäksi säännöllinen Xanor / pami lääkitys.

Viimeiset 5 vuotta totaalista sekakäyttöä, viimeinen vuosi Lyrica, subu, viina, bentsot ja piri jos sattui olemaan ok laatuista. Subua käytin onneksi vain 3kk. Piikityksen sain edellisessä hoidossa lopetettua.

Mutta lääkitys nyt 15 vrk selvänä olon jälkeen. 30mg diapam ( se on pysynyt apteekkisopimuksen takia tuossa koko vuoden) 5 mg cipralex 300mg Absenor ( voiko tuo aiheuttaa munuaiskipua? tai auttaako tässä, koska lääkäri määräsi sen lyrican vieroitukseen.) ja 25mg ketipinor.

Pyrin menemään mahd vähillä lääkkeillä mutta olo on “aika” tuskaisa vaikea osallistua hoitolaitokseni ryhmiin. Ja tiputusvauhti on 5mg viikossa. Pami. 17v yhteensä bentsoja takana. Alkoi LSD psykoosin aiheuttaman depersonalisaation hoitoon. Tuli poltettua savuja tripin aikana ja olin 16vuotias. 1997 600 mikron aurinko. Kadun.

Niin olisiko jokin tukilääke? Lääkäri käy vain kerran viikossa? Auttaisiko Zyprexa/ Buspar/ jokin mielentasaaja?Jokin muu kuin Cipralex sitä mennyt 10v? Mikä olisi ahdistukseen paras ssri/snri/dnri?

Ja kun tää saamarin paikka ei anna käyttää luontaistuotteita. Esim. 5 htp, L tyrosiini asetyylikoliini, L-teaniini , lisäksi minulla on noopeptiä ja pirasetaamia mikä auttaisi. Ehkä joudun salakuljettamaan mut sit katoaa hoidolta pohjaa.

Moips. :smiley:

Henk.koht kokemusta mulla ei ole Lyricavieroituksesta, mutta voisin hyvin kuvitellakin Absenoria (Deprakine ehkäpä tutummin) käytettävän apuna siihen. Molemmathan ovat epilepsialääkkeitä alunperin. Noiden kemiasta en ymmärrä sen syvällisemmin, mutta on täällä niitäkin, jotka ymmärtävät. Maallikon korvaan kuulostaa ihan järkeenkäypältä, että se Deprakine saattaa helpottaa jotenkin niitä Lyricaviekkareita, jos ei nyt täysin niitä pois veisikään.

Pakkausselosteessa tosta Deprakinesta mainitaan kyllä munuaistulehduksista ja munuaisten vajaatoiminnasta, mutta eivät ole sivuvaikutuksia sieltä yleisimmästä päästä. Missä kohtaa sulla sitä kipua on? Ylävatsakipu tossa on mainittu yleisenä haittavaikutuksena.

Se, että mikä on ahdistukseen paras SSRI, on vaikea sanoa. Niin yksilöllisiä juttuja. Mulla on ollut Paroxetin paras siihen, mutta harmikseni olin allerginen, niin se lopetettiin. SNRI-lääkkeitä mä henk. koht pidän hieman kyseenalasina vaihtoehtoina ahdistuksen hoitoon, koska noradrenaliinin tuotantoon vaikuttavat lääkkeet pistävät niin ylikierroksille, ainakin mut, ja on täällä muitakin, joilla on samat kokemukset. :open_mouth: Voihan olla, että siitä Cipralexista yksinkertaisesti on lähtenyt teho, kun olet niin kauan sitä käyttänyt, jolloin vaihto toiseen SSRI-lääkkeeseen voi olla ihan paikallaan.

Ja niistä mielialantasaajista, niin riippuu sun oireistasi, ts. mihin mielestäsi tarvitset mielialantasaajaa? :confused: Harvemmin ne mielialaa tasoittavat ihmisellä, joka ei kärsi biposta ensinkään. Zyprexa ja Buspar eivät ole mielialantasaajia, Buspar on ahdistukseen kehitelty lääke ja kuulemani mukaan melko turhaa kamaa. Omakohtaista kokemusta ei tosin löydy. Toki sä voit sitä testata, kun edelleenkin nämä lääkejutut on niin henkilöstä kiinni, että mikä toimii.

Zyprexa taasen on neurolepti, mutta joo, tiedän, että lekurit sitä mielellään tasaajana käyttävätkin. Kyllä se tasaa aivotoiminnan olemattomiin ja tunteet pois. :unamused: Neuroleptejä en suosittele kellekään, ellei ole ihan aikuisten oikeasti niiden tarpeessa, psykoosin partaalla. Zyprexa kun ei ole edes sieltä miedoimmasta päästä.

