Masennus teini-iäs alkanu. Viiltelin, pidin itseäni ihan kummajasena, käytin paljon alkoholia, lintsasin, ajattelin olevani hirveän huono ihminen… En usko, että “sitä tavallista, mitä murrosikään kuuluu”, enkä edes tiedä kuuluuko. Onhan se h ä m m e n t ä v ä ä aikaa… Sähköhoidosta tiedän sen verran, kun olen ollut psykiatrises laitoshoidos, että muistiongelmia kyllä aiheuttaa aluksi, mutta tosiaan olen nähnyt, että niil, joil sitä on annettu, muisti on myös palannut. Tässäkin eri kaupungeis on eri käytäntö: esim. Tampereel sitä annetaan helpommin, tääl viimeinen hoitokeino tietääkseni. Toisaalta: eilen oli huono päivä, joten sekin on mun aina hyvä muistaa, että joku päivä voi tuntua ihan toivottomalta, mut sitten taas näkee valoa…
Hyvä, että pääset terapiaaan, se v o i auttaa. Jos sul mahis siihen Kelan tukemaan, mä kokemukseni perusteel suosittelen sitä, jos keskusteluapua tosiaan kaipaat ja asioiden käsittelyä puhumalla ja pohtimalla ja kyl terapiassakin muustakin on kyse, kuin ymmärryksestä! Suosittelen siksi, että silloin voi itse etsiä itselleen sopivan terapeutin, koska sekin on minusta tärkeää… ei vain se “koulukunta”. Mutta tietenkin kaupungin/kunnan tarjoama voi olla aivan yhtä hyödyllistä; ja joskushan samat tyypit ovat sekä kunnan puolel töis ja lisäksi pitävät yksityisvastaanottoa.
Ymmrrän kyl, että tilanne masentaa kovasti, mutta minusta hyvä juttu, jos ne pelot, jotka liittyvät sekavuuteen tai epätodellisiin oloihin ovat lieventyneet tai poissa. Joten t o i v o a on! Moni on parantunut vaikka mistä!
Ja mä etsin tietoa tosta sähköhoidosta! Onneks mul on omiakin keinoja, eilenkin tein tanssitreenejä kotoa, vaik oli ihan onneton olo, ja kyl se helpotti! Nyt sain vielä kaverilta työtä, suomennosta, kun vaan uskallan avata kuoren :mrgreen: , alan lukeen ja sit tekemään. Saa muuta ajateltavaa.
Ja kaveri tulee kylään, sil on synttärit, vietetään niitä täällä