Bentso vieroitusoireita?

Itse just vedin pamikuurin 2kk 30mg->15mg pv, kunnes pamit loppuivat ja otin vain 1-2 tbl päivässä muutaman päivän ajan. Sitten kun kokonaan lopetin, tuli psykoottisia oireita pari päivää, sekä lievää ahdistuneisuutta.

Muutama vuosi sitten, kun lopetin lääkkeet (Deprakine+Opamox+Tenox)seinään (dorka) niin maniaa pukkasi päälle ja kannabiksen hieman sen jälkeen lopetettuani puhkesi kunnon psykoosi sitten.

Huom. olen käyttänyt kannabista hieman enemmän kuin tavallista pamikuurin aikana, koska lopetin juomisen kokonaan ja pameilla himmailin pahimpia oloja pois… Hitit auttaa pahimpiin oloihin, vainoihin ja uneen syön 3-6mg Melatoniinia tarvittaessa + Ataraxeja mulla on muutama tuolla.

Nyt kun lukenut tätä threadia nii joo…bentso reflathan ne. Pitää viel käydä varmistaa ettei oo hiviä ettei tuu kokonaan hulluksi.

On kyllä…kyl mä ja vitun kuuma. Suakeli. Sori tästä köppöisestä ulosannista mut joo.

Bxz

Minä lopetin bentsot neljässä viikossa pois laitoksessa ja tuli ihan samat oireet kuin yllä kirjoitettiin ja myös oksentelua ja kaikkea muuta paskaa ja nyt kun olen 7kk…tta ollut ilman niin nyt olen vaan kotona ja jumitan telkkaria ja jos liikun jossain niin jännitän ihan liikaa eli paniikkihäiriö on jäänyt päälle ja ahdistus kun nukun parikertaa päivässä, niin minä en nyt näe muuta vaihtoehtoa kuin mennä lekurille ja puhua pienen määrän että pääsen edes kämpästä ulos.

Zx

Lopetin bentsot aikoinaan vähitellen kotioloissa, vaikka lääkärit alunperin väittivät, etten niitä pysty kotona lopettamaan. Oli tosi hidas lopetustahti, joten fyysisiä refloja ei pahemmin tullut. Sen sijaan tuli sellainen päänsisäinen hermostuneisuus, eli kaikissa sosiaalisissa tilanteissa olin tosi hermostunut ja tuntui siltä kuin olisi miljoona ajatusta päässä. Ja olin siis lihaskramppeihin bentsoja käyttänyt, joten noi oireet olivat täysin uusia mulle. Kesti monta kuukautta ennen kuin ne helpotti edes vähän ja jäi sellainen sosiaalisten tilanteiden jännitys ennen kuin sit aloitettiin bentsot uudestaan. Lääkärit jotenkin ohittivat noi oireet sanomalla, että totuttelin vain olemaan selvinpäin ja aivot vaatii aikaa, muttei se lohduttanut, kun olo oli niin hirveä koko ajan.

Rwq

Konttailla saanko kysyä onko sinulla nyt joku rauhoittava lääkitys ja mitä muuta paskaa olet kokenut bentsojen kanssa?
Sinulta tulee ihan fiksua tekstiä, kaikki mitä olet kirjoittanut oireista ja muusta niin kuulostaa erittäin tutulta.
Minä en näe nyt muuta kuin pyytää lekurilta pienen määrän bentsoja koska en liiku nykyään missään ja olen neljän seinän sisällä ja jumitan telkkaria ja nukun ainakin kerran päivässä, välillä enemmän ja sitten kun liikun ja on ihmisiä niin jännitän kaikkea ihan liikaa ja en uskalla puhua normisti ihmisten kanssa eli paniikkihäiriö on jäänyt päälle siitä kun lopetin ne.
Nyt toivon vain että se lekuri ymmärtäisi mitä sanon koska en muuten pääse eteenpäin elämässä. Pikkuhiljaa alkaa päänuppi hajoilee.

Vcx

Oli kyllä päräyttävin kokemus missä olen ikinä ollut :smiling_imp: Nykyään olen vaan kotona enkä liiku oikestaan yhtään mihinkään ja jos jossain liikun niin jännitän ihan liikaa kun juttelen jonkun kanssa, eli jotain panikointia ja jännittämistä on jäänyt niistä päälle :neutral_face: Ei se auta kuin nyt vaan mennä lekurille että asia saataisiin joskus korjattua koska pää tässä alkaa pikkuhiljaa hajoilemaan tähän jumittamiseen ja olemiseen ja nukkumiseen… Sen voi kyllä sanoa että oli se varmaan elämäni rankin ja kuumottavin kokemus minkä mitä olen ikinä nänhyt ja jos tarvitsee niitä vielä alkaa syömään niin ei tulisi mieleenikään että käyttäisin niitä mitenkään väärin, oli se sen verta sairas ja opettavainen matka. :sunglasses:

!

