Bentso vieroitusoireita?

Pakko kysellä täälläkin kun on sen verran kummallinen olo päällä… Kuukauden verran viihteilin kaikenlaisilla napeilla (Tramal, Xanor, Panacod, Opamox jne.) mitä tuli saatua ja hamstrattua varastoon. Aiemmin pelkästään alkoholia tullut nautittua vuosikaudet. Päivät normaalisti töissä ja heti kotiin päästyä jotain alle, joka päivä ja vain iltaisin. Viime perjantaina tuli ns. stoppi 600mg tramalin ja kuohuviinin kera, ylöshän ne tuli ja sen jälkeen ei ole maistunut kun pieni määrä Opamoxia rauhoittamaan alkuviikon ajan.

Eli ihan amatööritouhua, mutta yllätyksenä tuli tämä olotila, joka jatkuu edelleen. Tiistaina ja keskiviikkona töissä tuli poissaolo-kohtauksia, niin että piti lähteä jonkin tekosyyn vuoksi pois. Nyt ei jaksanut enää töihinkään, ruoka ei maistu ja vatsassa kiertää. Välillä paleltaa ja kaikki tuntuu epätodelliselta, kädet tärisee. Tätäkö se nyt sitten on ja miten pitkään mahtaa jatkua? Käynyt useaan kertaan mielessä vetää loput napit wc:stä alas. Kannattaako tähän enää ottaa pientäkään määrää “loiventamaan” jotain vai kärsiä suosiolla pois ja miettiä päihteidenkäyttöpolitiikka uusiksi?

Menikö näitä lääkkeitä päivittäin ja millaisilla annoksilla? Jos annokset ovat olleet isoja noissa benzoissa, niin hyvinkin voi viekkareita pukata tuollaisen äkkilopetuksen jälkeen, mutta voin lohduttaa sen verran, että ne tuskin kestävät kauaa, koska on kyse noinkin lyhytaikaisesta käytöstä ja lyhytvaikutteisista benzoista. Nuo olot kyllä varmasti, ainakin osittain, johtuvat niistä oppareista, joita popsit, etenkin, jos niitä meni päivittäin ja suurilla annoksilla. Kuukaudessa tuon pitäisi olla viimeistään ohi, siis fyysisen puolen. Toivottavasti sinulle ei jää sitä psyykkistä himoa aineisiin. Vaikka nyt tuntuisikin siltä, että ei enää ikinä, niin myöhemmin saattaa alkaa kovastikin tehdä mieli, kun on kerran makuun päässyt. Kehoittaisin kuitenkin pitämään sitä Opamoxia varalla, jos olo menee aivan kauheaksi, mutta vain lääkkeeksi sitten :wink: .

Mitenkäs sen alkoholin laita on nyt, kun puhuit, että sitä tissuttelua on pitkäänkin jatkunut? Jos jätit alkonkin kerralla, niin nuo olot voivat olla ihan niitäkin vieroitusoireita. Alkoholista vasta hirveät vieroitusoireet tulevatkin, tosin ne akuutit eivät kestä kovin pitkään.

Älkää ihmiset leikkikö niiden benzojen kanssa! Se on salakavala koukku, voi kestää loppuelämän ja siitä on viihde kaukana. Oppareistakin pääsee helpommin eroon kuin benzoista IMO. Teitä on varoitettu, mutta kuuroille korville se tuntuu aina menevän :frowning: .

Alkoholista ei tässä ole kysymys kun sitä on mennyt vain viikonloppuisin ja nykyään aina vain vähemmän. Tuohon listaan lisätään vielä rivat ja tenoxit, niin kaikenlaista sitä on kuukauden sisään mennytkin ja tosiaan joka ilta. Annokset ei mitenkään suuria, tuo 600mg tramalia oli maksimi.

