Mun olis pitäny rampata siellä 4kk ajokortin takia, kaksi kertaa riitti kun hoitaja puhui asioista joista olin keskustellut Aklinikan psykiatrin kanssa. Eivät siis olleetkaan mun salassa pidettäviä asioita, soitin että antakaa mun paikka jollekkin joka sitä tarvitsee. En ikinä mene sinne kuin raudoissa parin ison poliisin välissä. Sairauden hoitoon määrättyjä lääkkeitä olisivat halunneet vähentää ja olin pitkään vesipoikana mutta se jokin maksa arvo ei pudonnut kuin testillä ilman lääkkeitä toosi kipeänä, poliisi sanoi ettei heitä kiinnosta mun ryyppääminen jos en aja autoa samalla. Että semmonen paikka.
Tämä asia on juuri tällä tavalla. Hauskinta tässä on se, että usein juoppo/alko-ongelmainen ei itse tiedosta tätä :mrgreen: Ja jos tiedostaa niin ei ainakaan kovin herkästi myönnä. Tosin holi nyt on sellainen myrkky, että ei ole mikään ihme jos ihmiset ovat pihalla omista tuntemuksistaan ja vaikuttimistaan.
Kuten hyvin kuvasitkin, niin usein päihdeongelmainen haluaa päihteiden hyödyt, mutta ei lainkaan haittoja. Vaikea yhtälö… Mutta millainen tilanne onkaan addiktille jos hän löytää päihteen josta ei koe haittoja (eivätkä muutkaan koe), vain pelkästään hyötyjä?
No onneksi moisia ei ole. Ja tuskin edes teoriassa: Jos aine aiheuttaa hyvää oloa, se väkisinkin vie “normielämästä” hohtoa ja ihmisestä tulee pakkomielteinen aineen suhteen. Eli kaikilla aineilla on haittapuolensa, kyse ei ole vain kemiasta.
Eli mielestäsi addikti ei kykene vaihtamaan addiktionsa kohdetta esim. kannabikseen ilman haittoja? Eikö koskaan? Eli onko sinun mielestäsi kannabiksen välttämättä tuotava haittoja ihmisen elämään?
Lukemattomat lääkekäyttäjät (ihan samaa pajaa se on se lääkepajakin, usein vaan huomattavasti laadukkaampaa, voimakkaampaa ja sitä käytetään isompia määriä) ympäri maailmaa ovat kyllä tästä täysin eri mieltä.
Se, että paja varmasti aiheuttaa addiktille “pakkomiellettä”, mutta eihän se ole välttämättä itsessään negatiivista, ellei se haittaa itseä tai muita. Lukemattomiin asioihin voi psyykkisesti koukuttua jokatapauksessa.
Sitä minä en ymmärrä mitä tarkoitat tällä “hohdon menettämisellä normaalielämästä”?
Kannattaa myös muistaa, että kannabiksen varsinaiset päihdyttävät vaikutukset miltei katoavat runsaassa käytössä. Siksipä juuri esim. jossain päin maailmaa on aivan tyypillistä, että kotiäiti voi saada 5-7g priima kukkaa/pv reseptin (esim. johonkin hermoperäiseen kipusairauteen) ja saa ajaa vielä autoakin laillisesti.
Se on vaan mielikuva, että tälläinen esimerkin nainen olisi välttämättä mitenkään “jumissa” tai “pihalla”. Jokainen osaa googlata ja katsoa omin silmin, että nämä ihmiset eivät ole mitenkään pahoinvoivia fyysisesti tai psyykkisesti (siis mikäli kannabis sattuu juuri heille sopimaan erityisen hyvin) sen vuoksi, että käyttävät kannabista joka päivä aivan helvetisti.
Tottakai ihminen on jumissa sohvalla kultakalan muistilla varustettuna ja mässyttää ku hullu jos se polttelee satunnaisesti jotain överijumi indikoita. Olen itse nyt polttanut aamu seitsemästä saakka kahta eri sativalajiketta vajaa 2grammaa, enkä ole millään tavalla toimintakyvytön. Jos laittaisin visine-silmätippoja silmiini (valkaisemaan lievästi verestäviä silmiäni) et huomaisi minun polttaneen yhtään mitään jos et ennalta tietäisi.
Ja niistä mahdollisista haitoista jotka tää meitin kieltolaki aiheuttaa on varmaan turha puhua. Ne ei ole täysin minun vallassani ja jos en olisi ateisti saattaisin sanoa, että ovat ns. “korkeammas käres”
En minä sanonut, etteikö addikti pystyisi vaihtamaan addiktion kohdetta. Sitähän tapahtuu koko ajan.
Kannabiksen ei välttämättä ole tuotava haittoja, jos sitä käyttää syömällä. Mutta yleensä kannabis ja kaikki päihteet kuitenkin tuovat mukanaan haittoja. Tuskin kiellät, että polttamisella voi olla vakavia terveyshaittoja? Mitä jatkuvan kannabiksen polttelun psyykkisiin ja sosiaalisiin vaikutuksiin tulee, ne voivat olla optimitilanteessa hyvin pieniä. Myönnän, että tällöin ei ole kyse enää haitoista, vaan normaalista ihmisen ja ympäristön vuorovaikutusprosessista. Ihminen muuttuu jatkuvasti ympäristönsä vaikutuksesta, ja päihteet ovat yksi tekijä muiden joukossa. Jos persoona muuttuu kannabiksen polttamisen takia hieman, ei se ole välttämättä negatiivinen asia, vaikka joku ulkopuolinen saattaakin voivotella, että “pojan lahjat menevät hukkaan, kun se polttaa vaan koko ajan”. Pieni passivoituminen ei ole automaattisesti paha asia.
On totta, kuten sanoit, että pakkomielle tai addiktio ei välttämättä itsessään ole haittoja aiheuttava asia. Mutta se on vähintäänkin epätoivottava asiantila: addiktio on pakonomaista toimintaa, ja se voi olla este muulle toiminnalle. Käytännössä addiktio tuottaa aina haittoja, ainakin pieniä.
Kysyit, mitä tarkoitin “hohdon menettämisellä normaalielämästä”. Tarkoitin sitä, että jos olisi aine, joka tuottaisi vain mielihyvää ilman selkeitä haittavaikutuksia, sen tuottama mielihyvä olisi kuitenkin varsin onttoa ja merkityksetöntä. Mielestäni terveellinen mielihyvä syntyy enemmän tai vähemmän spontaanisti osana elämää eikä pakonomaisesti hakien. Mielihyvällä pitäisi olla merkitys. Se on myös osa suurempaa kokonaisuutta, onnea. Mielihyvä itsessään ei tuo onnea, se vaatii paljon muuta. Kemiallinen, välitön tyydytys on oikopolku, joka on omiaan vieraannuttamaan elämästä ja tuottamaan addiktion.

Kannabiksen ei välttämättä ole tuotava haittoja, jos sitä käyttää syömällä. Mutta yleensä kannabis ja kaikki päihteet kuitenkin tuovat mukanaan haittoja. Tuskin kiellät, että polttamisella voi olla vakavia terveyshaittoja? Mitä jatkuvan kannabiksen polttelun psyykkisiin ja sosiaalisiin vaikutuksiin tulee, ne voivat olla optimitilanteessa hyvin pieniä. Myönnän, että tällöin ei ole kyse enää haitoista, vaan normaalista ihmisen ja ympäristön vuorovaikutusprosessista. Ihminen muuttuu jatkuvasti ympäristönsä vaikutuksesta, ja päihteet ovat yksi tekijä muiden joukossa. Jos persoona muuttuu kannabiksen polttamisen takia hieman, ei se ole välttämättä negatiivinen asia, vaikka joku ulkopuolinen saattaakin voivotella, että “pojan lahjat menevät hukkaan, kun se polttaa vaan koko ajan”. Pieni passivoituminen ei ole automaattisesti paha asia.
Ehdottomasti minkä tahansa kasvimateriaalin polttaminen on haitallista, vaikka se kukka olisi kuinka hyvin huuhdeltua, kuivattua ja curetettua. Siksipä kannattaakin satsata laadukkaaseen vaporisaattoriin ja tutustua hieman kokkaamiseen. Tämä on ideaalitilanne.
Mutta kieltolaki aiheuttaa sen, että esim. minulla ei ole “varaa” syödä sitä kokoajan. Koska ne määrät mihin siinä hommassa toleranssit nousee on aika uskomattomia. Tässä tilanteessa saatavuus tulisi olla täysin esteetöntä.
Vaporisointi ei kuitenkaan ole mitään hätäisen miehen hommaa (joskus olen liian hätäinen, myönnän) ja itselläni ei ole ollut vielä varaa siihen markkinoiden parhaaseen vapoon jossa ei tarvitse odotella. Eikä moni ole valmis maksamaan 400-500e laatuvaposta kun sen voi poliisi-setä viedä koska tahansa. Siksipä sitä niin paljon poltetaankin, itsekkin…
Tuohon “pieneen passivoitumiseen” sanoisin, että se on täysin ihmis ja lajike kohtaista. Tietysti tuo vaikutus on yleisempi kuin aktivoituminen.

Kysyit, mitä tarkoitin “hohdon menettämisellä normaalielämästä”. Tarkoitin sitä, että jos olisi aine, joka tuottaisi vain mielihyvää ilman selkeitä haittavaikutuksia, sen tuottama mielihyvä olisi kuitenkin varsin onttoa ja merkityksetöntä. Mielestäni terveellinen mielihyvä syntyy enemmän tai vähemmän spontaanisti osana elämää eikä pakonomaisesti hakien. Mielihyvällä pitäisi olla merkitys. Se on myös osa suurempaa kokonaisuutta, onnea. Mielihyvä itsessään ei tuo onnea, se vaatii paljon muuta. Kemiallinen, välitön tyydytys on oikopolku, joka on omiaan vieraannuttamaan elämästä ja tuottamaan addiktion.
Mielestäni se mielihyvä jota saan kannabiksesta ei ole onttoa tai merkityksetöntä. Koen vain, että ajattelumallini hieman muuttuvat, mielialani kohoaa askeleen, toimintakykyni paranee, innostun asoista, en kuitenkaan enempää kuin selvinpäin vaan “eri tavalla”. Täytyy nyt muistaa, että minä en koe elämää myöskään selvinpäin mitenkään negatiivisesti. Se sujuu ihan mainiosti. Paitsi, että koen olevani alkoholisti joka ilman pajaa alkaa jossain vaiheessa tarpeeksi pitkän selvän jakson jälkeen ryyppään tai vetään bentsoja itsetuhoisesti. Eli addikti mikä addikti
Tai sitten en vain kestä itseäni selvinpäin loputtomiin, kuka tietää
Tuosta terveellisen mielihyvän muodostumisesta ihmisen elämässä olen täysin samaa mieltä. En vaan käsitä miksi kannabiksen runsas käyttö välttämättä estäisi sitä?
On myös viitteitä siittä, että jotkut sairaudet (lähinnä psyykkiset (täten käsittäisi osan syistä/oireista miksi ihmiset käyttää päihteitä hallitsemattomasti ja päädytään alkoholismiin tai narkomianiaan.) voisivat johtua jonkin sisäsyntyisen kannabinoidin vajavuudesta tai “epätasapainosta” elimistössä/enkokannabinoidijärjestelmässämme ja täten kun sitä saa ulkopuolelta psyyke “korjaantuu”. Tästä tehdään kokoajan uutta tutkimusta…
Luin tämän tekstin hetki sitten läpi. En luonnollisesti omaa itse aivan tuollaista säätöhistoriaa, mutta tekstistä saa hyvän kuvan siitä, mitä saattaa elämä kannabisaddiktina/lääkekäyttäjänä olla nykypäivän suomessa. :mrgreen:
Linkitän tähän siksi koska liittyy niin vahvasti aiheeseen mistä faksin kanssa keskustelimme.
Edit: Luin tuon tekstin nyt pajoissa uudestaan. Tuleeko kellekkään pahamieli (mulle tulee) kun miettii, että kaverin on pajautettava tai hän tekee itsemurhan? Pajautettava usein ja runsaasti.
Mitä te tekisitte hänen tilanteessaan?
Onko kenelläkään oikeutta sanoa, että “sinä olet vain päihdeongelmainen, lopeta vaan kaikki aineet”?
Tuo koskee myös sikäli itseäni, että vaikka minä selkeästi selviän pienemmillä polttomäärillä kuin jutun henkilö (täten vähemmän ongelmia), niin en minäkään pysty elämään ilman. Sairastan alkoholismia johon liittyy vakavaa itsetuhoa ja impulsiivisuutta. En ole siihen kaikesta mahdollisesta avusta huolimatta löytänyt hoitokeinoa (lukuunottamatta hamppua). Ja tuo tila jos mikä on hengenvaarallinen!
Onko kukaan miettinyt, että mitä tapahtuu kun tämä tekniikka joka ilmeisesti joillakin ammattirikollisilla on jo käytössä yleistyy, eli pystytään paketoimaan mitä tahansa ainetta pieneen pakettiin jota koirat ei pysty haistamaan? Ja kaikkia pikku paketteja kun ei ole kenelläkään rahkeita läpivalaista.
Eli miten se vaikuttaa, että tulevaisuudessa kuka tahansa pystyy paketoimaan 20g heroiinia niin, että sitä on mahdoton erottaa jostain toisesta aineesta ilman testaamista?
Osa näistä silk roadin myyjistä ilmeisesti käytti tätä tekniikkaa. Kunnes jäivät fakkiin?

Onko kukaan miettinyt, että mitä tapahtuu kun tämä tekniikka joka ilmeisesti joillakin ammattirikollisilla on jo käytössä yleistyy, eli pystytään paketoimaan mitä tahansa ainetta pieneen pakettiin jota koirat ei pysty haistamaan? Ja kaikkia pikku paketteja kun ei ole kenelläkään rahkeita läpivalaista.
Mä en usko, että tuommoinen on mahdollista. Kaikkihan sitä tekis muutoin.
Miksi monet jenkit polttavat metaa? En ole kenenkään kuullut amfea polttaneen, kyllä herskaa ja kontteja on nähnyt/on joskus aikoinaan pellittänyt; mutta amfea? Onko pallon toisella puolen niin vaikea (riippuen tietenkin osavaltiosta) hankkia vermejä? Hampaat ja keuhkot lienevät kovilla… Miksi kyseinen tapa ei ole ajautunut tänne pommien/viivojen rinnalle ei-iv-käyttäjille? Kyllä on sairas olo kun pohtii näin järkeviä asioita…
Se elämän tarkoitus, edelleen… Pari vkoa näkyy olevan max aika, jonka kestän fyysisiä/psyykkisiä kipuja ilman idiotismia!
Askarruttaa tämä ilmanala…Jouluna pajunkissoja; nyt mustarastaat karauttelee kurkkuansa ja säksättää siihen malliin, että kohta varmaan alkaa laulunluritus… Outoa. Luulin, että net reagois ennen kaikkea valon määrään, mut ehkäpä sittenkin oleellisempi on lämpö…Noh, onhan tuota taas uhkailtu kylmenemisel, joten saattaa luritukset loppua lyhyeen. Mut tämä oli kyl eka kerta mun piiiitkän ( :mrgreen: ) elontieni aikana, että olen nähnyt pajunkissoja joulukuus… !
Kanttarellit tammikuussa oli myös hieman outoa.

Kanttarellit tammikuussa oli myös hieman outoa.
Siis oikeestiko ? Kylä ny o maailmankirjat sekasin.
Mä otin tossa 19-20 päivä 18kpl Diapam 10mg ja nehä on sen jälkeen näkyny edelleen seuloissa. Mulla aina näkyy aineet tosi kauan seuloissa, mutta Korvaushoidon hoitajat ovat sitä mieltä, että kertakäyttö ei voi näkyä noin kauaa. Diatsepaamista hajoamistuotteena tuleva nordiatsepaami on sellainen mikä poistuu tosi hitaasti.
Mutta siis tosiaan se käyttö on ollut tuollaista, kuten sanon ja en ole välissä muuta ottanut, joten osaisiko joku kertoa mistä löydän faktaa asian todistamiseksi? Ei mitään keskustelupalsta höpinää vaan joku luotettava lähde. Tällä on nimittäin hyvin ratkaiseva merkitys hoitoni kannalta…
No ihan aikuisten oikeasti, siilit juoksentelee ja muutenki kuin kesä. Mun koiro on kova siilien perään ja eikä tule pippaakaan verta ku ottaa suuhun ja ravistelee, mähän asun ihan metsän vieressä. Nyt on 2 astetta pakkasta mutta ei lunta. Jäätä odotan että pääsis mökille hakeen pari jänöä, hyvää lihaa.
No melkoiset määrät pameja oot ottanu, mulla 20Mg/vrk ja hyvin riittää.
^ No nytpä on jo ihan ehta talvi, ainakin täällä.
Askarruttaa, että olenko mä kirjautunut sisään Plinkkiin vai en . Ilmeisesti olen. Katsellaan sitä asiaa taas huomenna
.
miksiköhän saa aina pettyä eri operaattorien nettinopeuksien lupauksiin?
ymmärrän toki sen että siihen voi vaikuttaa moni tekijä, mutta itselläni ei
ole näistä tietoa ja sitä tässä nyt sitten hämmästelen. Dna.Welho lupas max.100megan
nopeuden, mutta ihan puolitiehen jää nuo lukemat joita olen seuraillut nyt muutamia päiviä.
yli 50Mbps, ei toi nopeus mene ikinä speedtestin mukaan, joka on käsittääkseni suht luotettava sivusto mittaamaan nopeudet.?? tajuan kyllä sen, että se max, on se sata mut miks en saa
siitä lähes puoliakaan irti, onkohan modeemissa häikkää, luulis et welhon modeemi antaa sen mitä
on luvattu, mutta tässä on lukemat, jotka ovat lähes aina samat, oli päivä/yö:
jotenkin tuntuu, että tuo ei ole luotettava koska Dna:n testinopeukset ovat seuraavanlaisia:
Siis kyseessä on vaan periaate asia, siitähän maksetaan kuitenkin…
DNA WELHO - Ajottainen kaapelimodeemi ongelma
youtube.com/watch?v=mq_PjA73VT0
Monikin asia taas askarruttaa, paskarruttaa pientä Winskiä, mutta tähän foorumiin liittyen pari juttua:
1)Mä en taaskaan tajua täysin tuota moderointia . Viittaan nyt tuohon Pirin säilytys -ketjuun. En puhu sen enempää pirin säilytyksestä, kun se kerran on kiellettyä, mutta OLETETAAN, että piri muuttuisi väärin säilytettynä hengenvaaralliseksi myrkyksi(Siis vaarallisemmaksi, mitä se noin muutoin on :mrgreen: ), eikä vain menettäisi tehoaan. Eikö tällöin säilytysohjeiden antaminen olisi juuri sitä huumehaittojen vähentämistä, kun tulee se piri vedettyä joka tapauksessa. En odota moderaattorilta mitään minun järkeeni uppoavaa vastausta tähän :mrgreen: .
2)Musta on kummallista, ettei joillain toimi Google lainkaan, vaikka netti muuten toimii sen verran hyvin, että Päihdelinkkiin rekisteröityminen ja kirjautuminen onnistuvat . Esim. Helsingin A-klinikan aukioloajat saa varmasti tsekattua Googlen avulla Helsingin A-klinikan sivuilta, eikä vie paljoa aikaa ja vaivaa
. En tosin ole käynyt katsomassa, mutta luulisin sen olevan nopeampi ja helpompi tapa ottaa asiasta selvää, kuin kysyä täältä, missä ehkä vastataan kysymykseen joskus jotakin.
Miten ihmees olen voinut tällä pöytäkoneella päästä mihinkään nämä vuodet, alle 38 gigaa
käytössä js siitä vapaana tilana 56 % ja entinen pankin näyttö ja kone hengellinen,
oli jossain seurakunnassa, ja joku guru sen uudelleenelvytti, mutta tää on
ollut hajoomisen partaalla nää vuodet ja dokausputkien aikana meni aina
jumiin, ja pelastin jokakerta imuroimalla sisustan ja taas käynnisty,
kummallista. Päihdelinkkiin pääsee melkein ilman nettiä,
pelkällä tahdonvoimalla ja telepatialla ja joskus tuntuu,
että vanha matkakirjoituskone riittää ja siinä ei
tarvii ees ehjää kirjoitusnauhaa…