^^ SSRI:t tai SNRI:t ovat oman kokemukseni mukaan aivan paskoja lääkkeitä ahdistukseen, ts. pahentavat vain oloa, mutta toki niitäkin voi kokeilla ja jos taustalla on selkeää masennusta, noista voi olla suurtakin hyötyä. Mulla tosin on bipo, joka tekee sitä, että perusmasislääkkeet eivät mulle sovi.

Busparista en ole kuullut kenenkään sanovan mitään hyvää. Omakohtaista kokemusta ei ole. Kuten Nnaana sanoikin, niin Zyprexaa, tai ylipäätään neuroleptejä, ei kannata popsia, ellei niille ole oikeaa tarvetta, eli selkeää psykoottisuutta. Toki joku ei-psykoottinenkin tapaus saattaa kokea hyötyä ko. lääkeryhmästä, mutta noilla roippeilla on sen verran vaikeita haittavaikutuksia, siis ihan fyysisiäkin, että niitä ei huolisi vedellä ihan jokaiseen pikku-unettomuuteen tai mielialaheittelyyn, vaikka kupolin kuntoa ne tuntuisivatkin parantavan.

Hmm… Mulle tuli mieleen Valdoxan(agomelatiini). Itselleni seKIN oli ihan turha lääke; ei sanonut juuta, eikä jaata päänuppiini(Siinä mielessä toki parempi, kuin esim. jokin SSRI, joka sekoitti kaiken :mrgreen: :laughing: ), mutta maksa-arvoni kyseinen troppi nosti raketin lailla, joten se oli sen vuoksi lopetettava kiireesti, kun eipä siitä mitään hyötyäkään ollut. Olen kuitenkin kuullut juttua, että Valdoxan saattaisi joillakuilla auttaa masennuksen lisäksi myös ahdistuneisuuteen. Se kun ei pistä serotoniinin ja noradrenaliinin eritystä niin koville kierroksille, kuin nuo tavallisimmat mielipidelääkkeet. Säännöllistä maksa-arvojen seurantaa Valdoxanin käyttö kuitenkin vaatii, ainakin lääkkeen aloitusvaiheessa. Itselläni toki maksa-arvojen nousuun saattoi vaikuttaa aika hitosti se, että dokailin yhdessä Valdoxanin kanssa, mutta sulla tuota ongelmaa ei kait pitäisi olla, jos olet vieroittautumassa alkosta muiden substanssien ohella.

Kuten olen aikaisemmin kertonut meikä söi Lyrikaa 3*3 600Mg pari vuotta ja Tramalia 400Mg per päivä, sitten sanoi neurologi että lopeta kun ne ei auta, löi käteen pussin jossa oli 4kpl 150Mg teemuja .Tramalit sain lopettaa seinään, oli mielenkiintoinen viikko edessä. Ilman psykiatrin kirjoittamia pameja ja teemuja en olisi tässä. Paskaahan se lopetus on mutta voi siittäkin selvitä hengissä.

^ 150 mg:n Teemuja :laughing: :astonished: ? Minä luulin, että niitä on vain nollakakkosia ja nollanelosia :wink: .

Haloo nyt taas muutenkin :unamused: . Sä tarvitset sun lääkityksesi sairauden hoitoon ja helppohan se on lopetella vaikka mitä, jos voi suoraan lennosta siirtyä parempiin roippeisiin :wink: . Aloittajalla käsittääkseni on tarkoituksena vieroittautua ihan kaikesta roinasta, eikä hänellä ole lääkinnällistä tarvetta PKV-lääkkeille. Eipä siis kovin hyvä idea ehdotella Pameja ja Teemuja, kun benzot ja bupre taisivat olla juuri ongelmana, josta olisi tarkoitus päästä eroon :unamused: .

Mullekin katkolekuri meinasi noita määrätä Lyrica-viekkareihin, mutta en ottanut vastaan kun ei antanut mun ensin tsekata Pharmacasta, että mitä hittoja ne on (eikä kyllä ollut tarvettakaan silloin, kun en ollut Lyricasta fyysisesti vielä riippuvainen). Tosin luottamus siihen meni siinä vaiheessa kun väitti Lyricaa neuroleptiksi ja ihmetteli, kun sitä syön mutten suostunut Absenoria ottamaan. Siihen vastasin vain, ettei ole tapanani syödä tuntemattomia lääkkeitä. Itse ottaisin tuon pois arsenaalista ja lisäisin tilapäisesti bentsojen määrää, jos on oikeasti tarpeen. Unettomuuteen mulla oli kanssa vain 25-100mg Ketipinoria, vaikka siviilissä menee Stilnoct 10mg ja puhelimessa lupailivat Tenoxia. En suostunut tuota Ketipinoriakaan ekaan viikkoon syömään ja sitten kun söin enkä nukkunut silläkään niin lähdin vittuun sieltä katkolta.