Ei kyllä ole pelkoa, että sama jatkuisi kun tästä selviää. Todella harvoin jotain pientä jos haluaa rentoutua. Taka-ajatuksena tässä oli ehkä vähentää vain saunakaljojen nauttimista ja niistä kertyviä kaloreita, mutta meni ns. yli :unamused:
Nihkeä olo kyllä ja kuudetta päivää jatkuu, voi vain kuvitella mitä se on pidempään ja enemmän käyttäneillä…

Tsemppiä ja kyllä se siitä :slight_smile: . Jos kuudes päivä on menossa, niin en usko, että olosi enää ainakaan kovasti tuosta huonommaksi muuttuu. Noilla kohdin se yleensä pahimmillaan on, mutta tietysti se lopullinen normalisoituminen ottaa vielä aikansa.

Kuullostaa ihan viekkareilta suosittelen loivennusta pienillä annoksilla benzoja. Parissa viikossa varmaan menee ohi pahimmat olot, en mee vannoo ettei kestäis kauemminkin.

Ei tätä nyt kahta viikkoa jaksa, hitto vie?

Kyllä mä sanoisin, että siinä viikon kohdalla se paska olo saavuttaa huippunsa, eli olet jo voiton puolella, vaikka kuten aiemminkin sanoin, niin se kunnon normalisoituminen kestää vielä senkin jälkeen. Sulla siinä ei pitäisi kovin kauaa mennä, koska tuo putki oli niin lyhyt. Pitkään, siis tarkoitan todella pitkään, käyttäneillä se kestää jopa useita vuosia. Benzoa naamaan pieninä annoksina sitten, jos tuntuu siltä, että nyt helvetti repeää, mutta niitäkin koko ajan vähentäen toki.

Edittiä vielä: Kaikkihan on toki yksilöllistä, mutta tämä oli tällainen suuntaa antava sepustus multa. Kerrohan jatkossakin kuulumisia, että mihin suuntaan olo kehittyi. Mua nimenomaan kiinnostavat eri ihmisten kokemukset, koska aineet vaikuttavat niin eri tavoin eri ihmisiin ja vieroitusoireetkin ovat erilaisia ihmisestä riippuen.

Kuulostaa tosiaankin benzoviekkareilta jossa mukana myös tramalin aiheuttamaa heikotusta. Uskoisin olojen korjaantuvan suht hyvin 2-3 viikon kuluessa mikäli lopetat tasan nyt kaikkien nappien syönnin ja et juo alkoholia lainkaan.
Ei kannata tosiaankaan leikkiä benzojen kanssa. Minäkin ymmärsin sen vasta kunnolla kun niistä vierottauduin. Infernaalisen paska olo kesti yli puoli vuotta. Tuli välillä hieman äitiä ikävä :imp:

:smiley: :smiley:

Menevät viekkarit ohi. Olen itse lopettanut vuosien käytön joka oli pitkään santtuja 3mg/pv (dormarit & pamit). Pudotin kuudesosan ja olin 2vkoa erittäin lievissä viekkareissa. Tosin ensin vaihdoin depotteihin ja nopeaa meni aina rinnalla. Enää en santtuja s yö, eivät aiheuta kuin pienilläkin määrillä agressiivisuutta ja ahdistusta. Lopulta pystyin syömään kerralla useita kymmeniä millejä kerralla enkä edes päihtynyt (+ alkoholit, pilvet yms. lääkkeet). Tämän vuoksi aloin vähentämään käyttöä. Mikään määrä ei vie ahdistusta ja lääke vain lisää sitä entisestään… Ottaa tai ei ota. Pameja meni ylimääräinen 10mg tuon tähden (3*kybä/pv), mutta pudotin samalla sitäkin… Pamien pudottaminen itselle oli lastenleikkiä, kuten bubrenkin… Kunnes, se annos on alle kolmasosa aloitetusta annoksesta. Santuissa olin pitkään (pari v) erittäin pienellä annoksella…

