avomieheni käyttää amfetamiinia...

Eli olemme alle 30v ja olleet yhdessä kohta 6 vuotta,josta yhdessä asuneet 4 vuotta.
Elämämme on ollut tähän asti melko normaalia,on ollut tietenkin erilaisia vastoinkäymisiä,mutta niistä olemme selvinneet!
Ennen kun tapasin nykyisen mieheni hän oli huumeriippuvainen,käytti suonensisäisesti amfetamiinia,mutta on ollut nyt tähän asti kuivilla aineesta,lopetti käyttämisen vankilassa!
Mutta nyt epäilen että hän on retkahtanut,tämä kaikkia alkoi n.2 kk sitten,on päiviä,viikkoja poissa kotoa,ei vastaa puhelimeen,yhteiset ystävämme ovat muuttuneet vanhoihin “ystäviin”,valehdellaan päin naamaa,luvataan asioita mitä ei kuitenkaan pidetä ja tuntuu että hän on aivan eri ihminen kuin se kehen olen joskus rakastunut,nyt hän vain hajoittaa minut sirpaleiksi ja syyllistää minua että,häntä ahdistaa kun soittelen hänen perään,no pakkko soitella kun ite ei ilmota ittestään mitään päiväkausiin ja lyö mulle luuria korvaan ja sitten kun tulee kotiin niin on niin laiha,posket lommolla ja luut törröttää ja sitten nukkuu seuraavat 5 päivää ja syö kun hevonen ja nukkuu taas!!
En enään tiedä mitä tehdä,olen niin hajalla tästä tilanteesta,olen kysynyt siltä että ootko ruvennut taas vetämään,parina ensimmäisenä kertana vastaus on ollut että ei,mutta kaikki teot ja tapahtumat kertovat sen että vetää,mutta nyt on sitten myöntänyt että on maistanut,mutta ei ole kuulemma mitään ongelmaa…
En ymmärrä miten joku voi olla noin kylmä ja tunteeton ja sitten kuitenkin kun on selvinpäin niin antaa ymmärtää että kaikki on hyvin ja sitten taas tekee “katoamistemppunsa” ja taas huomaan,ettei olisikaan pitänyt luottaa ihmiseen,mutta kun haluaa uskoa ja luottaa…
Nyt hän eilen sanoi mulle että hänen pitää miettiä asioita,että hänellä on niin ristiriitaiset tunteet mua kohtaan,sanoin sille että kuinka paha olo mulla on ja että kuinka se voi satuttaa mua kerta toisensa jälkeen uudestaan ja uudestaan ja vastaus tähän oli että en tiedä,että en oo halunnut sulle koskaan mitään pahaa… itkettiin,halattiin ja sanoi että kuinka pahalta tämä siitä tuntuu,pyysin että jää mun luokse,mutta sanoi vaan että älä pyydä tommosta,että tää tuntuu jo nyt tarpeeks pahalta,sitten se pakkas laukkunsa ja lähti ja jätti mut taas tänne odottamaan sitä…
En tiedä mitä mun pitäis tehdä,jos jään tähän sen vierelle aina vaan odottamaan ja odottamaan,niin hajotan itteni lopullisesti,mutta mitä jos lähdenkin niin kuinka sitten sen käy!!??Pelottaa että menetän hänet lopullisesti mutta en enään jaksa tämmöistäkään elämää!
Onkohan vielä toivoa,että mitä voisin tehdä että saisin hänet takaisin,tai miten saisin sen tajuamaan että mitä se menettää ja mikä sillä on edessä jos jatkaa vielä tota touhua,eli toisin sanoen miten sille saa taottua järkeä päähän???

Ei varmasti halua sulle pahaa, mutta aika vaikea on rakentaa tulevaisuutta ihmisen kanssa joka käyttää kovia huumeita… Älä suostu ovimatoksi… Amfe oikeasti muuttaa ihmistä (kun käyttää) niin, että persoonallisuus muuttuu… Sun pitäisi itsesi takia hakea apua vaikka Al-Anon ryhmästä ja ymmärtää ongelman vakavuus. Sun puolisos ei vaikuta kovin halukkaalta edes irtautumaan noista kuvioista vieläkään… Jokaisen riippuvaisen on nähtävä oma pohja… Moni käyttäjä on ollut vankilassa useaan kertaan ja silti se ei vain riitä vaan pois päästäessä aletaan jälleen vetämään kamaa… :frowning: Itse entinenä käyttäjä joten tiedän kyllä mistä kirjoitan… Voimia sulle!!

PS: Muista että riippuvuudessa on 3 osaa, psyykkinen, fyysinen ja sosiaalinen. Voit itse miettiä mitkä kaikki täyttyvät teidän perheessä. Amfetamiinia käytettäessä ei kuitenkaan ruoka maistu, ei nukuta (voidaan valvoa viikon putkeen kevyesti) ja “säädetään”. Laskuissa nukutaan jopa päiviä ja syödään ja taas lähdetään “radalle”. Sä et tuohon kuvioon mitenkään kykene puuttumaan, ellei avomiehesi itse tahdo lopettaa… :frowning: Auta itseäsi, siihen sä pystyt… :neutral_face:

malibu kerrotko enemmän huumeidenkäyttäjän ajatusmaailmasta?