nonii elikkä tässä on kohta tullu oltuu 20pv ilman opiaaattei, päätin ottaa itteeni takas niskasta kiinni. ja sainkin sitten töitä. maanantaina alkaa työt. a-klinin avohoidossa respalla diapam 5mg mitä oon nyt käyttäny ton 20pv ajan. Kyseisessä työssä on kuitenkin trukilla ajoa. pelottaa vaa että työterveyslääkäri voi sano hyvästit vaikka on respetit, koska työ on kuulemma vaatii tarkkaavaisuutta trukilla ajolla.
kysyisin vaan että kerranki ku tässä alkaa taas nousee pohjalta ei halua tippua sinne takas. [Poistettu sääntöjen vastaista. Ongelmasi on ymmärrettävä, mutta neuvojen kysyminen seulojen huijaamiseksi on kiellettyä Päihdelinkissä - Päihdelinkin toimitus]
Et ota niitä? Jos sun annostus on jo nyt vaan 5mg /päivä, nii eiks sen voi laskee jo nollii aika noppaa. Itel ainaki 5mg diapamia sama ku söis kalkkitabletteja.
oho oon laittanu ton noin epäselvästi. joku 50kpl 5mg meni 14pv sisään noita ja nyt eillestä asti ollut ilman. tarkotus olis nyt olla ottamatta. ainaki siihen työhöntulotarkastukseen saakka, vaikka ahdistaa ihan vitusti. mut toi duuni on nyt sellanen että pakko saada.
Mun mielest sun kannattais sanoa sille lääkärille ihan rehellisest et sulla on resepti näyttää bentsoista tuon 20pv:n ajalta ja et sulla oli “vaikea perhe-kriisi” johon hait nuo lääkkeet. Tarvittaessa kysyt vaikka et voiko tulla kk:den tai 1½ päästä antamaan uudet testit jolloin aine on hävinnyt elimistöstä. Diapamin puoliintumisaika on niin pitkä et mul näky aikoinani 6vkoa ryssäpamit testeis, tosin söin niit vähintää sen lätkän päiväs…
En mä usko et kusee jos on Diapam ollut respalla. Sullehan ne on määrätty ja jos otat annostuksen mukaan ni ei siitä haittaa ole… Lääkärillä on velvollisuus olla kertomatta sun lääkitystäs pomolles ellei sulla näy laittomia aineita testissä! Mikäli lääkäri epäilee et tuo vaikuttais sun työkykyyn ni sinuna kokeilisin sit et annat uudet seulat myöhemmin ja katottais pitoisuudet kuten klinikal ettei ole lisää käyttänyt. Jos mä pääsen johonkin työhön ja mult testit tullaa pyytämää ni on aika helvetin paha et näkyy amfetamiini, bentsot ja bubre positiivisena ja mä oon silti vesiselvä …
Vaikka se olisi klinikalta haettu ni lääkärillä on vaitiolovelvollisuus siitäkin. Nykytilanteessa tosin voi vedota ettei saanut aikaa lääkärille joten kävi a-klinikalla jossa tuttu on töissä. Hävettää se mua ainakin jos pomolle selviää et klinikalta on hakenut respan, mut tässä tapauksessa sen ei lain mukaa tule mennä sen pomon tietoon, vain ne laittomat aineet aiheuttavat sen että pomolle kerrotaan ettei testiä läpäisty. Tuskin bentsoja edes testataan jos sanot heti alkuun että ne positiivisena näkyvät ja että sulla on niihin respa, suomalaisista käyttää melko moni jotain bentsoa… Melkein kaikki mun sukulaisetkin jotka ovat tosi lääkevastaisia, ovat esimerkiks hautajaisissa joutuneet ottamaan diapamin tai pari ilman respaa joka olis esimerkiks huumetestiä ratista otettaessa melko tuhoisaa… Onnea uuteen alkuun, mä en usko tuon työn kariutuvan Diapamiin joka on kirjoitettu respalle nimenomaan sulle…
Ongelma tossa on mun mielestä se, että et saa ajaa bentsojen vaikutuksen alaisena työaikana mitään moottorikulkuvälinettä! Jos saat sen duunin ja trukilla törmäät johonkin bentsoissa, niin mikään vakuutus ei korvaa.
Itse tiedän tapauksia, et täysin työkykyiset on joutuneet olemaan saikulla/kuntoutustuella mikä lie vain siksi, et on ollut käytössä opioidilääkitys. Eli jos sanot, et sulla on bentsolääkitys, niin työnantaja ei oikein sais ottaa sua duuniin, jos sun pitää sillä trukilla ajaa…
Ekse kolmio tarkota et “SAATTAA vaikuttaa ajokykyyn”. Luulis et kaverilta ois viety kortti pois, se oli käräjillä rattijuopumuksesta, kun bentsorespa ei ollut ratissa mukana. Oikeus kumos rattijuopumussakot, kun oli esittää resepti.
Mul on ainaki niin monta kolmiolla varustettua lääkettä respalla ettei mitää, mut emmä silti koe olevani mitenkään kykenemätön tarkkuuteen tms. Autolla ajan harva se päivä, ja ajanut mm. rekkaa duunikseni.