Kädet tärisevät, ahdistaa, panikoittaa, peloittaa, hikoiluttaa, mielialat vaihtelevat yms. Vkon jälkeen alkaa olo paranemaan… 2vkoa ja olo on paljon parempi. Itsellä kesti eräs oire about ½v ja pelkäsin että pysyvästi jää. Itse pidin vkon tai kaksi taukoa (lopetin tietyn määrän tietyssä ajassa), jotta voi elää normaalia elämää hetken ilman viekkareita… Bubressa sama aika on nykyään sen 6-12vkoa, kun annosta on vaikea pudottaa tasan kuudesosa; ennemmin 1/4 tai 1/5… :unamused:

Oppereissa lihasheikotus, etominen, kylmä-kuuma, unihäiriöt, ahdistuneisuus, dissosiaatio(?)… Todennäköisesti jatkat syömistä, mikäli aiot “lieventää”. Mikäli viekkareissa on kyse on tramalista tai kodeiinista. Itse en ymmärtänyt miksi sain jo alussa todella pienistä opiaattimääristä kunnon viekkarit… Ilm. jollain tapaa sopivat juuri omille aivoilleni… Ei tuo adhd ainakaan parane tuolla oikealla lääkityksellä… Pikemminkin sain aiemmin oppareiden avulla tehtyä kaiken, amfe laittoi ylikeskittymään… Mikäli nyt saisin valita, lopettaisin opiaatit ILMAN jatkuvaa oppari-lääkitystä bubreriippuvuuteen… En osaa koskaan ottaa oikeita määriä opiaatteja/yms. mikäli saan suuremman paketin käteeni… Omat lääkkeet otan oikein… Miksi pystyin lopettamaan kaiken muun paitsi opiaatit? Miten en aiemmin tajunnut että jos (ex)puoliso ei tärise sohvalla aivan jäässä ja ole jatkuvasti etovassa olotilassa (je kehtaa pilkata asiasta), kyse ei ole kenties “jostakin syömättömyydestä tai liian vähästä lääkityksestä”, vaan siitä että alkuannoksena 4mg subua 3vkon ajan ei kenties sovi omalle keholleni? Eikä amfetamiini tai muut aineet asiaa välttämättä korjaa?? Mutta en ollut addikti… Ei lääkärinmääräämät tai riippuvuudet koske itseäni, se riippuu omasta tahdostani… :blush: :unamused:

Pakko sanoa, että oot tyhmä jätkä (tai muija) jos päivittäin vedit noita benjoja.
Jos otit niitä kuukauden niin vieroitusoireista vapautumisessa menee kaksi kertaa kauemmin, tai näin siis olen kuullut - olettaen siis että lopetat seinään, mitä nyt ei suosittele kukaan. Alenna sitä lääkityksen määrää hiljalleen.
Tosiaan, kun noihin jää fyysiseen koukkuun niin sitten niihin vittu oikeasti jää. Opiaatteihin koukkuun jääminen on vittu ilmanen eväspiknik herkuilla ja hyvällä seuralla tohon verrattuna.

Moi kaikki,

aikanaan vuosien opparikoukun jälkeen ja siitä selvittyäni, ihmettelin tätä jengin bentsoreflojen märinää. Kelailin, että no höpöhöpö, muka pahemmat reflat kuin opioideista/opiaateista, tuskin! Noiden vuosien aikana mulla meni jatkuvasti, samaan aikaan varsinaisen ongelman kanssa, 8mg Rivatrileja/päivään, vähintään. :confused: Kun pääsin eroon 1. ongelmasta, bupre, totesin että no tämän helvetin läpikäytyään noi bentsot nyt mitään ole!

Nyt kun kaikesta on aikaa niin totean, että kyse on IMO kahdesta ihan erityyppisistä refloista.

-Opioidireflat järisyttää intensiivisyydellään, fyysisiä oireita oli lukemattomia, ja kamalin helvetti kesti sen 2-3 viikkoa. Aivan järkyttävän totaalisen kamalaa, fyysiset ja henkiset oireet, kaikki, check.