Laitan tän tekstini tänne, kun en tiedä, minne kirjoittaisin tän (siis lääkärin määräämänä ahdistuneisuushäiriöni hoidon takia oon nyt ilmeisesti tullu riippuvaiseksi ns. normiannoksesta, jos niin voi sanoa näiden lääkkeiden kans)… eli, onko täällä langoilla/palstalla tällä hetkellä betsojen vähentämistä/lopettamista harkitsevia? Ois hyvä saada vertaistukea, kun yritän nyt saada vähenemään (psykiatrin suosituksesta) Oxamin/Opamox-lääkettä, jota oon joutunut syömään pian 3v. Mulla on mennyt nyt n.60mg/vrk viimeisen puoli vuotta, välillä joinakin päivinä, kun on saanut olla vain kotona/ei erityisempää stressiä, oon pärjännyt 45mg/vrk. Onko kukaan ottanut vain puolikkaita annoksia eli 15mg:sta puolet, 7,5mg? Mulla käytössä siis puolikkaita, nyt joutunut ottaan puolikkaita jo sen 8kertaa/vrk eli Yht.60mg. Miten ootte saaneet kotioloissa väheneen bentsojen syönnin? Mulle olis tärkeää saada kotona vieroitus/vöhennys. Onko kukaan kokeillut vieroitusta tai vähentämistä toisella bentsolla, siis pitkäaikaisella bentsolla ensin lopettaan lyhytvaikutteinen bentso ja sitten pikkuhiljaa lopetetettu pitkäaikainen bentso? Mulla ollut jo nyt paniikkioireita, jos välillä oon saanut pudotettua Oxaminin eli lyhytvaikutteisen bentson takaisin tuohon 45mg:aan (eli n.6puolikasta 7,5mg:sta/vrk). Aamukahvista en ole pystyny luopumaan, vaikka aamupäivät olleet ahdistavimpia. Masennuslääkkeitä eli ssri-lääkkeitä en ole uskaltanut aloittaa, kun muutenkin välillä täysin sietämätön ahdistus…pelottaa masennuslääkkeiden alussa, kun ahdistus voi lisääntyä kuten pari kertaa oon yrittänyt aloittaa mas.lääkkeen, mutten ole pystynyt muutamaa päivää kauemmin jatkaan, kun niin kamalia oloja, ahdistusta ja sähköiskutuntemuksia.

Hei!

Mulla kans onnistui poistaa muutama vuosi sitten opamox-riippuvuus siirtymällä diapamiin ja sitä sitten pitkäkestoinen kun on, niin vähin erin pienentään annosta kun keho rauhoittui.

Tsemppiä kyllä niistä irti pääsee jos muuten on kunnossa!

vähän sivuten bentsoja kysyisin miten pitkään pitää olla juomatta (kuukausia vuosia ?), että osaa kärsiä ilman opamoxia krapulan ? tuli joskus enemmän dokailtua ja siitä lähti kierre, että isompia rapuloita mahdoton selvitä ilman opamoxia. Sekaisin ei ole tullut vedettyä tahallaan ikinä eikä aikomustakaan ole pelleillä näitten kanssa.

Hyvä kysymys, mulle tullut sama tapa (pakostakin)? :confused:

Tuo selvinnee vain kokeilemalla, mutta suosittelen ainakin vuoden taukoa. Välttämättä et kestä enää koskaan krapulaasi ilman benzoja, kun kerran olet tuolle tielle lähtenyt :mrgreen: . Se on tosiaan niin, että pidemmän juomatauon jälkeen krapula saattaakin olla vielä hurjempi, kuin se oli säännöllisempää dokailua harrastaessa. Tosin tuo saattaa mennä toisinpäinkin, että tauon jälkeen saat vain kevyen kohmelon, josta selviää helposti päänsärkylääkkeellä ja yön ylitse nukkumalla. Pidemmän tauon jälkeen juominen voi myös lipsahtaa rajummin lapasesta, kun on kärvistellyt pitkään kuivin suin ja toleranssikin on laskenut. Toisaalta juominen saattaa pysyä tauon jälkeen(ainakin kertaluontoisesti) aiempaa paremmin hanskassa, kun on saanut hieman pidempään miettiä ja katsella maailmaa selvällä päällä. Mene ja tiedä. Se voi olla, mutta voipi se olla olemattakin :wink: .