Niin, jos tässä haettiin jotakin korvaavaa lääkettä benzoille, niin sellaista ei ole olemassakaan. Ei ainakaan mitään sellaista, jonka kanssa ei mentäisi vain ojasta allikkoon. Ne on vain tiputeltava pois ajan kanssa, ei siinä muu auta. Tiputusaikataulua voisi kyllä hidastaa, mikäli se tuntuu turhan nopealta, sillä maltti on todellakin valttia näissä hommeleissa, ts. takapakkia tulee paljon helpommin, jos benzot ajetaan alas liian vauhdilla ja reflat pääsevät iskemään kimppuun aivan täydellä voimalla :neutral_face: . Laitoksessa tosin voi olla hankalaa itse vaikuttaa siihen tiputusaikatauluun. Kyllähän näitä tapauksia riittää, että benzot ajatetaan HC-käyttäjiltäkin nolliin 2:n viikon laitoskatkolla, enkä tiedä pitäisikö tuolle touhulle itkeä vai nauraa :cry: :laughing: . Siinähän ehtii vasta päästä kunnolla reflojen makuun, kun sairaalan portit kolahtavat takana kiinni :imp: .

Kiitos asiallisista vastauksista! Ollut kyllä rankkaa pahin ollut keskittymishäiriöt Sekä de personalisaatio. Ja ylikierroksilla käyminen ja että en saa unta. minulle meinattiin laittaa serenase 1mg mutta rytmihäiriö taipumuksen vuoksi lääkäri perui. Tilalle buspar kun pyysin ja täysin pää ja lääke. Pahensi vain. Mut absenor auttoi. Se tosin teki jotain vatsaoireita ja täältä kun labraan ei pääse. Vieraspaikkakuntalainen. lääkäri tulee tunnin päästä. taas pitäisi tiputtaa 5mg eN nyt suostu. Ja todella outo. Minulla menee tutuon sinisen tilalla 2x5mg Pami tuntuu että ei vaikuta kuten 1x 10mg.?? Onko todettu että imeytyy eritavalla? lyrica reeflat ja ennen kaikkea subu ja viina voiton puolella. mutta nää ihmeolot. 20mg päivässä ei riitä millään kun takana 15 vuotta . Auttaako vanhat trisykliset? Esim triptyl doxal?? jokin tukilääke “pakko” saada.

^ Kyllähän ne jotkut ihan pokkana sanovat, että femman Pamit vaikuttaisivat heikommin, kuin kympin, vaikka siis annostuskin olisi sama, eli voi olla, että noiden imeytymisessä on tosiaan eroja :confused: . Itse en tosin muistaakseni ole huomannut mitään eroa, mutta se onkin vain oma kokemukseni. Eikö sitä Absenoria voi jatkaa kuitenkin, jos se auttoi, vai olivatko sivuoireet liian pahat? Nopeastihan ne viina-, Subu- ja Lyrica-reflat loppuvatkin verrattuna pitkäaikaiseen benzojen käyttöön. Benzoistahan ne pahimmat ja pitkällisimmät olot tulevatkin. Doxal voisi kyllä nukuttaa, mutta muuten en tiedä, olisiko noista trisyklisistä(kin) enemmän haittaa, kuin hyötyä. Toki niitä kokeilla kannattaa, jos suostuvat niitä siellä sulle antamaan ja jos olosi on niin hirveä, että olet valmis kokeilemaan mitä tahansa. Saahan nuo katkaistua sitten ihan alkuunsa, jos vain pahentavat vointiasi. Jos sulle ei Serenase sopinut, niin miten olisi ihan Ketipinor? Selkeästi kevyempää tavaraa kuitenkin, mutta voisi auttaa nukkumaan ja rauhoittumaan. Vai onko se jo kokeiltu?

Voimia :slight_smile: .

nyt annos 15 mg ja ahdistuksissa mennään. Haen buranaakin hammaskipuun kun se jotenkin helpottaa oloa, samoin vihreä tee. Kahvin olen jättänyt. Jeps. Tuo tuttu ja turvallinen yleislääke ketipinor sieltä tuli. Absenor auttoi selkeästi paremmin, eikä väsyttänyt. Mutta on tääkin tuska sata kertaa parempaa kuin herätä jostain luukusta krapulassa ja miettiä mistä saa rahat subuun ja onko bentsoja. Subureflat alkaa olla ohi! :bulb: Mutta…poissaolon tunne ja keskittyminen totaalinen katoaminen, unohtelu ja pelkotilat tulleet tilalle. Ja tosiaan nyt parempi olla ilman adhd lääkitystä vaikka on mustaa valkoisella. JOS haluan bentsot pois. Sanokaa jotain hyvää elämästä bentsojen jälkeen? Libido kasvaa? Luovuus?Ahdistus? :unamused: