Hei! Olen 34 vuotias mies ja olen ollut HC addikti joka on ollut todella pohjalla huumeiden käytön takia . Nyt olen päässyt helmikuussa kuntoutukseen ja aloitin korvaushoidon niin mulla on ollut hyvä meininki . Hoitoni on alkanut helmikuussa ja vielä parisen viikkoa jäljellä. Kun mulla on ollut ahdistusta , turhautumista omaan elämääni tai tahnyt käyttää jotain vahvaa ainetta niin olen polttanut siihen kannabista , siis satunnaisesti kuitenki . Se on helpottanut olrmistani ja olenkin alkanut miettimään että voisinko sitten siviilin puolella poltella sauhua ja pysytellä siten erossa vahvemmista päihteistä !!?? Se olisi minulle iso askel eteenpäin koska todellakin minä olin se joka oli koko ajan ongelmissa ja ihan pohjalla niin että hävettää ihan huolella ! Nyt olen pystynyt elämään hyvää elämää vaikkakin tunnen tekeväni väärin itseäni ja naistani kohtaan . Hän ei oikein hyväksy poltteluani ja pelkää että aloitan taas käyttää vahvempia aineita kun polttelen. Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksianne ?! Thanks Robert
Suurin riski tossa mun mielestä on se, että jos pitää olla tekemisissä sellasten tyyppien kanssa, joilla on muutakin tarjolla, niin houkutus voi lopulta olla liian suuri.
Mut jos ei tarvi olla tommosten kanssa tekemisissä, niin en näe syytä miksei vois hiisailla ja siinä samalla kehittää elämäänsä eteenpäin!
Kyllä auttaa… minunkin satunnaisesti tekemiäni amfetamiini ja mdma käyttöjä ei todellakaan tulisi jos Suomessa edes dekriminalisoitaisiin kannabis… aina kun mulla on pilveä niin en tarvitse edes muuten reseptillä ihan syömiäni bentsoja tai vahvaa kipulääkettä temgesickiä… kannabis vie kivunkin paljon paremmin pois kuin kovan luokan opioidi… “kotikasvatus kunniaan,mä pyydän,skidi hallussapito sallitaan…”
Minun mielestä auttaa.Olen itse kokeillut lähes kaikki mahdolliset päihteet ollut addiktoitunut kausittain erillaisiin aineisiin.aluksi meni pitkään eri stimulantteja sitten hitaita ja viimeisenä lääkkeitä (ja koko matka kukka rinnalla) Nyt kun bentsoista on päässyt eroon,niin olen tajunnut että kukka on se mikä kuuluu muhun.Päivät menee kiireisesti töissä ja perheen kanssa ja illalla kun muut nukkuu niin otan oman hetken kukan kanssa.
Siinä on ainoa “päihde” joka ei muuta mun omaa personallisuutta millään tapaa eikä aiheuta mitään muutakaan negatiivista itteeni. Positiivisia asioita on useitakin,mutta itselleni tärkeimmät on että saan illalla rentoutua ja tyhjentää pääni päivän asioista.Lisäksi oikeita lajikkeita käyttämällä uni on taattu.
Luulen että tulen polttamaan loppuelämänoi säännöllisesti,mutta sitä minun ei tarvitse häpeillä toisin kuin muiden aineiden käyttöä.Eiköhän tässäkin takapajulassa tulla vielä minun aikana suvaitsemaan pössytelijöitä hiukan paremmin.
Auttaa todistetusti mutta pitää muistaa, että ei kaikilla ihmisillä ja kannabislajikkeilla sekä käyttötavoilla/valmisteilla on eroa vasteessa yksilöllisesti.