-Bentsoreflat, tulevat hitaammmin ja loppuvat hitaammin!!! Salakavala, pitkäkestoinen ja enemmän siellä pinnan alla kytevä asosiaalinen oireyhtymä. Riippuen alkutekijöistä, totta kai: 1) kuinka kauan käyttänyt 2) millä annoksilla ja mitä bentsoja, X:t sieltä kauheimmasta päästä - mitä tehokkaampi bentso, sen perkeleellisemmät olot, ihan jees nyrkkisääntö. Myös eri tyyppisten bentsojen välillä mielestäni eroja. Rivojen puoliintumisaika niin saakelin pitkä, että myös reflat kestää ja kestää, meikällä kuukausia ja kuukausia, vaikeeta on vieläkin. Eli onko bentso pitkä/lyhytvaikutteinen, tekee myös oman osuutensa reflojen luonteeseen, I think.
Salakavalat bastards nämä napit, jukoliste! Enhän mä edes ensin tajunnut, mistä johtui
a) epäsosiaalisuus
b) käsittämätön ahdistus/vitutus, tulee purettua sitä vitutusta kaikkiin lähimmäisiin; on hyvä et lähimmäinen tietää mist on kyse, ettei mee elämä ihan päin helvettiä vielä ihmissuhteidenkin kans - se kiukuttelu kun on pikälti niitä refloja.
c) sosiaalisten tilanteiden pelko - kaupan kassalla kädet tärisee, samoin ääni, nohjoo, oikeestaan koko keho jännityksessä
d) lievä hikoilu, vatsa sekaisin, pumpusta ottaa —> PAHIN OIRE ON TUO PUMPPU!!!
Beneolot kestää ja kestää, tämä suoraan verrannollinen määrään ja aikaan, mitä on käyttänyt, kuten yllä totesin.

En lähtis vertaamaan opparioloja enkä bentso-oloja toisiinsa. All in all, beneolot salakavalat ja pitempikestosemmat, kuin lyhyemmät, intensiivinen maailma ylös alaisin -opparireflat.

Elkää lopettako seinään pitkää käyttöä, jollei masokismi kiinnosta. Lääkäreille enemmän tietoutta tästä paskasta, kiitos. IHANKU NIITÄ SAIS SYÖDÄ, OI, OLEMME NIIN ARMOLLISIA ETTÄ ANNAMME SINUN HAKEA NÄITÄ LÄÄÄKEITÄ APTEEKISTÄ, PERKELE, NIITÄ PITÄÄ SYÖDÄ, EI NIITÄ SAA SYÖDÄ!!!

[EDIT ]Oma vuodatus, sorry, lähti vähän lapasesta: Tarkoitan tilannetta kun yksilö on lähtenyt irtautumaan bentsoista ja menee tärinöissään vastaanotolle kertomaan lopettamisesta kysymään asteittain vähennyksestä, niin vastassa silmien pyöritystä ja STIGMA - siinä ehta pilleristi pillerien perässä, kenties vielä puskee niitä kadullekin, parasta lopettaa lääkitys seinään, jumalauta, eihän täs oo mitään järkee. EIKÖ NE LÄÄKÄRIT LUE BENTSOJEN LÄÄKESELOSTEITA, YLI KUUKAUDEN TMS KÄYTTÖ LOPETETAAN VÄHITELLEN, EI SEINÄÄN, PERHANA! Saati vuosien!!! Helvetti! En mä ihmettele et esim. julkisella puolella kukaan ex-nisti yms ei kerro mitään menneistään tai nykyisyydestään, eihän sitä leimautumista jaksa Erkkikään, saati bentso-oloissa sängyn pohjalla makaava kuntoutuja!
Ittehän vittuunnuin sit silleen, et menin tk:lle, lätkäsin karmeimmat paperit mitä itsestäni löysin lekurille ja pasautin ihan suoraan, että siinä on meikän menneisyys jos se saatana niin kiinnostaa, mut keskityttäisiinkö nykytilanteeseen, eikä stigmatioida menneiden perusteella liikaa. Ei terveyspalvelut ole sellainen paikka, jossa pitää omia terveydentiloja piilotella, nistit! SINNE VAIN AVOIMESTI JA SANOMAAN ETTÄ JUU NÄIN ON, SAATANA, MEITÄ ON BTW KYMMENIÄTUHANSIA, mut ei ne kukaan muu viitti mitään sanoa, kun vastassa sellanen lääkärin leimasin, jossa lukee: “ahaa, narkomaani.”

Oho, no sehän lähti. Aamukahvi toimii.

Aloittaja: sulla kuukauden käyttö takana: lopeta asteittain, olet varmasti kuukausien sisään päässyt ns. kokonaan puhtaille vesille. Tiiät mitä meinaan; nyt kun “vain” kuukausi takana, niin helpottaa kuukaudessa, oireet saleen vain lieviä jos valitset lopettaa asteittain. Seinään lopettaminen vielä jopa mielestäni kuukauden käytön jälkeen ihan ok päätös sekin, mieti kumpi sopii sun psyykeelle. Muutamassa kuukaudessa enivei jo homma historiaa, jos en nyt ota huomioon mitään muita seikkoja elämästäsi, jotka saattavat vaikuttaa - ihminen kun on jokainen yksilö ja kokonaisvaltainen vempele - niin tsemppiä ja sulla on ihan varmasti vielä kaikki maailman mahikset ja keinot jopa ihan lyhyessäkin ajassa olla puhtailla vesillä niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Traman,Panacod eivät ole bentsoja eli rauhoitaavia vaan kipulääkkeitä. Oireesi johtuvat tod.näk. noiden kipuun määrättyjen lääkkeiden vieroitusoireista. Itse olen käyttänyt kipu lääkkeitä ja opiaatteja/opioideja ja ainakin mielestäni nuo kuvaamasi oireet voisivat johtua niistä. Olen pennusta asti syönyt rauhoittavia eli tosi nuoresta siis ja en tiedä rauhoittavien vieroitusoireista mitään.

vähä saman tyyppisiä oireita ainakin itellä on tullu oli sit kyseessä opioidit tai rauhoittavat joten paha sanoo kummasta johtuu vai johtuuko molemmista. itellä ainakin saan jo suht lyhyellä käytöllä bentsoista vilustumis oireita.

Ei kai kukaan tässä ketjussa, ei edes aloittaja, olekaan väittänyt, että Tramal ja Panacod olisivat mitään benzoja ja ollaanhan täällä myös yleisesti oltu sitä mieltä, että nuo olot, ainakin osittain, voivat johtua noista oppareista. Jos olet benzoja vuosikaudet syönyt putkeen ilman taukoja(jos nyt oikein ymmärsin), niin eihän sinulle niistä vieroitusoireita ole voinut tullakaan. Jos taas tarkoitit, että olet benzoja ottanut vuosia vain satunnaisesti(esim. kerran kuussa yhden paniikkikohtausta lievittämään), niin eipä sellaisesta käytöstäkään yleensä vieroitusoireita seuraa. Voin kertoa, että benzoista todellakin tulee äärimmäisen pahat vieroitusoireet ja allekirjoitan sen, mitä joku tuolla ylempänä sanoi, että opparireflat ovat ihan kestettävissä niiden rinnalla.

^Tämä on niin yksilöllistä. Itse koin santtujen sekä pamien pudotuksen asteittain helpompana, kuin oppareiden. Olen päässyt muista aineista eroon lähes täysin (pieni määrä pamia menee, mutta ongelma on ahdistus ei lopetus), silti opparit ovat aiheuttaneet niin järkyttävät olot että edes bentsoviekkarit eivät ole pärjänneet sille… Kyllä vielä reilu n. 10v aiemmin kärsin viekkarit kuin viekkarit… Lopettaminen vaikeutuu kyllä joka koukun jälkeen selkeästi, aineessa kuin aineessa. :unamused:

Toisaalta opparit ovat ehkä aiemmin paremmin toimineet ahdistukseen myös, lopulta bentsot eivät auttaneet lainkaan joten… En väitä että bentsojen viekkarit eivät olisi vittumaiset, en todellakaan. Silti olen pudottanut 2 beneä melko suurella määrällä vuosikausien käytön jälkeen pois ja kolmannesta annoksen aiemmin kuudesosaan, nyt saan hiukan enemmän… Ei mielipidelääkkeet sovi itselle tai lääkkeisiin…

Osa kokee järjettömät viekkarit nopeista, kyllä itsellä meni useampi vuosi lopettaa ne; silti verrattuna bentsoihin tai oppareihin, se oli vielä helppoa. Bentsoissa riitti kaava ja päätös, ainoa jota en kyennyt lopettamaan itse, oli opparit. Fyysiset kestän useimmissa aineissa melko hyvin, mutta mikäli lopetus alkaa olla nuorallatanssimista hengissäolon tähden… Kuoleman kanssa tosin olen sinut… Mielestäni nämä ovat taas asioita, jotka riippuvat ihmisen kehosta yms. Kaikki eivät pidä samoista beneistä tai aineista ja joillakin tuntuu olevan aine; joka on kuin luotu jokaiseen tarkoitukseen… Kenelle mikäkin aine on, se olisi hyvä tietää jotta osaisi välttää kyseistä substanssia…

^ Ihmisestähän se todellakin on kiinni ja siitä, kuinka pitkä käyttöhistoria on takana minkäkin aineen kanssa ja etenkin beneissä ne käyttömäärät. Mä olen käyttänyt säännöllisesti benzoja 14 vuotta ja joskus niitä on mennyt todella isoilla annoksilla, nykyään yritän edes jotain tolkkua pitää, vaikka repsahduksia kyllä valitettavan usein sattuukin. Yhtäjaksoista oppareiden käyttöä mulla ei ole takana läheskään niin pitkään, kuin benzojen käyttöä. Olen ollut joskus kolmekin vuotta täysin ilman oppareita, lukuunottamatta erittäin satunnaisia kodeiinin ja tramadolin ottamisia, mutta nämäkin menivät silloin puhtaasti kivunhoitoon ja pienillä määrillä, ei ollut todellakaan kyse mistään olojen hakemisesta. Nyt opparit ovat valitettavasti taas alkaneet kiehtoa enemmän :frowning: . Johtunee osittain ehkä siitä, että kodeiinikin tuntuu nykyään jossain, kun mielipidelääkkeet ovat lopullisesti jääneet taakse ja kodeiinia kun on niin älyttömän helppo saada ihan laillisestikin. Pisin yhtäjaksoinen oppareiden käyttöputki mulla kesti n. 4 vuotta aikoinaan(lähinnä bupre, mutta myös vahvempia välillä) ja pystyin sen lopettamaan juuri runsaiden benzomäärien avulla. Yhtä helvettiä se oli, en mä suinkaan sitä kiellä, mutta silti onnistuin siinä, mitä en benzojen kohdalla voi toistaiseksi kuvitellakaan ja tietysti se niiden kanssa aina hankalammaksi käy, mitä pidempään tätä käyttöä jatkuu. Ei mulla kyllä sinällään tarvetta ole benzoja edes kokonaan lopettaa, saanhan mä niistä ihan oikeaa apuakin, mutta tärkeintä olisi saada toleranssia laskettua ja varottua repsahtelemasta niihin liika-annoksiin.

Tuo, että opparit vähentävät ahdistusta, pitää kyllä mun kohdalla paikkansa siinä, että benzoja menee kummasti vähemmän, kun olen jonkin opparin vaikutuksen alaisena, ainakin yleensä näin on.

Tässä asiassa tuntuu olevan selkeästi kaksi koulukuntaa, että kummista on vaikeampi päästä eroon, oppareista vai benzoista, mutta noista yllämainitsemistani asioista se kaiketi riippuu. No, benzojen fyysiset vieroitusoireet, siis etenkin pitkällä ja runsaalla käytöllä, nyt voivat todellakin olla hengenvaaralliset, jollei sitä pudotusta tehdä erittäin hyvin. Opparivieroituksessahan tätä niin akuuttia hengenvaaraa ei ole, vaikka stoppaisi seinäänkin, ellei sitten ole muuten niin huonossa fyysisessä kunnossa, ettei kroppa kestä sitä armotonta oksentamista, paskantamista, syömättömyyttä ym. “mukavia” juttuja. En halua mitenkään väheksyä opparirefloja, on kokemusta itsellänikin, mutta mulle henk.koht. nuo benzot ovat pahempi juttu.

Jesh! Juu saisi monel lekuril olla enämpi tietoa bentsovierotuksesta, kun niitä pilsuressuja kerta kirjoittavat. Voisivat myös kertoa puoliintumisajoista: siitä, miten fysiologisen riippuvuuden voi välttää :imp: . Monen luottamus lääkärin tietoutueen on horjumaton, ja riippuvuus kehittyy pikkuhiljaa ilman päihdekäyttöä. Silti väärinkäyttö on(monesta) se kaikeista pahin asia :imp: . Kunnon tauot bentsoputkien välis suojasivat mua todella pitkään vakavalta fysiologiselta riippuvuudelta, jonka oireet on v*ttumaiset j a vaaralliset: lisäisin noihin bentsorefloihin (opiaatteja en ole käyttänyt) -siis pitkän, säännöllisen käytön jälkeen; väittävät kyllä muistaakseni Pharmacassa, että jo muutaman viikon käytön jälkeen voi tulla viekkareita…“Voi”, “saattaa” ovat hyvin epämääräisiä ilmauksia kylläkin - fyysisiin kouristukset, psyykkisiin psykoottisen luhistumisen :frowning: . Varman päälle jos pelaa ja jos pystyy hallitsemaan sitä, kuinka ottaa (ei taida kline näitä jaella päivittäin; mulle jakoi jossain vaiheessa kotisairaanhoito, mut kusetin, ennen kaikkea itseäni(?), minkä kerkesin, joten se siitä :blush:; eikä sinne ny muutenkaan kanniskella muualta shoppailtuja pilsuja, kuin net, jotka on ostettu omalla ressulla apteekista :unamused: ), asteittainen lopetus kuukaudenkin käytön jälkeen ois mielel ja keholle lievempi rasitus…

(Sori sekavuus, ajatus hyppelee, tosi vähän lääkettä veres… :frowning: )

Riippuu ihmisestä, kuinka sitkeä sissi on IMO. Kuukauden käytön nyt kaiketi voi lopettaa seinään ilman hengenvaaraa, mutta tietysti asteittainen lopettaminen on parempi, jos olo on niin hirveä, että se välillinen hengenvaara syntyy jo siitä, ettei kestä sitä ahdistusta ja muuta paskaa. Noin lyhyen käytön jälkeen, jos suinkin vain pystyy, voisi myös seinään lopettaminen olla hyväksi siinä mielessä, ettei heti pahemmin uusia lääkehimoja tulisi, kun tietää millaiseen helvettiin se voi johtaa.

Ilmeisesti niitä viekkareita ei tuu, jos bentsoja ei ota joka päivä. Mutta kyllä mulle herkkänä ihmisenä on tullu jo yhestä illalla otetusta pilleristä aamulla semmonen vähän huono olo, minusta se oli erilainen kuin normaali huono olo esim. huonosti nukutun yön jälkeen… No viimeaikoina olen ollut muutenkin huonovointinen, ei kait sitä kaikkea pahoinvointia voi laittaa sen syyksi et otan n. 2 kertaa viikossa yhden 15mg opamoxin…

Eilen otin ekan kerran yli lääkärin annostuksen(5kpl)ja nukuin kyllä ja olo on varmasti parempi, kuin jos en ois niitä ottanu. Mut voipi juuri olla, et ne vaikuttaa vielä ja olot on vasta tulossa :frowning:. Siis ei näin!?

Ja vielä että, kun lääkärit määrää näitä lääkkeitä unettomuuteen, mihin ne toki toimii, niin aina pitäs määrätä rinnalle joku toisentyyppinen nukahtamislääke (melatoniini, imovan tms.), ettei sitä bentsoa tule niin helposti otettua joka ilta ja riippuvuus pääse syntymään…